کیپ تاون برای ازسرگیری فعالیت های گردشگری اعلام آمادگی کرد

به گزارش تور کانادا، کیپ تاون، پس از گذر کردن از بحران بی آبی شدیدی که نفس های شهر را به شماره انداخته بود، اکنون پیغام مثبتی را خطاب به گردشگران مخابره می نماید: ما بحران را شکست دادیم، برگردید.

کیپ تاون برای ازسرگیری فعالیت های گردشگری اعلام آمادگی کرد

کیپ تاون، شهر پرجنب وجوش آفریقای جنوبی که با بحران آب دست وپنجه نرم می کرد، بخش مهمی از خبرهای سال جاری را به خود اختصاص داده بود. رسانه های خبری مشتاقانه اخبار مربوط به پیش بینی روز دراماتیک صفر که پیش بینی می شد در آن روز منابع آبی شهری تمام شوند را پوشش می دادند.

افزایش پی درپی جمعیت شهر، همراه با خشکسالی های شدید و بلندمدت باعث تمام شدن منابع آبی شهری شده بود و کیپ تاون هیچ پاسخی برای این مشکل نداشت. داستان های زیادی با جزئیات فراوان درباره محدودیت های اعمال شده بر شهروندان و کوشش های صورت گرفته به وسیله مشاغل در ابتدای سال 2018 در رسانه های خبری منتشر می شد.

خبرهای بد زیاد بودند، ولی حالا یک خبر تقریبا خوب به گوش می رسد. خشکسالی کاهش یافته است و سطح ذخایر آبی به 75 درصد رسیده است. این خبر خوبی است؛ چرا که این افزایش سطح آب در ذخایر حاصل اقدامات حفاظتی شهر است. توریستی کیپ تاون هم از آسیب های خشکسالی بی نصیب نماند و رهبران این صنعت اکنون مشتاقانه اعلام می نمایند که این شهر برای توریستی آماده است.

جودی لاین، یکی از فعالان در زمینه توریستی کیپ تاون، در یکی از جلسات حاشیه ای نمایشگاه تراول ایندابا (Africas Travel Indaba) که بزرگ ترین نمایشگاه تجاری در صنعت سفر در آفریقا است، گفت:

به این نتیجه رسیدیم که با وجود خشکسالی در شهر همچنان می توانیم توریست به کیپ تاون بیاوریم؛ اما باید نحوه برقراری ارتباط بین خود و آب را تغییر می دادیم و باید می آموختیم که به آن احترام بگذاریم. خیلی از سازمان ها و موسسات باید به اطلاع توریستان می رساندند که کیپ تاون آماده پذیرش توریست است و باید برای آن ها شرح می دادند که آن ها چه سهم بزرگی در اقتصاد کیپ ایفا می نمایند.

شارمیلا راگونانان، یکی دیگری از فعالان توریستی در این شهر نیز در خصوص شرایط آب گفت:

باید این خبر را منتشر کنیم که کیپ تاون برای کسب و کار آماده است و بگوییم که روز صفر به تاخیر افتاده است و در عین حال، نباید از کوشش های خود برای صرفه جویی در مصرف آب دست بکشیم.

از زمانی که پیش بینی کردند که روز صفر در روزهای پایانی آوریل روی خواهد داد، شاهد تاثیرات منفی آن بودیم و نرخ اقامت در ماه مه در این شهر بیشتر از 20 درصد کاهش یافت.

به عقیده او، پیغامی که کیپ تاون می خواهد به دنیا مخابره کند، روشن است:

پیغام ما کاملا روشن است، ما بحران را شکست داده ایم و اکنون، پیغام مثبتی برای مردم داریم؛ ما می خواهیم که شما برگردید.

کریس گودنیر، مدیرعامل انجمن مهمان نوازی محلی FEDHASA پیمان نامه ای را آماده نموده که حاوی جزئیاتی درباره اقداماتی است که همه اعضای انجمن آن را امضا کردند و متعهد شدند که آن را پیگیری می نمایند.

او می گوید:

FEDHASA، صدای متحد صنعت ما است و همه ما متعهد هستیم که پیغام مان را به گوش دیگران برسانیم.

یک برنامه صرفه جویی 40 درصدی در کیپ تاون برای هر سال تدوین شد که مصرف روزانه آب را تا 50 درصد نسبت به سال های پرمصرف گذشته کاهش بدهد.

گودنیر گفت:

بحران را با همکاری هم و با نوآوری حل کردیم. ولی رفتار ساکنان بهبود یافته است و کیپ تاون ثابت کرد که می تواند نمونه خوبی برای سایر بخش های دنیا باشد.

او شرح می دهد که بخش ناخوشایند این داستان، کاهش شدید رزرو هتل ها بود - از مه تا سپتامبر 2018، این شهر شاهد کاهش 30 درصدی اقامت در این شهر بود. او ادامه می دهد:

خوشبختانه، این طوفان آرام گرفته است و کم کم این پیغام را به دنیا مخابره می نماید که کیپ تاون آماده کار است و اکنون، وقت آمدن و بازدید از برترین مقصدهای توریستی دنیا است.

منبع: کجارو / travelpulse.com
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1511

به "کیپ تاون برای ازسرگیری فعالیت های گردشگری اعلام آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیپ تاون برای ازسرگیری فعالیت های گردشگری اعلام آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید