هندورابی سال جاری وارد چرخه گردشگری کیش می گردد

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران/هرمزگان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از فعال شدن جزیره هندورابی تا نوروز 96 و شروع تورهای گردشگری این بخش اطلاع داد.

هندورابی سال جاری وارد چرخه گردشگری کیش می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین مسافرت به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان در جمع خبرنگاران سال 95 را در جذب گردشگر به کیش پیروز دانست و در این باره گفت: طی امسال بر اساس نظرات ارائه شده از سوی نمایندگان جامعه بازاریان، هتلداران و سایر بخش ها کیش شرایط نسبتا خوبی را سپری نموده است، لذا پیش بینی می گردد که برای نوروز 96 نیز شرایط خوبی داشته باشیم، البته نباید در این مورد شرایط مالی کشور را نادیده بگیریم، زیرا این مساله قطعا بر کیش تاثیرگذار خواهد بود.

وی اعلام کرد: با وجود مسائل موجود که بسیاری از شهرهای گردشگر کیش با کاهش مسافر رو به رو بودند، کیش امسال توانست در این حوزه رشد را تجربه کند، لذا امیدواریم که مانند نوروز 95 بتوانیم با رشد گردشگر رو به رو شویم و افزایش بیشتری را نسبت به سال قبل تجربه کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش توضیح داد: با وجود اینکه ما در سال گذشته بخشی از مسافران را تحت عنوان چنج ویزایی ها از دست دادیم، با این وجود جزیره رشد قابل توجهی را در حوزه گردشگر تجربه کرد که جای خرسندی دارد.

مونسان، فضای ذهنی ایجاد شده در خصوص کیش را مثبت دانست و اعلام کرد: امروز فضای خوبی داخل کشور در خصوص کیش ایجاد شده است، لذا دیگر این فکر وجود ندارد که سفر به کیش گرانتر از کشورهای دیگر است، زیرا قیمت ها در بخش های مختلف خدماتی کنترل شده است، ضمن اینکه افزایش کیفیت خوبی را در بخش های مختلف داشته ایم.

وی اضافه کرد: در بخش مکان های پذیرایی و هتل ها بخش های مختلف بازسازی و بهسازی در جهت افزایش کیفیت اجرا شده است، ضمن اینکه در بازارها نیز کنترل قیمت و افزایش کیفیت پیگیری شده است. در واقع مجموع این اقدامات کیش را از فضای روانی بد خارج نموده و به سمت دید مثبت سوق داده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره میزان افزایش گردشگر در کیش گفت: بر اساس آمارها امسال نزدیک به 14 درصد افزایش مسافر داشتیم که البته اگر ریزش چنج ویزایی ها را از آن کسر کنیم، به مرز 7 درصد می رسد.

وی از شروع به کار هندورابی در نوروز 96 اطلاع داد و مطرح کرد: جزیره هندورابی امسال وارد چرخه گردشگری کیش می گردد. در حال حاضر، فرودگاه، باند، روشنایی باند، برج مراقبت، سالن انتظار، بندرگاه و هتل این جزیره آماده شده است. ضمن اینکه بیش از 2 هزار متر ما موج شکن در این منطقه اجر نموده ایم. حدود 60 هزار قطعه مرجان در یک اقدام زیست محیطی بی نظیر و هزینه بر در این جزیره جا به جا شده است. همچنین در این جزیره آب و برق تامین شده و درختان نخل زیادی نیز برای حضور گردشگران کاشته شده، لذا تورهای زیادی در این عرصه می توانند فعالیت نمایند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: ان شاءالله به زودی جزیره هندورابی با حضور رئیس جمهور افتتاح می گردد. همچنین از کیشوندان دعوت می کنیم که از هندورابی دیدن نمایند.

مونسان امکان سفر دریایی و هوایی به هندورابی را فراهم دانست و اعلام کرد: در حال حاضر از راستا هوایی و دریایی امکان بازدید از هندورابی وجود دارد. ان شاءالله تا سال آینده نیز سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های ویلا سازی و هتل سازی این جزیره شروع می گردد و این بخش نیز به گردشگری کشور اضافه کرده خواهد شد.

وی از افزایش 6 فروند هواپیمای کوچک به کیش ایر اطلاع داد و گفت: کیش ایر تنها ایرلاینی است که طی چند سال اخیر پیروز به افزایش ناوگان شده است. در حال حاضر 4 فروند ایربایس وارد کشور شده اند که 2 فروند از آنها جوان ترین ایرلاین کشور هستند، ضمن اینکه قصد داریم 6 فروند هواپیمای کوچک را نیز برای اتصال استان ها به کیش خریداری کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در حال حاضر بعضی از استان ها مجبور هستند برای سفر به کیش از شهرهای دیگر و تهران اقدام نمایند، به همین خاطر امیدواریم که به زودی با خریداری هواپیماهای کوچک بتوانیم مراکز استان ها را به کیش اتصال دهیم.

وی از امکان افزایش پروازهای خارجی و حضور گردشگران خارجی به کیش اطلاع داد و اضافه کرد: طی جلسه ای مدیرعامل کیش ایر گزارش داد که برای پروازهای خارجی اقداماتی اجرا شده است. خوشبختانه با اضافه کردن این 4 فروند ایرباس امکان پروازهای خارجی نیز هست و برنامه ریزی هایی نیز برای حضور گردشگران خارجی شده است که به زودی اعلام می گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از افزایش زمان تمدید انتها کارها به دو سال اطلاع داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه تمدید پروانه مالی افراد منوط به تمدید انتها کارها بود و این پروسه به دلیل بازدید ناظرات زمانبر بود، بر اساس درخواست بسیاری از سرمایه گذاران قرار شد این زمان کوتاه گردد و تمدید انتها کارها به دو سال افزایش یابد.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 151

به "هندورابی سال جاری وارد چرخه گردشگری کیش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هندورابی سال جاری وارد چرخه گردشگری کیش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید