واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان از مرداد، شرایط برگزاری امتحانات حضوری

به گزارش تور کانادا، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در مورد چگونگی واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان گفت: برنامه ما این است که معلمان و دانش آموزان از مرداد واکسینه شوند تا قبل از بازگشایی مدارس، فرصت کافی برای تزریق دز دوم واکسن داشته باشیم.

واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان از مرداد، شرایط برگزاری امتحانات حضوری

رئیسی افزود: ما معلمان و دانش آموزان را جزو گروه مشاغل پرخطر قرار دادیم، چون با حجم زیادی از دانش آموزان روبرو هستیم و واکسیناسیون این گروه از اهمیت بالایی برخوردار است.

او ادامه داد: با این وجود که شرکت سازنده واکسن فایزر گفته که دارد واکسنش را روی افراد 5 تا 18 سال امتحان می کند اما هنوز برای دانش آموزان زیر 18 سال، واکسن ایمن و دقیقی وجود ندارد و ما منتظر هستیم تا واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بیاید و ما ضمن تهیه آن، بتوانیم دانش آموزان زیر 18 سال را واکسینه کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد واکسیناسیون دانشجویان گفت: یکی از پیشنهادات ما این بود که دانشجویانی مثل دانشجویان فنی، پزشکی و … که دروس عملی دارند و به هر دلیلی نمی توانند واحد های درسی خود را به صورت مجازی و آنلاین پشت سر بگذارند و مجبورند حتما سر کلاس های درس حاضر شوند را مورد بررسی دقیق قرار دهیم تا ببینیم چند نفر هستند و چه شرایطی دارند و آیا این امکان وجود دارد که همه آن ها را واکسینه کنیم یا خیر.

رئیسی گفت: در صورت واکسینه نشدن دانش آموزان و بازگشایی مدارس در مهر ماه، خطری دانش آموزان را تهدید نمی کند. در پیک اخیر شاهد افزایش نسبی آمار مبتلایان کم سن به کرونای جهش یافته با علائم ساده و کم بودیم اما در مقابل آمار مرگ و میر آن ها بسیار پایین بود و افراد کم سنی که بر اساس کرونا فوت کرند، بیماری زمینه ای داشتند.

او افزود: در نظر داریم دانش آموزانی که از بیماری زمینه ای رنج می برند را در صورت تایید، در اولویت تزریق واکسن قرار دهیم.

رئیسی گفت: واکسن پاستور در حال آزمایش و تحقیقاتی است تا اثرگذاری واکسن در سنین پایین را بررسی کند و اگر نتایج مساعدی به دست بیاید، اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد.

شرایط برگزاری حضوری امتحانات

او افزود: یکی از مصوبه های ستاد ملی کرونا برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم بود که با اجماع نظر وزرا و مسئولان ستاد و سایرین، تایید شد.

رئیسی در مورد دلیل موافقت اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا با حضوری برگزار شدن امتحانات گفت: طبق استدلال وزیر آموزش و پرورش، پایه های دوازدهم در مدارس، معمولا بین 30 تا 70 نفر هستند. در هر مدرسه تعداد زیادی کلاس وجود دارد که با بیشترین فاصله گذاری به راحتی و با امنیت بالا می توان امتحانات را برگزار کرد.

همچنین او گفت: طبق گفته های وزیر آموزش و پرورش، برنامه ریزی هایی انجام می دهیم تا امتحانات دوازدهمی ها در رشته های مختلف تداخل نداشته باشد. در کلاس ها تمام در و پنجره ها، باز خواهد بود و قبل از ورود به محل برگزاری امتحانات، تب سنجی و استعلام از بانک اطلاعاتی کرونا مبنی بر ابتلا و عدم ابتلای هر دانش آموز به کرونا، انجام می شود؛ حتی اگر دانش آموزی مشکوک به کرونا بود، از او در فضایی جداگانه امتحان خواهیم گرفت.

رئیسی افزود: وزارت بهداشت نیز شرایطی را برای تایید امتحانات حضوری مطرح نمود؛ اینکه مکان برگزاری امتحانات حتما از تهویه مناسب برخوردار باشد و حتی الامکان در فضای باز باشد. با توجه به متراژ کلاس ها در هر کلاسی باید فاصله های دو متری کاملا رعایت شود و به طور مثال در یک کلاس 12 متری فقط سه نفر برای امتحان حضور داشته باشند. بر این اساس و با رعایت تمام شیوه نامه ها ما مجوز را صادر خواهیم کرد.

منبع: خبرنگاران

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1146

به "واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان از مرداد، شرایط برگزاری امتحانات حضوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان از مرداد، شرایط برگزاری امتحانات حضوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید