هنرمند 12 ساله ای که با جکسون پولاک مقایسه می شود!

به گزارش تور کانادا، شیو چو ـ هنرمند 12 ساله ای که با جکسون پولاک نقاش مشهوری آمریکایی مقایسه می شود ـ حالا نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در نیویورک برپا کرده است.

هنرمند 12 ساله ای که با جکسون پولاک مقایسه می شود!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رویترز، شیو چو که یک پسر بچه ویتنامی است، با به فروش رساندن تابلوهای نقاشی انتزاعی خود به قیمتی بیش از 150 هزار دلار در راستای به ثبت رساندن رکوردی جدید است. او اکنون در گالری جرج برجس واقع در منهتن میزبان نخستین نمایشگاه انفرادی خود است.

این نمایشگاه که جهانی بزرگ، چشمانی کوچک نام دارد روز پنجشنبه درهایش را به روی علاقه مندان گشود و فعالیت خود را تا دوم ژانویه ادامه خواهد داد.

چو که نقاشی کشیدن را برای نخستین بار در سن چهار سالگی آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: یک مشتری یکی از نقاشی های من را زمانی که فقط 6 سال داشتم خریداری کرد.

این هنرمند نوجوان برای برگزاری نمایشگاه نیویورک خود یک نقاشی چهار پنلی بدون عنوان که 4.5 متر طول دارد را خلق کرده است.

چو می گوید: مادرم به من گفت که قرار است یک نمایشگاه در نیویورک داشته باشم پس تصمیم گرفتم یک نقاشی بزرگ برای این رویداد خلق کنم. این کار حدود سه ماه زمان برد.

وقتی از چو پرسیده شد چه چیزی را درباره نقاشی کردن دوست دارد؟ پاسخ داد: خلاقیت؛ من می توانم کارهای زیادی با نقاشی کردن انجام دهم. می توانم انتخاب کنم چه چیزی را طراحی کنم یا برای مثال چه جزئیاتی را به آن اضافه کنم یا برای خلق آن از چه رنگی استفاده کنم؛ چیزهایی مثل این.

حالا آثار چو در رده آثار هنرمند بزرگی همچون جکسون پولاک که به عنوان یکی از چهره های برجسته جنبش هیجان نمایی انتزاعی در دهه 40 و 50 میلادی محسوب می شود، قرار گرفته است.

با این حال مدیر گالری جرج برجس معتقد است یک تفاوت بین این دو هنرمند وجود دارد: پولاک مشهورترین آثار خود را در در اوج دوران حرفه ای خود یعنی دهه ها پس از تولد 12سالگی اش خلق کرد.

او افزود: چو آثار مشابهی (آثار مشهور پولاک) را در ابتدای حرفه خود به عنوان یک نقاش خلق کرده است، جالب است ببینیم این هنرمند در ادامه حرفه اش چه کار می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 87

به "هنرمند 12 ساله ای که با جکسون پولاک مقایسه می شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمند 12 ساله ای که با جکسون پولاک مقایسه می شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید