همتی: فاصله دریافت از فضای آموزش یک اشتباه راهبردی است، آقانصیر: دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا بر آموزش آنلاین تاکید داشت

به گزارش تور کانادا، رئیس مرکز فناوری و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان نمود: فضای آموزش تعطیلی بردار نیست و فاصله دریافت با آن یک اشتباه راهبردی است.

همتی: فاصله دریافت از فضای آموزش یک اشتباه راهبردی است، آقانصیر: دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا بر آموزش آنلاین تاکید داشت

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، مسعود همتی مسئول فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون از طریق لایو اینستا گرام در صحفه دانشجویان این دانشگاه به نشانی https://instagram.com/azad-daneshjoo برای دومین بار در حال پاسخگویی به سوالات و شنیدن مسائل دانشجویان پیرامون کلاس های مجازی و ابهامات موجود است.

آموزش در دانشگاه آزاد تعطیلی بردار نیست/ تا به امروز 448 واحد دانشگاه آزاد تحت پوشش آموزش الکترونیک قرار گرفته اند

همتی در ابتدا ضمن تشکر از زحمات پزشکان و کادر درمانی گفت: این دومین جلسه ای است که در خدمت دانشجویان هستم. در این جلسه مهدیار آقانصیر در این جلسه برای پاسخگویی به سوالات فنی دانشجویان حضور دارد.

وی افزود: شرایط فعلی نیاز به همدلی و همکاری دارد. این صحنه بارها در کشور ما تکرار شده است. آینده ویروس کرونا در فضای مه آلوده ای وجود دارد و مشخص نیست این شرایط تا چه زمانی ادامه دارد.

مسئول فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی بیان نمود: فضای آموزش تعطیلی بردار نیست و فاصله دریافت با آن یک اشتباه راهبردی است و ما تلاش می کنیم استاندارد آموزش را فراهم کنیم. منظور از فراهم کردن حداقل آموزش است.

همتی بیان نمود: آموزش مجازی جهتی است که دنیا به سمت آن می رود. مسائلی در این جهت وجود دارد از صبر و تحمل اساتید و دانشجویان صمیمانه تشکر می کنم.

وی ادامه داد: قوانین و شرایط بحران با زمان معمولی فرق دارد؛ تمام سوالات آموزشی به اطلاع مدیران و مسئولان رساندیم. دوشنبه با وزیر آموزش عالی و کنندگان مجلس جلسه ای برگزار گشت و مباحث

مسئول فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تا سرانجام فروردین ماه شیوه نامه و بخش نامه آموزش مجازی ابلاغ می شود. هم چنین دانشجویان که دفاع دارند به نزدیک ترین واحد دانشگاهی که محل سکونتشان است و اساتید و داوران نیاز به حضور فیزیکی ندارند و دستور العمل این موضوع نیز ابلاغ می شود.

همتی تاکید کرد: اساتید برای تدریس می توانند از شبکه های اجتماعی استفاده کنند. درستورالعمل استفاده از آزمایشگاه های موجود در محل سکونت دانشجویان نیز ابلاغ می شود.

وی افزود: در خصوص اینترنت و مصرف آن رفتاری که با دانشجویان دیگر دانشگاه ها با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز برخورد می شود.

آقانصیر افزود: خیلی دانشگاه ها فایل های ضبط شده در اختیار دانشجویان قرار می دهد اما دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا بر آموزش آنلاین تاکید دارد.

مسئول فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی شرح داد: در این ایام باعث ناراحتی شما دانشجویان و دانشگاهیان شدیم صمیمانه عذرخواهی می کنیم.

دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا بر آموزش آنلاین تاکید داشت

مهدیار آقانصیر، مدیر مرکز رشد واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی از سال 85 دانشجو جذب کرده است و طی 14 سال گذشته دانشجویان زیادی داشته است و در مقاطعی 5 هزار دانشجو را تجربه کرده ایم و تنها آزمون های خود را به صورت حضوری شرکت کردند.

وی افزود: خیلی دانشگاه ها فایل های ضبط شده در اختیار دانشجویان قرار می دهد اما دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا بر آموزش آنلاین تاکید دارد.

آقانصیر با بیان اینکه طی سه سال اخیر برخی از درس ها برای امه دانشجویان به صورت آموزش مجازی برگزار می شود؛ گفت: آموزش مجازی نیازمند تجهیزات است.

وی ادامه داد: امروزه رشد 35 برابری را تجربه می کنیم از همین رو باید زیرساخت های خود را افزایش دهیم. در واحد الکترونیک سعی کردیم همه را از فضای آموزش مجازی بهره مند کنیم.

آقانصیر با شرایط کنونی جامعه مطرح نمود: این شرایط نیازمند هم فکری است و دانشجویان برای آموزش مجازی حاضر نبودند و هم چنان با گوشی همراه خود و اینترنت های ضعیف در کلاس های مجازی حاضر می شوند.

مدیر مرکز رشد و نوآوری واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دیروز و امروز روزهای نسبتا آرامی را گذراندیم. برخی کلاس ها برگزار نشد اما در کلان 405 واحد دانشگاه آزاد اسلامی آمار قابل قبولی را تجربه کردیم.

آقانصیر گفت: اطلاعات برخی دانشجویان به ما ناقص رسیده است از همین رو برای ورود به سامانه آموزش عالی به مشکل برخورد کردند اما بیش از 50 درصد دانشجویان حداقل یکبار وارد حساب کاربری خود شده اند.

وی افزود: افزایش 35 برابری کاربران منجر شد که ما به برگزاری کلاس ها اکتفا کنیم و به مرور زمان مابقی مسائل را برطرف کنیم. دانشجویانی که برای ورود به سامانه مشکل دارند می توانند به پشتیبان های خود مراجعه کنند.

مدیر مرکز رشد و نوآوری واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مسائل صدا و تصویر کلاس های آنلاین، اذعان کرد: در سراسر کشور رشد مصرف اینترنت سه برابر شده است از همین رو نیاز است که زیرساخت ها مورد بررسی قرار گیرد.

آقانصیر گفت: دانشجویان با سرویس دریافت از اینترنت های پرسرعت دیگر با مشکل صدا و تصویر در کلاس های آنلاین روبرو نمی شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای آموزش مجازی توصیه نمی کنیم دانشجویان با گوشی های همراه خود وارد کلاس های مجازی شوند؛ بیان نمود: موبایل از نظر زیرساختی و آموزشی برای آموزش مجازی مناسب نیست.

مدیر مرکز رشد و نوآوری واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجو می توانند با مراجعه به بخش راهنمای سایت واحد الکترونیک و برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از چگونگی آموزش مجازی و جزئیات آن مطلع شوند.

آقانصیر در خصوص جلسات ضبط شده شرح داد: برای کنترل پهباد ها کلاس ها از ساعت 8 شب الی 8 صبح گذاشته ایم. فیلمی از دست نرفته است مگر اینکه استاد خود فیلم را حذف کرده باشد.

وی ادامه داد: دسترسی حذف کردن فیلم ها را از اساتید و دانشگاهیان گرفته ایم تا دیگر دانشجویان با این قبیل مسائل روبرو نشوند. دانشجویانی که دیرهنگام انتخابات کردند هنوز لیست آنها به دست ما نرسیده است؛ زمانی که مسئولان دانشگاهی اطلاعات این دانشجویان را در اختیار ما قرار دهند؛ ما با وارد کردن اطلاعات دانشجویان این مشکل برطرف می شود.

آقانصیر گفت: با صبوری و کمک دانشجویان امیدواریم یک اتفاق خوب را در آموزش مجازی رقم بزنیم. در منطقه و در کشور این حجم آموزش مجازی بینظیر است و امیدواریم در این زمان روسفید باشیم.

در ادامه این لایو، همتی گفت: تمام تدابیر که اندیشه شده است برای حفظ سلامت دانشجویان است . با پیگیری هایی که انجام شده است امیدواریم در دسترسی دانشجویان به سایت های مجازی راحت تر صورت بگیرد.

برای کلاس هایی که برگزار نشده است هزینه ای دریافت نخواهد شد

مسئول فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی بیان نمود: زمانی که کلاسی یا کارگاه عملی برگزار نمی شود، مطمئنا برای آن پولی گرفته نمی شود. در دانشگاه آزاد اسلامی تمامی موارد در حال بررسی است .

وی ادامه داد: طی جلسه ای که با همراه اول و مخابرات داشتیم قرار شد مسائل صدا و تصویر در کلاس های مجازی طی هفته آینده برطرف می شود. هم چنین امکان ذخیره کلاس ها وجود دارد.

همتی با بیان اینکه زمان این اتفاق رخ داد که ما زیرساخت های لازم را نداشتیم و امکان خرید آن وجود نداشت بیان نمود: با این وجود ما توانستیم لوازم مورد نیاز را تهیه کنیم و به نیاز دانشجویان پاسخ داده شود. از همین رو دانشجویان می توانند از ساعت 8 شب تا 8 صبح فردا کلاس های خود را ذخیره کنند.

مسئول فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی بیان نمود: دانشجویانی که دسترسی به اینترنت ندارند می توانند از دوستان خود و یا از دیگر تلفن های همراه فایل ذخیره کلاس را دریافت کنند و یا به نزدیکترین مرکز دانشگاهی مراجعه و از سیستم های آن دانشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام/4084

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 428

به "همتی: فاصله دریافت از فضای آموزش یک اشتباه راهبردی است، آقانصیر: دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا بر آموزش آنلاین تاکید داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همتی: فاصله دریافت از فضای آموزش یک اشتباه راهبردی است، آقانصیر: دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدا بر آموزش آنلاین تاکید داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید