پشت پرده حملات سایبری اخیر به کشور، پای روس ها در میان است؟

به گزارش تور کانادا، مرکز افتای ریاست جمهوری اعلام نموده است که محصولات شرکت روسی کسپرسکی در تشخیص نفوذ و مقابله با حملات اخیر سایبری به زیرساخت های حیاتی کشور ضعیف عمل نموده اند.

پشت پرده حملات سایبری اخیر به کشور، پای روس ها در میان است؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، مرکز افتای ریاست جمهوری نسبت به استفاده از محصولات شرکت امنیت فناوری اطلاعات کسپرسکی در دستگاه های اجرایی هشدار داد.

مرکز افتای ریاست جمهوری در ابلاغیه ای به دستگاه های اجرایی کشور که دارای زیرساخت های حیاتی هستند، اعلام نموده که از 25 اردیبهشت ماه سال جاری هرگونه خرید یا تمدید لایسنس محصولات کسپرسکی منوط به استعلام کتبی از این مرکز است.

مرکز افتا️ علت این تصمیم را عدم کارایی و ضعف عملکردی محصولات کسپرسکی در تشخیص نفوذ و مقابله با حملات اخیر سایبری به زیرساخت های حیاتی کشور عنوان نموده است.

مرکز افتا به دستگاه های اجرایی مخاطب این ابلاغیه هشدار داده که درصورت رعایت نکردن این دستورالعمل، تبعات حقوقی و امنیتی ناشی از صدمات احتمالی حملات سایبری به زیرساخت های کشور بر عهده دستگاه متبوع خواهد بود.

در سال های گذشته و به علت خروج عمده محصولات ضد ویروس و امنیت فناوری اطلاعات از بازار ایران، شرکت روسی کسپرسکی سهم بالایی از بازار کشور را به خود اختصاص داده است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 خرداد 1403 بروزرسانی: 9 خرداد 1403 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1821

به "پشت پرده حملات سایبری اخیر به کشور، پای روس ها در میان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده حملات سایبری اخیر به کشور، پای روس ها در میان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید