آشنایی با هتل های کانادا

به گزارش تور کانادا، هتل های کانادا درست مثل کشورهای دیگر از مالی تا لوکس رتبه بندی می شوند. اما این رتبه بندی بر اساس هزینه ساده ترین و دم دستی ترین نوع دسته بندی است. در ابتدای این مقاله انواع هتل ها از نظر کاربری، نوع سرویس دهی و نوع مالکیت را شرح می دهیم. بعد به سراغ هتل های کانادایی می رویم و برای هر کدام از این موارد مثال می زنیم که در چه دسته بندی و رده ای قرار می گیرد و بعد نظرات کاربران راجع به هر هتل را با هم مرور می کنیم و در سرانجام به این نکته اشاره می کنیم که چطور هتل دلخواه و مطلوب خودمان را در کانادا پیدا کنیم. در این کاناداگردی و اقامت مجازی در هتل های کانادا در کنار خبرنگاران باشید!

آشنایی با هتل های کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

انواع هتل ها

اولین و آشناترین دسته بندی که برای هتل ها می شناسیم، رتبه بندی بر اساس ستاره است. اما این تمام ماجرا نیست. هتل ها بر اساس تعداد اتاق ها، موقعیت مکانی، وسعت، خدمات، مشتریان و ساختار مالکیت دسته بندی می شوند.

هتل ها بر اساس تعداد اتاق هایشان تقسیم بندی می شوند. هتل هایی هستند که کمتر از 10 اتاق یا بین 100 تا 200 اتاق دارند و در عین حال هتل هایی هم وجود دارند که بیشتر از 700 اتاق دارند. طبیعتا هزینه های این هتل ها با هم یکسان نیست و همچنین خدماتی هم که ارائه می دهند یکسان نیستند.

هتل های بیزینسی ( Business Hotels)

علاوه بر این که هتل ها بر اساس کیفیت و خدمات از یک تا پنج ستاره دریافت می نمایند، هتل ها بر اساس نوع مشتریانی (یا به اصطلاحِ بیزینسی تارگت مارکتی) که دارند هم دسته بندی می شوند. در این مواقع هتل خدمات خودش را بر اساس احتیاج مشتری ارائه می دهد. به این معنی که اگر تارگت مارکت یک هتل افرادی باشند که بسیار به مسافرت های کاری می فرایند، احتمال این که از تجهیزات لوکس استفاده نمایند، بسیار کم است. پس این هتل طبیعتا نمی تواند خدمات یک هتل کازیینوی رویال را ارائه بدهد! چون که بخش عمده ای از امکانات این هتل بی استفاده باقی می ماند. این نوع هتل ها که عموما در مراکز شهرها واقع شده اند، شامل زیرمجموعه هایی مثل هتل های فرودگاهی، هتل سوئیت ها، هتل هایی برای اقامت طولانی مدت، هتل های آپارتمانی و... می شوند.

هتل های فرودگاهی ( Airport Hotels)

همانطور که از اسم هتلهای فرودگاهی انتظار داریم، این دسته از هتل ها افرادی را برای سرویس دهی هدف قرار می دهند که خدمه پرواز، مسافرین فرودگاه، مسافرین جا مانده از پرواز یا مسافرهایی که پروازشان لغو شده یا تاخیر دارد هستند. حتی بعضی از این هتل ها برای مسافرهای خود امکان رایگان رسیدن به فرودگاه را هم ارائه می دهند. طبیعتا در این نوع هتل ها افراد می توانند اقامت کمتر از یک روز هم داشته باشند.

هتل سوئیت ها ( Suite Hotels)

هتل سوئیت ها پیشینه چندانی ندارند، اما خیلی زود جاافتادند و رشد کردند. هتل سوئیت ها، معمولا یک اتاق خواب هستند که یک تخت کینگ یا کویین (تخت دونفره سایز عظیم و یا معمولی)، یک سرویس بهداشتی و حمام اما در بعضی موارد هتل سوئیت ها آشپزخانه، فضای نشیمن و... هم دارند. هتل سوئیت ها اغلب انتخاب کسانی مثل وکلا، مدیرها و افرادی از این قبیل است. پس باید امکاناتی در شان این افراد در هنگام اقامت کوتاه مدتشان داشته باشند. یعنی امکاناتی که این افراد برای احساس راحتی احتیاج دارند؛ نه کمتر و نه خیلی بیشتر.

هتل های اقامت طولانی ( Extended Stay Hotels)

در واقع این هتل ها نسخه ای پیشرفته تر و تکمیل تر از هتل سوئیت ها هستند که امکاناتی بیشتر برای اقامت طولانی تر به افرادی مثل مدیران رده دار ارائه می دهد. درواقع هتل سوئیت ها اقامت یک تا دو هفته ای را میسر می نمایند، اما هتل های اقامت طولانی این امکان را به افراد می دهند تا مدت زمانی طولانی تر در این هتل ها بمانند.

هتل های آپارتمانی ( Serviced Apartments / Residential Hotels)

این نوع هتل ها امکاناتی بیش از موارد قبلی برای اقامت طولانی مدت به افراد ارائه می دهند. افرادی که چیزی بیش از یک هتل برای اقامت طولانی خود انتظار دارند، مشتری های هدف هتل های آپارتمانی هستند. این هتل ها می توانند تمام چیزهایی که از یک خانه انتظار دارید را ارئه بدهند. شامل اتاق خواب، اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی و حمام، آشپزخانه و حتی بالکنی هم بشوند. نظافت هتل آپارتمان ها عموما به شکل هفتگی است و سرویس های مخصوص خود را دارند.

هتل های تفریحی ( Resort Hotels)

هتل های تفریحی معمولا روی تپه ها و کوه ها، در جزیره ها یا موقعیت های مکانی جذاب این چنینی و خارج از فضای شهری واقع می شوند. این هتل ها فضاها و امکانات تفریحی و ورزشی ارائه می دهند. مثلا استخر، زمین فوتبال، گلف تنیس، اسکی و... از جمله فضاهایی است که هتل های تفریحی حتما به مهمان های خود ارائه می دهند.

هتل های تخت وصبحانه ها ( Bed and Breakfast)

نوع دیگر از هتل ها، تخت وصبحانه ها هستند که به بی اَندبی ( B & B) شهرت دارند. درواقع این هتل ها همانطور که از اسم شان پیدا است امکانات شگفت آوری ندارند و افراد فقط برای خوابیدن و خوردن یک صبحانه ساده در آن اقامت می نمایند. هزینه این نوع از هتل ها معمولا پایین است و البته انتظار چندانی هم نباید از آنها داشت. هتل های تخت و صبحانه معمولا از یک تا ده اتاق دارند. البته استثناهایی هم وجود دارد.

هتل های مالکیت زمانی یا تایم شِرینگ ( Timesharing Hotels or Vacation rental)

هتل های مالکیت زمانی یکی از جدیدترین مدل های پذیرایی و مهمان پذیری در کشورها است. به این صورت که مهمان ها به صورت شراکتی برای مدتی معین هتل یا اتاق هایی را اجاره می نمایند. در این صورت می تواند از خدمات و امکانات هتل برای این مدت زمانی معین استفاده نمایند.

هتل کازیینو ( Casino Hotels)

این نوع هتل ها معمولا هتل های لوکسی هستند که امکانات تفریحی و بازی کردن را هم به مهمان های خود ارائه می دهند.

هتل کنفرانس ( Conference and Convention)

این نوع از هتل ها بر روی برگزاری میتینگ ها و کنفرانس ها تمرکز دارند و ارائه دهنده امکاناتی برای برگزاری این نوع رویدادها هستند. هتل کنفرانس ها معمولا از کلان شهرها دور هستند، علاوه بر ارائه امکانات اقامتی عالی به مهمانان امکانات تفریحی مثل زمین گلف، استخر و... هم دارند.

حالا نوبت به آنالیز هتل ها از نظر سطح سرویس دهی رسیده و در ادامه به طور کلی به تقسیم بندی هتل ها از نظر سطح سرویس دهی می پردازیم.

سطح سرویس دهی هتل ها

هتل ها از نظر کلاس کاری و سطح سرویس دهی به سه دسته کلی تقسیم می شوند.

سطح سرویس دهی جهانی ( World Class Service) :

هتل های پنج ستاره در این گروه جای می گیرند و این سطح از سرویس دهی مربوط می شود به هتل های لوکس. همانطور که می دانید این نوع هتل ها صاحبان بیزینس های عظیم، سلبریتی ها و مشتریان بسیار متمول را هدف قرار می دهند.

سطح سرویس دهی متوسط ( Mid-range Service):

هتل هایی که سطح سرویس دهی متوسطی دارند، اغلب سه یا نهایتا چهار ستاره دارند. این نوع هتل ها تارگت مارکت وسیع تری دارند، همینطور تنوع بیشتری دارند و همچنین خدمات آنها از وای فای گرفته تا غذاهای لذیذ و متنوع، و سرگرمی های داخل اتاق هم متناسب با نوع احتیاج مهمان ها طراحی و تعریف شده است.

سطح سرویس دهی محدود ( Budget or Limited Service)

این نوع هتل ها با سطح سرویس دهی محدود، شاید گستردگی دو نوع بالاتر را نداشته باشند، اما برای اغلب مردم قابل استفاده و دسترسی هستند. عموما مسافرهایی که به دنبال یک اتاق تمیز با حداقل امکانات هستند تا مدت زمان بسیار کوتاهی را در آن بگذرانند این نوع هتل ها را انتخاب می نمایند. این هتل ها مناسب، تمیز، امن هستند و امکانات محدودی را هم مطابق احتیاج و خواسته مهمانان خود ارائه می دهند.

هتل ها از نظر نوع ساختار مالکیت دو نوع دارند که یا هتل های مستقل هستند و یا زنجیره ای.

هتل های مستقل توسط یک فرد، یک گروه از افراد یا یک خانواده اداره می شوند. اما هتل های زنجیره ای همگی به یکدیگر مرتبط اند و ضوابط و قوانین معین و مشابهی را رعایت می نمایند. مثل هتل های زنجیره ای هیلتون.

و بالاخره نوبت به معرفی و آنالیز هتل کانادایی می رسد! در ادامه مقاله 9 هتل کانادایی را آنالیز می کنیم و در شهرهای مختلف کانادا گردش می کنیم و به شکل مجازی به گوشه های مختلف کانادا سرک می کشیم.

هتل فِرمونت اِمپرِس کانادا ( Fairmont Empress Hotel)

هتل فرمونت امپرس در مرکز شهر ویکتوریای بریتیش کلومبیا و در نزدیکی موزه سلطنتی بریتیش کلومبیا (در مقاله موزه های کانادا کاملا موزه های این کشور را معرفی نموده ایم.) واقع شده است. این هتل 112 سال قدمت دارد و سابق بر این به امپرس مشهور بود. این هتل پنج ستاره و لوکس یک عمارت بریتانیایی تمام عیار در کانادا است. امپرس در زبان انگلیسی به معنای ملکه است. چرا به این نام شهرت داشته را باید در نوع معماری و شکوهش جستجو کرد. همانطور که در عکس ها می بینید این هتل جلوه ای از کاخ های سلطنتی را دارد و تداعی گر انگلستان ویکتوریایی است. جالب است که فرمونت امپرس در معماری و قدمت خود غرق نشده و ویژگی های مدرنی را هم به خود اضافه نموده تا جلوه گری و شکوه بریتانیایی اش را صد چندان کند.

امکاناتی که هتل فرمونت امپرس کانادا به مهمانان ارائه می دهد:

  • هتل باشکوه و مجلل فرمونت امپرس 464 اتاق برای پذیرایی از مهمانان خود دارد.
  • امکانات ورزشی این هتل مجهز شامل استخر روباز، استخر سرپوشیده، استخر مخصوص بچه ها، دو سونا، باشگاه ورزشی، دستگاه های بدنسازی، دوچرخه و فضای مناسب برای دوچرخه سواری است.
  • این هتل کانادایی تفریحات خانوادگی و متناسب با روحیات بچه ها و نوجوانان هم دارد. تفریحاتی از قبیل بازی اِسکَوِنجر هانت(یک نوع بازی دست جمعی که به هر فرد یک لیست داده می شود و افراد باید تمام آیتم های موجود در لیست را پیدا نمایند یا تیک بزنند)، چای عصرانه ی پرنس و پرنسس (چای عصرانه به سبک بریتانیایی!)، گردش در محوطه بیرونی و فضای باز هتل، بازدید از زنبورهای عسل، دوچرخه سواری در فضای اختصاصی، قایق سواری در دریاچه و...
  • این هتل به مادرها و پدرها یک آپشن اختصاصی ارائه می دهد که سرویس پرستاری کودک است.

اینطور که از شواهد و قرائن برمی آید هتل فرمونت امپرس بسیار به خانواده ها و فعالیت های خانوادگی اهمیت و بها می دهد! خانواده ها در فضای باز این هتل می توانند پیک نیک نمایند و علاوه بر آن رستوران کیو ( Q) از ساعت هفت صبح تا یازده شب به میهمان ها سرویس ارائه می دهد و میهمان های این هتل می توانند غذاهای متنوعی را امتحان نمایند.

میهمان ها درمورد هتل فرمونت امپرس کانادا چه می گویند؟

  • پیش از هرچیز باید بگوییم که این هتل لوکس توانسته چهار و نیم از پنج نمره را کسب کند. یعنی افرادی که تجربه اقامت در این هتل را داشته اند در نظرسنجی راجع به این هتل شرکت نموده اند و این نظرسنجی نشان داد که هتل فرمونت امپرس کانادا توانسته رضایت نود درصد از مشتریان خود را جلب کند.
  • میهمانان به فضا و معماری زیبا و باشکوه این هتل بارها و بارها اشاره و آن را تحسین نموده اند. بعد از معماری نوبت به سرویس دهی، غذا و رفتار کارکنان هتل بود که نارضایتی در این موارد در کامنت ها دیده نمی شد و بین کاربرها اتفاق نظر وجود داشت که امپرس در این موارد بسیار عالی ظاهر شده است. اما نکاتی که مورد انتقاد بود یکی سرعت پایین وای فای بود و دیگری منوی رستوران که به نظر بعضی محدود بوده است.

هتل آبِرگ سنت آنتوین کانادا ( Auberge Saint Antonie Hotel)

هتل آبِرگ سنت آنتوین در بخش فرانسوی نشین کانادا یعنی کِبک واقع شده است، پنج دقیقه با ایستگاه مترو فاصله دارد و یک هتل معمولی نیست! بلکه یک موزه هتل است که قدمت آن به قرن نوزده میلادی بازمی شود. هتل موزه ای که به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. هتل آبرگ سنت آنتوین کانادا از یک سو هم نشین موزه تاریخ کانادا است و از سوی دیگر منظره ای شگرف از رود سنت لارِنس را نشان می دهد. ویژگی های این چنینی هتل، آن را برای شناخت فرهنگ و پیشینه فرانسه کوچک کانادا مناسب می سازد.

امکاناتی که هتل آبرگ سنت آنتوین کانادا به مهمانان ارائه می دهد:

  • هتل آبرگ سنت آنتوین نود و پنج اتاق و سوئیت دارد و هزینه اقامت در این هتل از شبی 255 دلار کانادا آغاز می شود و با توجه به نوع امکانات اتاق و خدمات آن تا 1450 دلار کانادا افزایش میابد.
  • در جز به جز این هتل که توسط یک خانواده سالها پیش تاسیس شده و اکنون هم اداره می شود، رد پایی از سلیقه، سبک و پیشینه فرانسوی وجود دارد؛ از تجهیزات و دکوراسیون گرفته تا آشپزخانه و غذاهای آن.
  • صحبت از آشپزخانه و غذاهای این هتل شد، بی انصافی است که اگر از شِ مافی ( Chez Muffy) صحبت نشود. ناگفته نماند که تمام غذاهای اینجا از مواد سالم و ارگانیک تهیه می شوند. سبزیجات و صیفی جات از مزارع، ماهی و میگو از ماهیگران رود لارنس تامین می شود. معینه شاخص این آشپزخانه سلیقه و امضای فرانسوی کانادایی آن است و به شدت بر روی آن تاکید دارند و مهمان ها هم در نظرات خود به اتمسفر جذاب و منحصر به فرد فضای غذاخوری اشاره نموده اند.
  • این هتل یک رستوران دیگر هم دارد که در جهت ایجاد تنوع غذایی در منوی رستوران هتل فعالیت می نماید. این رستوران دومی هم با مواد درجه یک و ارگانیک تامین می شود اما محدود به غذاهای فرانسوی نیست و کمی منوی رستوران هتل را متنوع تر می نماید.
  • ویترین ها، تابلوها و وسایلی که تاریخ را در برابر میهمانان جلوه گر می نماید، تور گردشگری اختصاصی همراه با راهنمای مجرب، امکان اجاره دورچرخه و دوچرخه سواری در فضای مخصوص، دسترسی به پارک های ملی، موزه ها و مراکز فرهنگی، تورهای تاریخی برای شناخت تاریخ و فرهنگ کبک، سالن اجتماعات و کنفرانس، کلاس های اختصاصی یوگا، فیتنس و ورزش های ترکیبی دیگر از جمله فعالیت هایی هستند که این هتل فرانسوی کانادایی زیبا به مهمانان خود ارائه می دهد.

میهمانان هتل آبرگ سنت آنتوین درمورد آن چه می گویند؟

  • این هتل چهار ستاره است اما توانسته از میهمانان خود نمره کامل پنج از پنج را دریافت کند و این یعنی رضایت حداکثری از طرف مهمان ها.
  • میهمان ها در نظراتشان به منظره تماشایی و چشمگیر، امکانات تفریحی و مهیج، رفتار محترمانه و شاخص کارکنان، سرویس دهی فوق العاده و همچنین نظافت اصولی اشاره نموده بودند.
  • از آنجایی که این مقاله در زمان پاندمی کووید 19 نوشته می شود، این هتل علاوه بر پروتکل های بهداشتی توسط تیم کارکنان، خود را ملزم نموده تا در این مورد سختگیری بسیاری داشته باشد. چک کردن هرروزه سلامت کارکنان، افزایش سختگیری در امور نظافت و تمیزی هتل، درخواست از میهمانان و کارکنان برای استفاده از ماسک و ارائه تجهیزات بهداشتی به تمامی این افراد از جمله کارهایی است که در این راستا انجام داده است.

هتل آلت کانادا ( Alt Hotel)

پیشتر درمورد هتل های فرودگاهی صحبت کردیم و شرحاتی دادیم. هتل آلت کانادا یک هتل فرودگاهی است اما نه از نوع معمولی آن! آلت یک هتل فرودگاهی جذاب و محبوب که توانسته حدود نود درصد از میهمانان خود را راضی کند. این هتل که فقط یک 1.6 کیلومتر با فرودگاه پیرسن تورنتو فاصله دارد، در نزدیکی ایستگاه قطار واقع شده.

احتمالا هتل آلت یکی از رنگارنگ ترین و پرآپشن ترین هتل های فرودگاهی باشد. همانطور که در عکس ها می بینید دکوراسیون و طراحی خارجی و داخلی آن واقعا منحصر به فرد است. همین موضوع را در ارائه خدمات و نظر میهمانان هم می شود دید.

امکاناتی که هتل آلت کانادا به میهمانان خود ارائه می دهد:

  • همانطور که شرح داده ایم یک هتل فرودگاهی مخصوص افرادی است که خدمه پرواز هستند، پروازشان کنسل شده یا تاخیر دارد و یا از پرواز جا مانده اند. پس این افراد احتیاجهای متفاوتی دارند. آنها ممکن است بیش از حد خسته یا گرسنه باشند، یا ساعاتی متفاوت از دیگران وارد یا خارج شوند. یک هتل فرودگاهی باید متناسب با احتیاج این افراد امکانات ارائه بدهد.
  • هتل آلت علاوه بر این که فضای غذاخوری شیک و تمیزی دارد، یک یخچال سرتاسری و عظیم دارد که افراد می توانند غذاهای سالم و بسته بندی و سریعی را از آن انتخاب نمایند و بخورند. این یک آپشن دقیق و حساب شده برای افرادی است که وقت چندانی ندارند و منتظر هستند.
  • هتل آلت کانادا سرویس وای فای، فضای ورزشی و باشگاه، پارکینگ اختصاصی(هزینه آن 20 دلار به ازای هر روز است)، سرویس رایگان به فرودگاه، امکان ورود حیوانات خانگی، امکانات مناسب برای رفت و آمد و راحتی میهمانانی که دارای معلولیت هستند، اتاق های غیرسیگاری، سالن کنفرانس و را به میهمانان خود ارائه می دهد.

میهمانان درمورد هتل آلت کانادا چه می گویند:

  • میهمانان درمورد نظافت اتاق، تخت های واقعا راحت، دسترسی آسان هتل به فرودگاه و قطار اتفاق نظر داشتند و همگی از این موارد به خوبی یاد نموده اند. اما بیشترین نظر منفی که راجع به هتل آلت کانادا گفته شده بود مربوط می شد به رفتار غیردوستانه بارمن این هتل بوده و سه مورد هم بوده که به خاطر تحویل خارج از ساعت گله داشتند. اما در کل بیش از نود و سه درصد از مهمانان از عملکرد هتل آلت کانادا رضایت داشته اند و به نظرشان به نسبت هزینه ای که پرداخت کردند، از امکانات بسیار خوبی بهره مند شده اند. درواقع اعتقاد داشتند که این هتل سه ستاره بیشتر از ستاره هایی که دارد امکانات ارائه می دهد.

هتل نورثِرن لایتز کانادا ( Northern Lights اقامتگاه and Spa)

نوبتی هم باشد، این بار نوبت یک هتل تفریحی و یک محل برای جستجوگری و آرامش یافتن است. هتل نورثرن لایتز در یوکان ( Yukon) کانادا واقع شده است. یوکان کوچکترین قلمرو از سه قلمروی کانادا است، در شمال غربی کانادا قرار گرفته و تنها شهر این قلمرو وایت هورس ( White Horse) است. همانطور که از اسم این هتل برمی آید در نقطه شمالگانی زمین قرار گرفته که شفق های قطبی در آن مشاهده می شود. پس این هتل از نظر تارگت مارکت افرادی را هدف قرار داده که شب های زمستانی برای دیدن شفق قطبی و ماجراجویی به مدارهای بالاتر و شمالگانی زمین سفر می نمایند. در حالت عادی این قلمروی کانادا جهانگرد و مسافر زیادی ندارد. طبیعی است که با ارائه امکانات بیشتر و فعالیت بهتر بخواهد افراد بیشتری را به این منطقه که در بهترین حالت 28 هزار نفر سکنه دارد جذب کند و درامد کسب کند. برویم و ببینیم هتلی که یک خانواده با همکاری هم راه اندازی نموده اند و با هم اداره اش می نمایند تا چه حد از پس این کار برآمده اند.

هتل نورثرن لایتز کانادا چه امکاناتی را به میهمانان خود ارائه می دهد:

  • این هتل در رده هتل های تفریحی قرار می گیرد، به علاوه یک مرکز اسپا و مراقبتی هم دارد که خدمات آرامش بخشی مثل حوضچه های آب گرم، حمام های متنوع، ماساژ، سنگ تراپی، مراقبت از پوست و... را به میهمانان ارائه می دهد.
  • سرویس وای فای رایگان و پارکینگ اختصاصی از جمله خدمات هتل نورثرن لایتز کانادا به میهمان های خودش است.
  • این هتل صبحانه رایگان به میهمانان ارائه می دهد و میهمانانی که وگان هستند، غذاهای مخصوص وگان دریافت می نمایند.
  • کارکنان هتل علاوه بر زبان انگلیسی به زبان آلمانی هم تسلط دارند.
  • در این هتل ورود حیوانات خانگی و کشیدن سیگار مجاز نیست و سیستم هشداردهنده بر روی هتل نصب است.
  • ورزش تناسب اندام، ماساژ تمام بدن و قسمت هایی از بدن، اسب سواری، گردش و پیاده روی، قایق رانی، ماهی گیری و... از جمله فعالیت هایی که در محوطه باز این هتل برای میهمانان است.
  • هتل نورثرن لایتز کانادا شامل باشگاه ورزشی، استخر، سونا و جکوزی در داخل ساختمان خود است و میهمانان می توانند از آن ها بهره مند شوند.

ویوی بکر و شگفت انگیز هتل نورثرن لایتز کانادا از یک سو به کوه و از سوی دیگر به رودخانه منتهی می شود.

  • البته با توجه به خدمات و کیفیت ارائه سرویس ها از این هتل انتظار هزینه کم را هم نداریم!

میهمانان هتل نورثرن لایتز کانادا درمورد آن چه می گویند:

این هتل سه ستاره توانسته اکثریت میهمانان خود را راضی به خانه برگرداند. دریافت پنج نمره از پنج کار آسانی نیست. غریب به اتفاق میهمانان از فضای جادویی و شگفت انگیز، خدمات عالی و کارکنان حرفه ای و صمیمی صحبت نموده اند.

هتل گریت جورج کانادا ( The Great George Hotel)

هتل گریت جورج یک هتل تاریخی است که در جزیره پرنس ادوارد واقع شده و یک بوتیک هتل محسوب می شود. بوتیک هتل ها معمولا بین 10 تا 100 اتاق دارند و به خاطر سبک هنرمندانه و معماری زیبا مورد توجه هستند و شهرت خود را به مواردی از این دست مدیون هستند. این هتل کانادایی 54 اتاق مهمان دارد و دقیقا معماری، دکوراسیون و تجهیزاتی که در آن استفاده شده، باعث شهرت و جذابیتش شده است. هتل گریت جورج کانادا 5 ستاره است و از هتل های لوکس کانادا به شمار می رود. برویم به سراغ امکاناتی که این هتل با سطح سرویس دهی جهانی به میهمانان خود ارائه می دهد.

امکاناتی که هتل گریت جورج کانادا به میهمانان خود ارائه می دهد:

  • سرویس وای فای رایگان، پارکینگ اختصاصی، فرانت دسک 24 ساعته (به این معنی که رسپشن در طول شبانه روز جوابگوی میهمانان است) و باشگاه از جمله امکاناتی است که هتل گریت جورج به میهمانان خود ارائه می دهد.
  • زبان رسمی در کانادا انگلیسی و فرانسوی و در این هتل هم همینطور است. اما علاوه بر این موارد عوامل این هتل به زبانی که شما حرف می زنید، صحبت می نمایند! ادعای جالبی است! یعنی اگر غیر انگلیسی یا فرانسوی زبان هم باشید در این هتل مسئله ای نخواهید داشت.
  • سرویس خشکشویی لباس این هتل 24 ساعته در حال فعالیت است. کوشش شده تا تجهیزات کاملی در اختیار میهمانان قرار بگیرد. از سشوار و اتوی مو گرفته تا بورد گیم، پازل، آب معدنی و سیستم تهویه مطبوع اتاق ها همگی در جهت یاری به میهمانان در اتاق ها ارائه شده اند.
  • این هتل صبحانهی کانتیننتال ( Continental Breakfast) و رایگان ارائه می دهد. صبحانه کانتیننتال شامل این موارد می شود: کَره، مربا یا مارمالاد، نان (انواع تست ها و کراسان داغ) و نوشیدنی (قهوه، چای و آب میوه). این نوع صبحانه با نوع انگلیسی یا آمریکایی تفاوت دارد، صبحانه سریع تر، سبک تر و ارزان تری است که معمولا هم رایگان است.
  • این هتل کانادایی سالن کنفرانس و بیزینس سنتر هم دارد که میهمانان در صورت احتیاج می توانند از آن ها استفاده نمایند.

میهمانان درمورد هتل گریت جورج کانادا چه می گویند؟

  • میهمانان این هتل درمورد صبحانه، رفتار صمیمانه کارکنان و محیط مجلل و باشکوه آن اتفاق نظر داشتند و رضایتشان را ابراز نموده اند.
  • امکانات هتل از نظر میهمانان خوب ارزیابی شده و ارزش قیمت و هزینه آن را داشته است.

هتل لانگدن هال کانادا ( Langdon Hall Hotel)

هتل لانگدن هال کانادا یک تاریخچه جالب دارد. یک ملاک آمریکایی بخشی از اموال خودش را صرف ساختن این هتل در منطقه انگلیسی کانادا می نماید و بعد از او فرزندان و بعد نوه ها این هتل را به ارث بردند. اما مالکان فعلی این هتل یک زن و شوهر هستند که آن را خریداری نموده اند.

گذشته از تاریخچه لانگدن هال، خود این هتل یک ترکیب عجیب است. تصور کنید که یک هتل زیبا، شیک و جذاب که در فضایی روستایی و باغچه قرار گرفته است. این بخش از اعجاب هتل برمی شود به سلیقه بریتانیایی طراحان اولیه هتل که میل به پرورش گل و گیاه در باغ و باغچه شان داشته اند.

امکاناتی که هتل لانگدن هال کانادا به میهمانان خود ارائه می دهند:

  • هتل لانگدن هال در بریتیش کلمبیای کانادا واقع شده و یک هتل چهار ستاره محسوب می شود.
  • این هتل که توانسته چهار و نیم از پنج ستاره را از میهمانان خود دریافت کند، پارکینگ رایگان، سرویس اینترنت پرسرعت، استخر و باشگاه ورزشی، بار و رستوران، اتاق بازی، امکان و فضای دوچرخه سواری، امکان چک اینِ ( Check in) 24 ساعته، خشکشویی و ارائه خدمات آرایشی را ارائه می دهد.
  • هتل لانگدن هال علاوه بر استخر روباز، استخر سرپوشیده و سرویس و فضای اسپا را هم برای میهمانان فراهم نموده است.
  • این هتل شامل فضای دیدار، بار و کافه و سالن کنفرانس هم می شود.
  • امکانات اتاق های هتل لانگدن هال تهویه هوای مطبوع، نظافت ضد آلرژیک اتاق ها، میز تحریر، چای و قهوه جوش را شامل می شود.
  • به علاوه میهمانان می توانند با حیوانات خانگی خود وارد این هتل شوند و اقامت داشته باشند.

میهمانان درمورد هتل لانگدن هال کانادا چه می گویند؟

  • نظافت و راحتی تخت و اتاق ها از جمله مواردی است که کاربران در عالی بودن آن جای شکی باقی نگذاشته اند.
  • طبق انتظاری که از یک هتل چهار ستاره که امکانات زیادی هم ارائه می دهد، هتل لانگدن هال هزینه زیادی دریافت می نماید. البته کاربران اعتقاد دارند که این هزینه کاملا به جا است و ارزشش را دارد.
  • جذابیت محوطه و باغچه این هتل از دیگرا مواردی است که ذکر شده است.
  • اما انتقاداتی هم درمورد سرعت پایین اینترنت و حساسیت یکی از میهمانان به بادام به کار رفته در کراسان های موجود در یکی از اتاق ها بود!

هتل آن دور کانادا ( Anndore Hotel)

قبل از این که هتل آن دور کانادا به این شکل زیبا و جذاب خود دربیاید و یکی از هتل های منحصر به فرد و شیک تورنتو تبدیل شود، یک هتل آپارتمان معمولی با نمای آجری بود که در سال 1950 تاسیس شده بود. در همان سالها بود که هتل آن دور تبدیل به خانه موقتی و راحت بسیاری از چهره های مشهور و سرشناس زمان خود شده بود. اما طراحان و صاحبان جدید در سال 2018 خواب های دیگری برای آن دور دیدند! و در همین سال ورژن طلایی و جذاب آن دور به دنیا آمد.

با تغییرات اساسی که تورنتو پیدا نموده بود، دیگر جایی برای یک هتل قدیمی باقی نمی ماند و اگر تغییر نمی کرد کم کم باید حذف می شد. اما هتل آن دور با حفظ معینه های اصیل و قدیمی خود، تبدیل به یک هتل مدرن و شیک شد. علاوه بر اصالت، تصمیم گرفت که در عرصه رقابت خود را نبازد.

هتل آن دور در خیابان چارلز تورنتو قرار گرفته است و در همسایگی کافه های متعدد، سالن پایکوبی، تئاتر و موسیقی واقع شده است. علاوه بر این ها امکانات بسیاری را هم ارائه می دهد که واقعا چرا باید از اقامت در چنین هتلی صرف نظر کرد؟!

امکاناتی که هتل آن دور کانادا به میهمانان خود ارائه می دهد:

  • امکانات داخل هتل آن دور برای میهمانان شامل وای فای، رستوران و لانژ، آرایشگاه، باشگاه، درمانگاه، خشکشویی و رسپشن 24 ساعته می شود.
  • در اتاق های هتل آن دور کانادا سرویس فای، تلویزیون صفحه تخت پلاسما، آی پاد، حمام و لوازم آرایشی بهداشتی از برند سی اُ اَمنِتیز ( C.O Amenities)، لپ تاپ، اتو و میز اتو و تجهیزاتی از این دست ارائه شده است.
  • این هتل دسترسی نزدیک به سیستم حمل و نقل عمومی دارد و در نزدیکی ایستگاه متروی یانگ ( Yonge) قرار گرفته است.
  • یک گزینه جالب و منحصر به فردی که هتل آن دور کانادا به میهمانان خود ارائه می دهد اپلیکیشن مخصوص است که با نصب آن روی گوشی و دریافت یوزر و پسورد از رسپشن میتوانید از آن نهایت استفاده را ببرید. تصویر این اپلیکیشن را در ادامه می بینید.

با استفاده از اپلیکیشین آن دور هاوس ( The Anndore House) می توانید این موارد را کنترل کنید:

  • دمای اتاق
  • روشنایی اتاق
  • کانال های تلویزیونی و ماهواره ای بنا به تشخیص و دسته بندی هایی نظیر خانوادگی، ورزشی، سرگرمی، بچه ها و...
  • باز و قفل کردن در اتاق که کلید فیزیکی ندارند و با همین اپلیکیشن و تنها با دسترسی خود میهمان انجام می گیرد.
  • این هتل پارکینگ اختصاصی دارد اما رایگان نیست و به ازای هر روز حدود 35 دلار کانادا باید پرداخت شود.
  • اتاق های هتل آن دور کانادا نان اسموکینگ (سیگار کشیدن ممنوع است)، اما میهمانان می توانند حیوانات خانگی خود را به داخل اتاق ببرند.

میهمانان درمورد هتل آن دور کانادا چه نظری دارند؟

رفتار صمیمانه و حرفه ای کارکنان هتل، نظافت، دکور زیبا از جمله مواردی بود که مکررا در نظرهای میهمانان این هتل دیده می شد. بقیه موارد به سرویس دهی، موقعیت هتل و... مربوط می شد. لازم به ذکر است که این هتل کاناداییِ چهار ستاره توانسته در مجموع چهار و نیم از پنج نمره رضایت مشتری را دریافت کند.

نوبتی هم که باشد، نوبت معرفی مواردی از هتل های تایم شرینگ یا مالکیت زمانی در کانادا است. در ابتدای مقاله وقتی از انواع هتل ها حرف زدیم، گفتیم که یکی از انواع متنوع هتل ها در جهان هتل های تایم شِرینگ هستند. این نوع هتل ها اغلب انتخاب افرادی هستند که می دانند مدت زمان طولانی قرار است در یک منطقه بمانند و یا تعداد زیادی هستند که اجاره چنین محلی برایشان مقرون به صرفه تر است.

هتل کَرییِج ریج و کرییِج هیلز کانادا ( Carriage Ridge Resort and Carriage Hills Resort )

هتل کرییِج ریج و کرییِج هیلز کانادا که در اونتاریو واقع شده یک هتل سه ستاره است که در زمره هتل های تفریحی قرار می گیرد اما گزینه تایم شرینگ (مالکیت زمانی) را هم به میهمانان خود ارائه می دهد و برای همین هم هواداران و محبوبیت زیادی پیدا نموده است. ناگفته نماند که یکی از پرتکرارترین مورد برای هتل تایم شرینگ بود و بیشترین میزان رضایت را هم جلب نموده است. برویم ببینیم این هتل چه امکاناتی را به میهمانان ارائه داده که اینقدر محبوب شده است.

امکاناتی که هتل هتل کرییِج ریج و کرییِج هیلز کانادا به میهمانان خود ارائه می دهد:

  • سرویس رایگان وای فای، پارکینگ اختصاصی رایگان، باشگاه و استخر(سرباز و سرپوشیده)، پیست اسکی، زمین بازی مخصوص بچه ها و سالن دیدار از جمله مواردی است که این هتل به میهمانان ارائه می دهد.
  • باربیکیو، محوطه مناسب برای پیک نیک، اتاق های نان اسموکینگ، اتاق های مناسب برای خانواده ها و خشکشویی از دیگر سرویس های این هتل است.
  • در داخل اتاق ها سیستم تهویه هوا، مایکرویو، تجهیزات آشپزخانه، بالکن اختصاصی، تلویزیون و یخچال تعبیه شده است.

میهمانان درمورد هتل کرییِج ریج و کرییِج هیلز کانادا چه می گویند؟

  • جالب است که این هتل به طور رسمی سه ستاره دارد اما توانسته در نظرسنجی ها از میهمانان خود چهار و نیم ستاره از مجموع پنج ستاره را دریافت کند و این نشان می دهد که در جلب رضایت آنها پیروز ظاهر شده است.
  • انتقادی درمورد نظافت این هتل وجود داشت که البته در دیگر نظرها گویا این مورد هم رفع شده بود.
  • این هتل کانادایی برای تفریح، غذاهای خوشمزه و متنوع و اقامت طولانی بسیار پیشنهاد شده بود.

از تمام انواع هتل هایی که در ابتدای مقاله معرفی کردیم، یک نمونه کانادایی معرفی کردیم و حالا می رسیم به نمونه ای از هتل های تخت و صبحانه یا بی اندبی که در ادامه یکی از بهترین نمونه های کانادایی آن را معرفی و نقد می کنیم.

هتل فورِست کریک کانادا ( Forest Creek B&B hotel)

فورست کریک یک هتل تخت و صبحانه است که در اونتاریو واقع شده. این هتل کانادایی پنج اتاق دارد. پس انتظار یک هتل وسیع را نباید داشته باشیم. اما وقتی به اتاق هایش سرک می کشیم تصوری که از یک هتل کوچک با امکانات کم به کلی تغییر می نماید. هتل فورست کریک کانادا یک هتل تخت وصبحانه کانادایی چهار ستاره است! جالب نیست؟! این هتل تارگت مارکت خود را برای کسانی قرار داده که بیش از یک یا دو شب قصد اقامت ندارند و بر همین اساس به آنها به بهترین شکل سرویس دهی می نماید به همین جهت توانسته محبوبیت خوبی را در بین مشتریان و میهمانان خود جلب کند.

امکاناتی که هتل فورست کریک کانادا به میهمانان خود ارائه می دهد:

  • فضای امنی که برای میهمانان فراهم آمده از چشم کاربرها دور نمانده. در این هتل استعمال هر نوع مخدری ممنوع و تمامی اتاق ها غیرسیگاری است.
  • در این هتل پارکینگ مخصوص ماشین، موتور و دوچرخه برای میهمانان مهیا است.
  • هتل فورست کریک اینترنت وایرلس و وایرد را برای استفاده میهمانان ارائه می دهد.
  • در این هتل محل استراحت مناسب و مخصوص برای حیوانات خانگی میهمانان ارائه می شود.
  • علاوه بر امکانات عادی هتل های تخت و صبحانه این هتل حمام اختصاصی هم دارد که در نوع خود جالب است.
  • هزینه اقامت در این هتل زیبا و ساده از شبی 120 تا 140 دلار کانادا است که به ازای هر حیوان خانگی 10 دلار اضافه می شود. لازم به ذکر است که 50 دلار هم مالیات است که به هزینه ها اضافه می شود.
  • این هتل امکانات برگزاری جشن ازدواج را ارائه می دهد و افراد می توانند برای برگزاری مراسم ازدواج خود در این هتل زیبا اقدام نمایند.
  • استخر فضای باز، فضای مناسب برای پیاده روی و در فصل زمستان پیست اسکی را هم ارائه می دهد.
  • این هتل کانادایی در صورت کنسل کردن رزرو تمام مبلغ را به میهمان باز می گرداند.
  • این هتل در تمام فصول سال باز است و ساعت تحویل دادن و دریافت اتاق 14:00 به بعد و 11:00 است.

میهمانان درمورد هتل فورست کریک کانادا چه نظری دارند؟

دکور اتاق ها، منظره ای که از پنجره اتاق ها معین است، محوطه و فضای باز، و البته صبحانه کامل از جمله آیتم هایی است که از نظر کاربرها واقعا جذاب و قابل تحسین آمده.

چطور در کانادا هتل ها را پیدا و آنالیز کنیم؟

به طور کلی برای تحقیق درمورد هتل ها در کانادا چند راه پیش رو دارید. اول از همه نوع هتلی را که می خواهید در ان اقامت داشته باشید را معین کنید. و بعد با توجه به نوع هتلی که مد نظر دارید می توانید از نقدها و آنالیز ها در سایت های معتبر تریپ ادوایزر در بخش هتل ها ( www.tripadvisor.com/Hotels) و سایت بوکینگ ( www.booking.com) یاری بگیرید. به علاوه اگر به دنبال هتل های خوب تخت وصبحانه در شهرهای مختلف کانادا می شد، می توانید از www.bbcanada.com بهره ببرید.

در مقاله بعدی به سراغ معرفی هاستل ها می رویم و از هاستل های کانادا بیشتر صحبت می کنیم.

خب! به خاتمه این کاناداگردی هم نزدیک می شویم. تمام هتل هایی که ذکر شد تنها نمونه هایی از انوع هتل های کانادا بود. طبیعی است که در یک مقاله امکان مرور و نقد تمام هتل های کانادا وجود نداشته باشد، اما سعی شد تا برای هر نوع از هتل ها یکی از بهترین مثال ها آورده شود و اطلاعات جامع، کامل و مفیدی درمورد هتل های کانادا به شما انتقال داده شود. ما در خبرنگاران امیدواریم که از این گردش مجازی در کانادا هم لذت برده باشید.

منبع: اینترنت
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 727

به "آشنایی با هتل های کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با هتل های کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با هتل های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید