پس لرزه های توهین به روحانی از تریبون مجلس

به گزارش تور کانادا، یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتقاد باید سازنده باشد و هر حرفی باید با مستندات مطرح شود. توهین به افراد هم از نظر شرعی و هم از نظر اخلاقی غیر قابل قبول است.

پس لرزه های توهین به روحانی از تریبون مجلس

به گزارش ایسنا، رحمت الله فیروزی پوربادی، درباره به کار بردن ادبیات نامناسب از سوی برخی از کنندگان نسبت به مسئولان اجرایی، گفت: توهین به مسئولان اجرایی و به کار بردن القاب نامناسب درباره آنان در قالب مطرح کردن نقدها کار غیر اخلاقی و ناپسندی است، اگر از فرایند اجرای مسئولیت افراد انتقادی داریم و یا مسئله ای وجود دارد باید به شیوه صحیح مطرح شده تا در نهایت به اصلاح امور منجر گردد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: انتقاد باید سازنده باشد و هر حرفی باید با مستندات مطرح گردد. توهین به افراد هم از نظر شرعی و هم از نظر اخلاقی غیر قابل قبول است. دور از شخصیت کنندگان و مسئولان هست که با ادبیات نامناسب یکدیگر را خطاب قرار دهند.

کننده مردم نطنز در مجلس شرح داد: باید با جهل مبارزه گردد نه با فرد جاهل. اگر اشکالی وجود دارد باید آن را مطرح کرده و به دنبال راه چاره برای آن بگردیم. اینکه ما فرد مسئول را تخریب کنیم و همه تقصیر ها را به گردن او بیندازیم اشتباه است.

فیروزی در خاتمه تاکید کرد: هر انتقاد و نقدی باید در چارچوب اخلاق مطرح شده تا نتیجه بخش باشد. تخریب یکدیگر و توهین تنها باعث سوء استفاده دشمنان شده و مسئله ای را حل نخواهد کرد.

ادبیات سست کنندگان مجلس باعث بی اعتمادی مردم می گردد

نعمت احمدی درباره ادبیات تند و بی اخلاقی برخی کنندگان از تریبون مجلس نسبت به مسئولان نظام، گفت: انسان ها دارای دو شخصیت حقیقی و حقوقی هستند. اگر انسان ها کار خوب و بدی را انجام دهند، اثرات آن به شخصیت حقیقی آن ها برمی گردد، اما اگر در شخصیت حقوقی خود به عنوان مثلا استاد دانشگاه نقدی را انجام دهند، مجموعه دانشگاهی زیر سوال می رود یا فرضا به عنوان وکیل دادگستری انتقادی داشته باشند، مجموعه وکالت زیر سوال میرود.

وی اضافه کرد: کننده مجلس هم به عنوان شخصیت حقوقی در راس امور است و طبق اصول 84 و 86 قانون اساسی اجازه دارد که در کلیه امور داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کند و به تبع کنندگی اش، حتی نمی توان آن ها را تعقیب کرد.

وی یاداور شد: کنندگان جایگاهی دارند و مسئولین نظام اعم از امام و رهبری همیشه در مقاطع مختلف اوصافی را در مورد کنندگان گفته اند و آن این است که کنندگان در راس امور و عصاره ملت اند و در اظهار نظر ها در مورد مداخله در امور باید جایگاه خود را حفظ کنند.

این حقوقدان اضافه کرد: کننده ای که در رسانه ملی در جایگاه کنندگی اش نسبت به هرکس و هرچیز اظهار نظر کرده و به مسئولین کشور توهین می کند، آیا اظهارنظرش نقد است یا توهین؟ دعاست یا نفرین؟

احمدی ادامه داد: در متن قانون اساسی آمده که باید گزارش مجلس از رادیو پخش گردد و وقتی در زمان پخش گزارش، کننده ای نسبت به رییس جمهور انتقاد می کند نشان می دهد که خود کننده راه چارهی ندارد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف قوای سه گانه، قانون نویسی است. آیا کنندگان نمی توانند برای اصلاح امور طرحی را ارائه دهند تا جلوی برنامه های اشتباه رییس جمهور را بگیرد؟

احمدی گفت: اگر این ادبیات نهادینه گردد که متاسفانه این اتفاق در جامعه افتاده است شانیت کنندگی را پایین می آورد. استفاده از این نوع ادبیات باعث بی اعتمادی مردم نسبت به مجلس می گردد و مردم با صندوق های رای باصطلاح قهر می کنند. سقف میزان آرای کنندگانی که انتخابات در آن محل ها به دور دوم کشیده شده را ببینید، مشارکت ده درصدی مردم نشان دهنده دلسردی مردم از صندوق ها است.

وی در خاتمه تاکید کرد: خروجی ادبیات سست و راه چاره نشان ندادن و برنامه نداشتن باعث مشارکت ده درصدی مردم در انتخابات می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 748

به "پس لرزه های توهین به روحانی از تریبون مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس لرزه های توهین به روحانی از تریبون مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید