هتل 4 ستاره ملک التجار از هتل های جذاب و تاریخی یزد، تصاویر

به گزارش تور کانادا، این هتل که لقب نخستین هتل خشتی دنیا را یدک می کشد، از قدمت تاریخی بسیار بالایی برخوردار بوده و سال ساخت بنای تاریخی آن، بنا به روایتی، به 100 سال پیش باز می شود. گفته می شود که بنای هتل ملک التجار یزد توسط تاجر شناخته شده و موفقی به نام علی عسکر شیرازی -کسی که به دلیل مهارت و تبحرش در تجارت، به ملک التجار شهرت داشت- ساخته شد.

هتل 4 ستاره ملک التجار از هتل های جذاب و تاریخی یزد، تصاویر

پس از مرگ ملک التجار، این خانه برای خانواده او به یادگار ماند و تا چهار نسل از خانواده وی در این خانه سکونت کردند. در سال 1376 بود که برای اولین بار طرح تبدیل این مکان به هتلی سنتی شکل گرفت و در سال 1379، این طرح عملی گشت. گفتنی است که هتل Malek Al-Tojar Traditional Hotel پس از چند سال فعالیت، در سال 1393 مجدد بازسازی شد و در اختیار هم وطنان خوب کشورمان قرار گرفت.

هتل ملک التجار یزد از دوطبقه با 22 باب اتاق و 45 تخت تشکیل شده که 3 باب آن برای اقامت میهمانان VIP اختصاص یافته است. این هتل از امکانات فراوانی نظیر پارکینگ، رستوران فضای باز، کافی شاپ، نمازخانه، صندوق امانات، جکوزی و سالن جشن و مراسم عروسی برخوردار بوده و خدماتی نظیر اینترنت رایگان، خدمات پزشکی، ترانسفر رفت وبرگشت، تبادل ارز، خدمات بیدارباش و تور گردشگری را به مشتریان خود ارائه می دهد.

جالب است بدانید که تمامی واحدهای اقامتی هتل ملک التجار از دکوراسیونی سنتی و زیبا برخوردار بوده و به اسباب و وسایلی نظیر چای ساز، یخچال، میزتحریر، تلویزیون، تلفن، کمد لباس، آباژور، مینی بار، مبلمانی شیک و تختخواب هایی نرم و راحت مجهز شده اند. علاوه بر امکانات فوق، واحدهای پرطرفدار VIP این هتل که به نام های اتاق های آینه کاری ، نقاشی و طلاکاری (طلاخانم) شهرت دارند، از فضایی بسیار خاص و متفاوت و دکوراسیونی مجلل و زیبا تشکیل شده اند.

همان طور که از نام این اتاق ها نیز تعیین است، اتاق آینه کاری هتل ملک التجار به طرزی هنرمندانه و زیبا آینه کاری شده و زیبایی نقش و نگار آن هر میهمانی را مجذوب خود می کند؛ اتاق نقاشی هتل نیز فضایی چنان دل فریب و تماشایی دارد که هیچ گردشگری از جادوی نقاشی ها و طرح های پیچیده و استادانه دیوار و سقف آن در امان نخواهد بود؛ و در آخر اتاق طلاکاری شده هتل ملک التجار -که سراسر با طلا تزئین شده است- نیز نمایشی است خیره کننده از شکوه و جلال هنر ایرانیان. گفتنی است که دیوارهای هر یک از این سه اتاق توسط محافظی شیشه ای پوشیده شده و این امر سبب شده است که از آسیب های احتمالی در اثر گذر زمان در امان بمانند.

از دیگر نکات جالب هتل ملک التجار یزد می توان به معماری سنتی و دیدنی این هتل اشاره کرد. این هتل از بخش های مختلفی چون بخش زمستانه، تابستانه، شاه نشین و هشتی شش ضلعی تشکیل شده که هرکدام با جلوه دلربای خود بر زیبایی این هتل افزوده اند.

ناگفته نماند که رستوران سنتی بسیار جذابی در این هتل قرار گرفته تا میهمانان هتل بدون هیچ نیازی به ترک هتل و یافتن رستوران، غذای خود را در فضای آرامش بخش این مکان نوش جان کنند. میهمانان در طول اقامت خود در هتل ملک التجار یزد می توانند صبحانه مقوی و رایگان خود را در رستوران هتل نوش جان کرده و در صورت تمایل، دیگر وعده های غذایی خود را از منوی غذاهای سنتی ایرانی هتل ملک التجار برگزیده و در فضای دل نشین و آرام این رستوران میل کنند.

در آخر باید گفت که هتل ملک التجار یزد نه تنها از امکانات بسیاری برخوردار بوده و خدمات متنوعی را به مشتریان خود عرضه می کند، بلکه در موقعیت جغرافیایی بسیار مطلوبی نیز قرار گرفته است. ازآنجایی که این هتل در فاصله اندکی از جاذبه های مختلفی نظیر مجموعه خان، مجتمع تجاری، تفریحی ستاره یزد، مدرسه ضیائیه، آتشکده زرتشتیان یزد و میدان امیر چخماق واقع شده است، برای میهمانان خود این امکان را فراهم ساخته که در کمترین زمان ممکن به این اماکن دیدنی دسترسی داشته باشند.

اماکن نزدیک به هتل سنتی ملک التجار یزد

فاصله هتل ملک التجار یزد تا مجموعه خان: 12 متر

فاصله هتل ملک التجار یزد تا آب انبار شش بادگیری: 1.2 کیلومتر

فاصله هتل ملک التجار یزد تا مدرسه ضیائیه: 1.4 کیلومتر

فاصله هتل ملک التجار یزد تا خانه لاری ها: 1.6 کیلومتر

فاصله هتل ملک التجار یزد تا باغ دولت آباد: 2.6 کیلومتر

فاصله هتل ملک التجار یزد تا موزه آیینه و روشنایی: 4.9 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 680

به "هتل 4 ستاره ملک التجار از هتل های جذاب و تاریخی یزد، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل 4 ستاره ملک التجار از هتل های جذاب و تاریخی یزد، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید