هدف اصلی ما رسیدن به نرخ متوسط بیکاری کشور است

به گزارش تور کانادا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: تهیه و اجرایی نمودن سند سه ساله اشتغال به جهت جهت گیری و راهکاری صحیح درکاهش نرخ بیکاری، حفظ و ایجاد اشتغال است

هدف اصلی ما رسیدن به نرخ متوسط بیکاری کشور است

به گزارش ؛ جلسه هم اندیشی توسعه اقتصادی استان کرمانشاه به منظور بررسی تدوین سند سه ساله اشتغال استان و تاثیر اجرایی شدن این سند در کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در دو سال متوالی، پیش بینی 2 و نیم درصدی کاهش بیکاری در سال جاری و سال 1400 و همچنین چگونگی تحقق اهداف این سند در رسیدن به متوسط نرخ بیکاری کشور برگزار گردید.

در این جلسه میرزایی معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، عزیزی مدیرکل و احمدی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان حضور داشتند.

حاتمی معاون استاندار ضمن بیان اقدامات تیم اقتصادی استان در کاهش نرخ بیکاری گفت: تهیه و اجرایی نمودن سند سه ساله اشتغال به جهت جهت گیری و راهکاری صحیح درکاهش نرخ بیکاری، حفظ و ایجاد اشتغال است و تاثیر مهمی بر توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.

حاتمی در ادامه، برنامه ریزی در جهت بهبود فضای کسب و کار، کاهش تورم در استان، اشتغال و کاهش نزخ بیکاری و توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه را در چهار محور اصلی برنامه های توسعه اقتصادی در استان کرمانشاه برشمرد و بیان داشت: مهمترین و اصلی ترین محور کار اقتصادی استان مسئله حفظ و ایجاد فرصت های جدید در راستای شعار جهش تولید می باشد و در بر اساس سند اجرایی اشتغال کاهش نرخ 2 و نیم درصدی اشتغال برای سال جاری و سال آینده پیش بینی شده است و براساس تجربه در دو سال گذشته، انشاء الله به متوسط نرخ بیکاری کشور نیز خواهیم رسید.

او در خصوص انتظارات استان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اقتصادی گفت: تخصیص مرحله پنجم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات جدید ویژه مناطق زلزله زده استان با توجه به نیاز این مناطق به اعتبارات اشتغالزا، توجه وزارت به اعتبارات ویژه مناطق شهری و اصناف، فعالیت شرکت های زیر مجموعه وزارت مانند شستا و سرمایه گذاری این شرکت های در6 شهرستان مرزی، ایجاد بانک اطلاعاتی بیکاران در استان به عنوان استان پایلوت و احیا قانون توسعه مناطق شرق و غرب مهمترین انتظاراتی هستند که از اداره کار و تعاون استان داریم.

سند اشتغال استان کرمانشاه براساس علم و آگاهی مدیران استان تدوین شده است

حجت اله میرزایی معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست توسعه اقتصادی استان کرمانشاه گفت:سند اشتغال استان کرمانشاه سندی براساس علم و آگاهی و تجارب مدیران استانی تدوین شده و پایش آن کاری بسیار ارزشمند و بر غنای آن اضافه نموده است.

او افزود: مدیریت توسعه اقتصادی در استان ها باید براساس سه مقوله پایش دائمی طرح های سرمایه گذاری، پیگیری هفتگی امور اقتصادی در ستاد توسط مدیران استانی و شناسایی افراد موثر در توسعه اقتصادی برنامه ریزی و حرکت کنند.

معاون وزارت کار گفت: برای توسعه اقتصادی استان ها پیشنهاد می شود که در تخصیص اعتبارات استانی حداقل دو پروژه عمرانی در حوزه های مختلف به منظور ایجاد اشتغال موقت و ثابت پایدار تعریف شوند و نیز پروژه های مصوب در بخش های عمومی مانند پروژه های بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و شستا پیگیری و رصد شوند.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 526

به "هدف اصلی ما رسیدن به نرخ متوسط بیکاری کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف اصلی ما رسیدن به نرخ متوسط بیکاری کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید