چطور از فرودگاه دوبرونیک به مرکز شهر برویم؟

به گزارش تور کانادا، حمل و نقل فرودگاه دوبرونیک | Dubrovnik Airport Transportation

فرودگاه بین المللی دوبرونیک یکی از فرودگاه های مهم و بین المللی کرواسی است و در فاصله 15 کیلومتری مرکز شهر دوبرونیک قرار گرفته است. فرودگاه دوبرونیک بعد از فرودگاه زاگرب و فرودگاه اسپلیت، سومین فرودگاه پررفت و آمد در کرواسی است و در سال 2017 بیش از 2 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده نموده اند. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه دوبرونیک و راه های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به کرواسی و دوبرونیک را دارید با استفاده از این اطلاعات به راحتی می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه دوبرونیک به مرکز شهر برویم؟

دسترسی از فرودگاه دوبرونیک به مرکز شهر

شهر دوبرونیک یکی از مقاصد گردشگری مجذوب نماینده در دریا مدیترانه است و مجاورت با دریا باعث رونق و محبوبیت این شهر شده است. جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوانی در شهر دوبرونیک وجود دارد و به ویژه بافت قدیمی شهر آنقدر دست نخورده و باشکوه است که لوکیشن فیلم ها و سریال های بسیار زیادی (مثل سریال بازی تاج و تخت) بوده است. فرودگاه دوبرونیک در فاصله 15 کیلومتری شهر قرار گرفته است و شاهراه اصلی ورود گردشگران به این منطقه تاریخی و دیدنی است. فرودگاه دارای سه ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی است و ایرلاین های مشهوری مثل آلیتالیا، لوفت هانزا، ترکیش ایرلاینز و ایرفرانس پروازهای منظمی را در این فرودگاه انجام می دهند. شما با استفاده از اتوبوس شاتل فرودگاه، اتوبوس شهری، تاکسی و کرایه اتومبیل می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه هریک از این موارد را جداگانه شرح می دهیم تا با توجه به بودجه و زمانی که در اختیار دارید برترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

اتوبوس فرودگاه

به طور کلی سه شرکت خصوصی (اطلس، الیت تراول و اتوترانس) در فرودگاه فعالیت دارند و به جابجایی مسافران می پردازند. اتوبوس ها از فرودگاه مسافران را سوار می نمایند و به سمت ایستگاه اتوبوس دوبرونیک می فرایند. تمام اتوبوس ها در طول جهت در ایستگاه پایل (Pile) که کنار شهر قدیم دوبرونیک است هم توقف می نمایند. اگر هتل یا محل اقامتتان در منطقه Lapad یا Babin Kuk است می توانید در ایستگاه پایل پیاده شوید و با اتوبوس شهری به مقصد برسید. اتوبوس شاتل فرودگاه یکی از برترین و مقرون به صرفه ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه دوبرونیک است و به همین علت هواداران زیادی دارد. این سرویس در طول جهت توقف های متعددی دارد بنابراین احتمالش زیاد است که با این سرویس بتوانید خود را به نزدیکی هتل و مقصدتان برسانید.

اتوبوس شهری

اتوبوس های شهری هم جزء گزینه های حمل و نقل فرودگاه دوبرونیک هستند و مسافران را بین فرودگاه و مرکز شهر جابجا می نمایند. با استفاده از اتوبوس های شماره 11 و 27 می توانید خود را به دوبرونیک برسانید. این اتوبوس ها در طول جهت هم توقف های متعددی دارند و اگر مقصدتان جایی غیر از مرکز شهر است می توانید در وسط جهت پیاده شوید.بلیط اتوبوس را می توانید هنگام سوار شدن از راننده بخرید یا آنکه از قبل از کیوسک های روزنامه فروشی تهیه کنید.

تاکسی

تاکسی یکی از برترین و راحت ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه دوبرونیک است و به راحتی شما را به هتل می رساند. ایستگاه تاکسی ها درست مقابل ترمینال قرار گرفته است و به محض خروج از ساختمان ترمینال می توانید تاکسی ها را مشاهده کنید. البته ممکن است راننده های مشتاقی را ببینید که دور و بر مسافران جمع می شوند و ادعا می نمایند که با قیمتی بسیار مقرون به صرفه آن ها را به شهر خواهند رساند. این تاکسی ها مجوزدار نیستند اما اگر می خواهید سوار آن ها شوید بهتر است از قبل در خصوص کرایه به توافق برسید. اگر برای اولین بار به دوبرونیک سفر می کنید و با شهر آشنایی چندانی ندارید؛ اگر چمدان های زیادی دارید و اگر همراه با کودکتان به دوبرونیک سفر می کنید توصیه می کنیم به جای اتوبوس از تاکسی بهره ببرید. البته سرویس های راحت تری مثل سرویس ترانسفر خصوصی یا کرایه اتومبیل هم جزء گزینه های حمل و نقل فرودگاه دوبرونیک هستند که در صورت احتیاج می توانید از آن ها هم بهره ببرید.

اتوبوس+تاکسی

یکی از برترین و مقرون به صرفه ترین راه ها برای رسیدن به مقصد این است که ابتدا با اتوبوس فرودگاه خود را به Pile Gate برسانید و بعد از آنجا سوار تاکسی شوید و به مقصدتان بروید. این راه چندان سخت نیست ولی اگر چمدان های زیادی همراهتان دارید آن را توصیه نمی کنیم. هنگامی که از اتوبوس پیاده می شوید در مقابلتان ردیفی از تاکسی ها را مشاهده خواهید کرد که در انتظار مسافر هستند. به این ترتیب با هزینه ای کمتر می توانید خود را به هتل و مقصدتان برسانید. البته سرویس سفارش آنلاین اتومبیل اوبر (Uber) هم در کرواسی و دوبرونیک فعال است و می توانید با هزینه ای مقرون به صرفه تر خود را به مقصد برسانید. البته برای سفارش اتومبیل از اوبر باید اپلیکیشن آن را نصب کنید.

ترانسفر خصوصی

اگر دوست دارید با رفاه و راحتی بیشتری به هتل و مقصد برسید سرویس ترانسفر خصوصی را پیشنهاد می دهیم. این سرویس را می توانید از قبل و به صورت آنلاین رزرو کنید و مطمئن باشید که راننده در فرودگاه منتظر شماست. این سرویس به ویژه برای مسافرانی که چمدان های زیادی دارند مناسب است، چون راننده در سالن پروازهای ورودی شما را دیدار می نماید و در حمل چمدان ها هم به شما یاری می نماید.

کرایه اتومبیل

اگر 3-4 نفر هستید و می خواهید خودتان در شهر رانندگی کنید می توانید اتومبیل کرایه کنید. با کرایه اتومبیل استقلال و آزادی عمل بیشتری در شهر خواهید داشت و اگر هزینه های سفر را با هم تقسیم کنید کرایه اتومبیل برایتان به صرفه هم تمام خواهد شد. شرکت های مختلفی در فرودگاه حضور دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می نمایند. با مقایسه قیمت ها و خدمات می توانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. اگر در فصل تابستان به دوبرونیک سفر می کنید پیشنهاد می کنیم در صورت امکان به صورت آنلاین اتومبیلتان را کرایه کنید تا در شلوغی و همهمه فرودگاه مجبور نشوید در صف طولانی منتظر بمانید.

منبع: visit-croatia.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1580

به "چطور از فرودگاه دوبرونیک به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه دوبرونیک به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید