گزارش رسانه خارجی از موزه گربه ها در تهران

به گزارش تور کانادا، گربه بزرگی که روی پله های موزه گربه ها در تهران خوابیده است، پذیرای بازدیدکنندگان این مجموعه است که شامل حدود 30 گربه است که در راهرو ها و سالن های آن پرسه می زنند.

گزارش رسانه خارجی از موزه گربه ها در تهران

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: به میوزه تهران خوش آمدید، فضای نمایشگاهی با بودجه خصوصی در مرکز ایران که در آن حدود 30 گربه سان آزادانه در کنار بازدیدنمایندگان انسانی پرسه می زنند.

این حیوانات که نام های بسیاری از جمله شهرزاد، فرخ، شاپور و شیرین دارند، ستاره های واقعی این موزه هستند که در سال 2020 در ساختمانی دو طبقه کوچک در تهران مرکز ایران افتتاح شده است.

متولیان این مجموعه به منظور ارتقای هدف خود یعنی ترویج همزیستی بازدیدنمایندگان و گربه ها نام آن را میوزه - ادغام دو واژه میو صدای گربه و موزه - گذاشتند.

حسین مدیر این موزه می گوید: همه گربه ها به سرپرستی گرفته شده اند و هر کدام داستان خاص خود را دارند.

این موزه منابع مالی زیادی ندارد و بر روی دیوار های آن نقاشی، عکس، کاریکاتور و مجموعه ای از تمبر ها دیده می شود.

با این حال، بیشتر بازدیدنمایندگان برای نزدیک شدن به گربه های پذیرفته شده که نماینده نژاد های زیادی هستند و برای نوازش و بازی با آن ها به موزه می روند.

در میان این جانوران تعداد زیادی گربه ایرانی وجود دارد که دارای موی بلند و طبیعتی آرام هستند و منشأ آن ها به منطقه مرزی ایران و ترکیه برمی شود.

مینا (21 ساله) در حالی که گربه قهوه ای را در آغوش می گیرد، گفت: من گربه ها را دوست دارم، این مکان را بسیار دوست دارم که با فضای محبت آمیز اش متمایز است. محمد (20 ساله) هم که به این حیوانات خانگی علاقه دارد، می گوید که تصمیم دارد در هفته های آینده گربه بخرد.

مدیر میوزه می گوید: وقتی مردم به اینجا می آیند و با فرخ، گربه ای که نابینا به جهان آمده دیدار می نمایند، متوجه می شوند که گربه ها شهروندان این شهر هستند و می توانند با ساکنان همزیستی نمایند.

مدیر موزه در پی جایگزینی نگرش منفی موجود نسبت به گربه ها به علت مزاحمت های ناشی از گربه های ولگرد در خیابان های شهر های بزرگ به ویژه تهران است.

حسین گفت که گربه ها قرن هاست که در ایران بسیار محبوب بوده اند. این در بسیاری از آثار هنری به ویژه در مینیاتور های ایرانی دیده می شود.

آوازه حیوانات در ایران در گذشته به علت تعداد زیاد ولگرد ها در شهر های بزرگ به ویژه تهران دچار افت شده است. اما بر خلاف سگ ها، گربه ها برای قرن ها در ایران حیوانات خانگی ارزشمندی بوده اند.

مدیر موزه، گربه خانگی معروف ناصرالدین شاه قاجار را مثال می زند که از سال 1848 تا 1896 بر ایران سلطنت می کرد؛ و همه ایرانیان با داستان موش و گربه شاعر قرن چهاردهم عبید زاکانی آشنا هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 خرداد 1402 بروزرسانی: 15 خرداد 1402 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1765

به "گزارش رسانه خارجی از موزه گربه ها در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش رسانه خارجی از موزه گربه ها در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید