راهنمای خرید ایکس باکس Xbox 360 و ایکس باکس 360 اسلیم

به گزارش تور کانادا، هر روز برندها و نسل های جدیدی از کنسول های بازی روانه بازار می شوند که هر کدام از آن ها قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. با وجود تعداد بالای کنسول های بازی که شرکت های مختلف تولید و عرضه می کنند، گاهی انتخاب برای کاربر مشکل خواهد بود. در چنین شرایطی باید با محصولات و برندهای مختلف آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مقاله به ارائه راهنمای خرید ایکس باکس Xbox 360 دست دوم و ایکس باکس 360 اسلیم می پردازیم و از قابلیت های آن ها خواهیم گفت؛ به این ترتیب راحت تر می توانید دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

راهنمای خرید ایکس باکس Xbox 360 و ایکس باکس 360 اسلیم

ایکس باکس (Xbox) چیست؟

Xbox یکی از کنسول های قدرتمند اجرای بازی های ویدئویی با کیفیت گرافیکی بالا است. این کنسول محصول شرکت مایکروسافت بوده و در تاریخ 15 نوامبر سال 2001 به بازار عرضه شد. ایکس باکس ابتدا در بازار آمریکای شمالی معرفی گشت و در ادامه نیز در تاریخ 22 فوریه سال 2002 در کشور ژاپن و در تاریخ 14 مارس سال 2002 نیز در استرالیا و اروپا معرفی گشت.

ایکس باکس به همراه PlayStation 2، نینتندو، گیم کیوب و دریم کست سگا همگی با هم نسل ششم بازی های ویدئویی را شکل داده اند.

معرفی ایکس باکس Xbox 360

ایکس باکس Xbox 360 نسل هفتم از بازی های ویدئویی است که از طریق شرکت مایکروسافت تولید و به بازار عرضه شده است. این مدل کنسول بازی اولین بار در سال 2005 وارد بازار جهانی شد و تا به امروز بیش از 1500 بازی برای این کنسول طراحی شده است. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این کنسول بازی در ایران، امکان اجرای بازی های کپی است.

بازی های کپی را می توانید از بیشتر فروشگاه ها با قیمتی ارزان خریداری کنید. یکی دیگر از دلایل محبوبیت ایکس باکس Xbox 360 تنوع بازی هایی است که می توانید با آن انجام دهید. تعداد بالای بازی ها و قیمت مناسب بازی های کپی باعث شده تا این کنسول محبوب همه باشد. جالب است بدانید که این کنسول بازی دارای شبکه آنلاین Xbox Live است که محیط بسیار امنی دارد.

  • یکی از مزیت های مهم کنسول بازی ایکس باکس 360، امکان اتصال آن به سیستم های ویندوزی است. به همین دلیل هم شما می توانید موسیقی، فیلم و عکس های خود را از طریق کامپیوتر و روی کنسول اجرا کنید.
  • مواردی مانند حافظه داخلی و کارت گرافیکی ایکس باکس 360 نیز اهمیت دارد است.
  • علاوه بر این برای بعضی از کاربران مهم است که کنسول چه تعداد بازی را پشتیبانی کند.
  • در دسترس بودن بازی های ارزان تر و همین طور امکان دسترسی به آن ها در بازار ایران از جمله موارد دیگری است که کاربران به آن توجه می کنند.

انواع مدل های ایکس باکس Xbox 360

در حال حاضر ایکس باکس های قدیمی در بازار وجود ندارد اما می توانید برای خرید ایکس باکس 360 دست دوم اقدام کنید. انواع ایکس باکس 360 که تا به امروز معرفی گشته شامل مدل های Elite ،Halo Edition ،Premium ،Core و Arcade است.

اما مدلی از ایکس باکس 360 که بیشتر مورد توجه بوده، ایکس باکس 360 اسلیم یا S (Xbox 360 Slim or S) است. این مدل خود شامل چند مدل دیگر است که در ادامه آن ها را معرفی خواهیم کرد.

  • ایکس باکس 360 اسلیم 4 گیگ: محتویات بسته شامل دستگاه ایکس باکس 360 اسلیم، فیش کامپوننت، یک دسته بی سیم، باتری و آداپتور برق است.
  • ایکس باکس 360 اسلیم 250 گیگ: محتویات بسته شامل دستگاه ایکس باکس 360 اسلیم با هارد 250 گیگ، فیش کامپوننت، یک دسته بی سیم، باتری و آداپتور برق است.
  • ایکس باکس 360 اسلیم طرح Gears of War با هارد 320 گیگ: محتویات بسته شامل دستگاه ایکس باکس 360 اسلیم با هارد 320 گیگ، فیش کامپوننت، دو عدد دسته بی سیم، باتری، آداپتور برق و پک اورجینال بازی Gears of War است.
  • ایکس باکس 360 اسلیم طرح Call of Duty با هارد 320 گیگ: محتویات بسته شامل دستگاه ایکس باکس 360 اسلیم با هارد 320 گیگ، فیش کامپوننت، دو عدد دسته بی سیم، باتری، آداپتور برق و یک پک اورجینال بازی Call of Duty است.

مقایسه ایکس باکس Xbox 360 با ایکس باکس 360 اسلیم

ایکس باکس Xbox 360 معمولی با ایکس باکس 360 اسلیم تفاوت هایی دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  • ایکس باکس 360 اسلیم در مقایسه با ایکس باکس 360 معمولی، باریک تر و سبک تر است. از طرفی این مدل ظاهر زیباتری نیز در مقایسه با مدل معمولی ایکس باکس 360 دارد.
  • ایکس باکس 360 اسلیم در مقایسه با ایکس باکس 360 معمولی، صدا و نویز کمتری دارد.
  • ایکس باکس 360 اسلیم بدون سیم و به صورت وایرلس به اینترنت و همین طور به شبکه آنلاین Xbox Live متصل می شود. این در حالی است که ایکس باکس 360 معمولی، بی سیم نیست.
  • ایکس باکس Xbox 360 معمولی 3 چراغه بود و مشکلاتی در اثر گرمای زیاد برای دستگاه پیش می آمد. اما این مشکل در ایکس باکس 360 اسلیم حل شده و اگر گرمای دستگاه بیش از اندازه بالا رود، دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش خواهد شد.
  • ایکس باکس 360 معمولی، 160 گیگ هارد دارد و در مقابل، ایکس باکس 360 اسلیم حتی تا 750 گیگ هارد را نیز پشتیبانی می کند.
  • قیمت ایکس باکس اسلیم به دلیل داشتن قابلیت هایی که به آن اشاره کردیم، گران تر از ایکس باکس Xbox 360 معمولی است.

چرا ایکس باکس 360 اسلیم

ایکس باکس 360 دومین کنسول بازی ساخته شده از طریق شرکت مایکروسافت و کنسول نسل هفتمی است که در سال 2005 با سر و صدای زیادی وارد بازار شد. درست است که از آن زمان تا به امروز بیش از 15 سال گذشته اما هنوز هم می توانید بازی های مختلف این کنسول را خریداری کنید.

کنسول بازی ایکس باکس 360 اسلیم به دلیل شباهت معماری که با پلتفرم کامپیوترهای شخصی دارد بسیار مورد توجه بازی سازان قرار گرفت. همین موضوع باعث شد تا این ایکس باکس 360 به یک کنسول بازی محبوب تبدیل شود.

کنسول بازی ایکس باکس 360 در مقایسه با کنسول پلی استیشن 3، عملکرد بهتری داشته است. از طرفی کنسول بازی Xbox 360 در اجرای بازی های مشترک با کنسول بازی PlayStation 3 بهتر عمل می کند.

حسگر حرکتی کینکت در ایکس باکس 360 چیست؟

کینکت (Kinect) یک دستگاه جانبی در کنسول بازی ایکس باکس 360 است که دارای حسگر حرکتی بوده و کاربر بدون اینکه از دسته استفاده کند می تواند با حرکات بدنش و همین طور فرمان های صوتی بازی کند. این حسگر حرکتی در تاریخ 1 جون سال 2009 با نام پروژه ناتال به بازار عرضه شد.

کینکت بازی های مخصوص به خود را داشته و در نتیجه روی جعبه بازی باید اشاره شده باشد که با کینکت قابل اجراست. جالب است بدانید که بعضی از بازی های کینکت را می توان بدون کینکت و با دسته اجرا کرد.

  • کینکت دارای سیمی است که باید به پورت USB ایکس باکس 360 اسلیم متصل شود.
  • در مرحله بعد باید خودتان را به کینکت معرفی کنید تا صدا و مشخصات ظاهری شما شناسایی شود. کینکت این مشخصات را در حافظه خود ذخیره خواهد کرد.
  • اگر تک نفره بازی می کنید باید فاصله 1.8 متری را رعایت کنید و اگر دو نفره بازی می کنید باید 2.4 متر از کینکت فاصله داشته باشید.
  • لازم است که فضای اطراف شما خلوت بوده و همین طور نور کافی وجود داشته باشد.
  • برای اجرای بهتر بازی لازم است صداهای اضافه حذف شوند.

برای دیدن آگهی های کنسول بازی در خبرنگاران کلیک کنید

فوت وفن خرید ایکس باکس Xbox 360 دست دوم

برای خرید ایکس باکس Xbox 360 دست دوم معمولی و اسلیم نیازمند راهنمایی هستید تا بتوانید دستگاه مناسبی را خریداری کنید. در حال حاضر تولید این مدل متوقف شده و تنها امکان خرید دستگاه دست دوم وجود دارد.

محتویات جعبه ایکس باکس

یکی از مهم ترین نکاتی که برای خرید ایکس باکس 360 دست دوم باید به آن توجه کنید، محتویات جعبه است. در بخشی از این مقاله به محتویات داخل جعبه مدل های مختلف از ایکس باکس 360 پرداختیم. البته در زمان خرید می توانید در اینترنت هم سرچ کنید.

حافظه داخلی دستگاه

اندازه حافظه داخلی دستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر چقدر این حافظه داخلی بیشتر باشد بازی ها با سرعت بیشتری اجرا خواهند شد و از طرفی می توانید بازی های بیشتری را روی کنسول خود نصب کنید.

پشتیبانی از دیسک های Blu-ray

بازی های ایکس باکس 360 شامل دیسک های DVD است. این کنسول بازی، دیسک های Blu-ray را پشتیبانی نمی کند و در نتیجه نمی توانید فیلم های Blu-ray را در این دستگاه پخش کنید. پس در زمان خرید بازی یا فیلم به این نکته توجه داشته باشید.

انتخاب مدل ایکس باکس

ایکس باکس Xbox 360 مدل معمولی و اسلیم از نظر سخت افزاری بهینه شده اند. بنابراین برای خرید ایکس باکس یکی از این دو مدل را انتخاب کنید.

تست دستگاه قبل از خرید

قبل از خرید دستگاه ایکس باکس Xbox 360 را امتحان کنید. بنابراین بهتر است چند بازی همراه خودتان داشته باشید و بازی ها را روی دستگاه نصب کنید تا از اجرای کامل آن ها مطمئن شوید. دقت کنید که بازی ها نباید خط و خش داشته باشند.

تست کردن کینکت

یکی از لوازم جانبی کنسول بازی ایکس باکس 360، کینکت یا حسگر حرکتی است. پیشنهاد می کنیم که هرگز بدون تست کردن کینکت آن را خریداری نکنید. در کینکت موتوری قرار گرفته است که ممکن است در اثر استفاده زیاد ضعیف شده باشد. پس در زمان خرید باید به قدرت کینکت و سرعت عمل آن توجه زیادی داشته باشید.

چک کردن دسته ها

برای خرید کنسول بازی ایکس باکس 360 حتما دسته ها را امتحان کنید تا از سالم بودن دکمه ها اطمینان حاصل کنید. بعضی از مدل های ایکس باکس 360 تنها یک دسته دارند، پس اگر می خواهید دو نفره بازی کنید، لازم است یک دسته اضافه خریداری کنید.

در زمان خرید دستگاه ایکس باکس 360 حتما به اصل بودن دسته ها توجه کنید. دسته های فرعی زیادی در بازار وجود دارد که با قیمت اصل به فروش می رسند.

بررسی لوازم جانبی

بعضی از فروشنده ها تلاش می کنند تا لوازم جانبی مختلفی را در کنار ایکس باکس 360 بفروشند، اما واقعا نیازی به این لوازم جانبی نیست و با همان تجهیزات داخل جعبه هم می توانید به راحتی بازی کنید.

بررسی حافظه دستگاه

اگر ایکس باکس Xbox 360 با حافظه 4 گیگ خریداری می کنید، حتما در کنار آن یک هارد هم تهیه کنید. توجه داشته باشید که همه ایکس باکس های 360 در ابتدا حافظه 4 گیگ دارند و تا حافظه 250، 500 یا حتی 750 گیگ را هم پشتیبانی می کنند. پس ایکس باکسی که با حافظه 250 گیگ و به صورت اورجینال خریداری می کنید، در اصل دارای یک هارد 250 گیگ است که به حافظه 4 گیگ اضافه شده است. یکی از مزایای مهم ایکس باکس 360 این است که هارد آن به راحتی در دسترس بوده و به راحتی می توانید آن را جابه جا کنید.

بررسی حافظه فلش

ایکس باکس Xbox 360 از حافظه فلش پشتیبانی می کند، بنابراین در زمان خرید یک فلش همراه داشته باشید تا ببینید می توانید بازی های روی آن را اجرا کنید.

تنظیم زمان بازی

ایکس باکس 360 دارای مجموعه کاملی از توابع ایمنی خانواده است به این مفهوم که والدین می توانند زمان مشخصی برای بازی بچه ها تنظیم کنند. از طرفی امکان ایجاد محدودیت نیز برای اجرای بازی ها وجود دارد. اگر این موضوع برای شما مهم است حتما در زمان خرید آن را بررسی کنید.

حرف آخر در خرید ایکس باکس Xbox 360 دست دوم

کنسول های بازی از طریق شرکت های مختلفی طراحی و تولید می شوند که از جمله مهم ترین آن ها مایکروسافت و سونی است. مایکروسافت کنسول های بازی خود را با نام Xbox عرضه می کند که دارای نسخه های مختلفی هستند.

در این مقاله به بررسی کنسول بازی ایکس باکس 360 معمولی و ایکس باکس 360 اسلیم پرداختیم و امیدواریم با اطلاعاتی که در بخش راهنمای خرید ایکس باکس 360 در اختیار شما قرار گرفت، بتوانید دستگاه مناسبی خریداری کنید و از بازی با آن در کنار دوستان تان لذت ببرید.

شما از میان ایکس باکس 360 اسلیم و ایکس باکس 360 معمولی کدامیک را ترجیح می دهید؟

آگهی های انواع کنسول های بازی را در خبرنگاران ببینید
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1619

به "راهنمای خرید ایکس باکس Xbox 360 و ایکس باکس 360 اسلیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید ایکس باکس Xbox 360 و ایکس باکس 360 اسلیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید ایکس باکس Xbox 360 و ایکس باکس 360 اسلیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید