واکنش واتساپ به جنجال مهندس ایرانی و ایلان ماسک درباره جاسوسی از کاربران، عکس

به گزارش تور کانادا، دیجیاتو نوشت: باگی که ظاهراً در اندروید وجود دارد، باعث می گردد این سیستم عامل به اشتباه اعلام کند که واتس اپ درحال استفاده از میکروفن است.

واکنش واتساپ به جنجال مهندس ایرانی و ایلان ماسک درباره جاسوسی از کاربران، عکس

گوگل و واتس اپ تأیید نموده اند که از باگ اپ واتس اپ مبنی بر دسترسی غیرضروری به میکروفن در بعضی از دستگاه های اندرویدی مطلع هستند. این مشکل اولین بار چند ماه پیش مشاهده شده بود، اما حالا یک مهندس ایرانی دوباره این موضوع را مطرح نموده است و با واکنش ایلان ماسک روبرو شده. همین مسئله توجهات را به صورت جدی تر به این مشکل جلب نموده است.

بیشتر بخوانید:

  • واکنش جنجالی ایلان ماسک روی توییت یک ایرانی/واتساپ جاسوس است؟/ عکس

یکی از مهندسان ایرانی توییتر به نام فواد دبیری در توییتی اعلام نمود که وقتی خواب بوده، اپلیکیشن واتس اپ بدون اطلاع او از میکروفن موبایلش استفاده نموده است. وی بعلاوه تصویری از این مشکل را در توییت خود به اشتراک گذاشت که نشان می دهد واتس اپ چندین بار در ساعات بامدادی از میکروفن استفاده نموده است.

تصویر منتشر شده در توییت فواد وزیری

ایلان ماسک در پاسخ به گزارش فواد دبیری نوشت: واتس اپ قابل اعتماد نیست. او پیش تر اعلام نموده بود که از هواداران پیغام رسان سیگنال است و عجیب نیست که نظر مثبتی نسبت به این پیغام رسان متعلق به متا نداشته باشد.

واتس اپ و گوگل چه می گویند؟

در واکنش به این اتفاق، واتس اپ در بیانیه ای در توییتر اعلام نمود که این مشکل مربوط به اندروید است و ارتباطی به پیغام رسان آن ها ندارد: باور داریم این مشکل باگی در اندروید است که به اشتباه این اطلاعات را در Privacy Dashboard نشان می دهد و از گوگل خواسته ایم تا این ایراد را آنالیز کند و اقدامات اصلاحی را انجام دهد.

گوگل فعلاً اطلاعاتی زیادی درباره دلیل بروز این خطا منتشر ننموده، اما تأیید نموده که مشغول آنالیز این مشکل است. سخنگوی این شرکت می گوید: از بروز این ایراد مطلعیم و با همکاری نزدیک با واتس اپ به آنالیز آن می پردازیم.

حدود یک ماه پیش، وب سایت WABetaInfo از بروز این باگ اطلاع داد و مدعی شد که این مثبت کاذب برای بعضی از کاربران گوشی های پیکسل گوگل و محصولات گلکسی سامسونگ اتفاق افتاده است. درحال حاضر تعیین نیست که این مشکل چه زمانی رفع خواهد شد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1754

به "واکنش واتساپ به جنجال مهندس ایرانی و ایلان ماسک درباره جاسوسی از کاربران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش واتساپ به جنجال مهندس ایرانی و ایلان ماسک درباره جاسوسی از کاربران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید