11 هزار قطعه خودرو در دانشگاه آزاد اسلامی همدان فراوری شد، راه اندازی مدرسه عالی مهارت با 108 دوره آموزشی

به گزارش تور کانادا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان از طراحی و فراوری 11 هزار قطعه خودرو در این واحد دانشگاهی اطلاع داد و اضافه کرد: این قطعات به فراوری انبوه رسیده و مقرر شده روی خودروی دی اس 9 به کارگیری شوند.

11 هزار قطعه خودرو در دانشگاه آزاد اسلامی همدان فراوری شد، راه اندازی مدرسه عالی مهارت با 108 دوره آموزشی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

منصور اسماعیل پور در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران با تشریح آخرین فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و برنامه های پیش روی این دانشگاه اظهار کرد: در حوزه معاونت پژوهشی واحد دانشگاهی همدان بخش های مختلفی را ازجمله مرکز رشد و مرکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی فعال داریم.

وی با اشاره به مأموریت و عملکرد پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان اضافه نمود: با توجه به اینکه پژوهش پیشانی دانشگاه هاست، کوشش می کنیم خود را با احتیاجهای جامعه وفق دهیم و در این راستا و برای حل مسائل حرکت کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان توضیح داد: در راستای مقابله با ویروس کرونا، دو اقدام مهم را انجام داده ایم؛ نخست فراوری کیت تشخیص کووید ـ 19 و دوم فراوری الکل 70 درصد است. علاوه بر این در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی همدان استارت پروژه هایی را زده ایم که به پایان خوبی رسیده است.

اسماعیل پور، طراحی و فراوری قطعات خودرو را نمونه ای از این پروژه ها مطرح نمود و اضافه نمود: این قطعات به فراوری انبوه رسیده و مقرر شده روی خودرو دی اس 9 به کارگیری گردد. ماه گذشته نیز 11 هزار قطعه فراوری شد.

وی، فراوری محتوا و فراوری فیلم کوتاه، مستند و پویانمایی را از دیگر فعالیت های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان عنوان و بیان نمود: فراوری کیت تشخیص تب کریمه کنگو از دیگر فعالیت های واحد همدان بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان، فراوری نرم افزار تشخیص و ثبت سیگنال های مغزی را نیز از دیگر فعالیت های این واحد دانشگاهی برشمرد و متذکر شد: این فعالیت ها در مرکز رشد انجام می گردد.

اسماعیل پور یادآور شد: با سازمان های مختلف از جمله اداره توزیع برق استان همدان، سازمان آموزش و پرورش، اصناف و محیط زیست در حال همکاری هستیم، به خصوص اصناف که در استان همدان بیش از 100 هزار صنف وجود دارد.

وی ادامه داد: دوره های مهارتی اصناف در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار و برای شرکت نمایندگان گواهینامه معتبر صادر می گردد.

تشریح فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حوزه آزمایشگاهی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان در پاسخ به این پرسش که در حوزه خدمات آزمایشگاهی چه فعالیت هایی انجام داده اید؟ تبیین کرد: در یک سال گذشته چهار مرکز تحقیقاتی سلامت و تندرستی، بیومکانیک ورزشی، انرژی معماری و طراحی و فراوری بازی کامپیوتری و انیمیشن راه اندازی نموده ایم.

اسماعیل پور ادامه داد: اعضای مرکز تحقیقاتی وارد فاز اجرایی پروژه ها شده اند و در این راستا با نیروی انتظامی، اداره توزیع برق استان همدان و فدراسیون های ورزشی وارد مذاکره شده ایم تا این پروژه ها را به پایان برسانیم.

وی اضافه نمود: درصدد هستیم تا تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی همدان را به کار بیندازیم بدون اینکه خاک بخورد تا هم در راستای درآمدزایی و هم خدمات رسانی به جامعه گام های مؤثرتری برداریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان در پاسخ به این پرسش که در حوزه مجلات پژوهشی و تحقیقات علمی و طرح های درون و برون دانشگاهی چه فعالیتی داشته اید؟ تبیین کرد: دارای سه مجله بیومکانیک ورزشی، هفت حصار و عرفان در ادب فارسی هستیم که با رویکرد سازمان مرکزی این مجلات برای فارغ التحصیلی مقطع دکتری ملاک عمل قرار گرفته است.

اسماعیل پور تشریح کرد: دانشجویان دکتری برای فارغ التحصیلی باید مقاله ای را در این مجلات چاپ نمایند و این رونق خوبی به مجلات تخصصی داد. این سه مجله نمایه بین المللی نیز شده و در بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز از مجلات به خوبی حمایت شده است.

دغدغه پژوهشی سازمان مرکزی ستودنی است

وی با بیان اینکه مقالات بسیار خوبی برای چاپ در این مقالات ارسال می گردد و داوری ها نیز طبق روال علمی پیش می رود به طرح های برون دانشگاهی اشاره نمود و چنین شرح داد: جهش خوبی در حوزه طرح های برون دانشگاهی داشته ایم و تا امروز 940 میلیون تومان قرارداد طرح برون دانشگاهی داریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان، نمونه ای از این طرح ها را اجرای اکتشاف نفت در دشت آبادان مطرح نمود.

فعالیت مدرسه عالی مهارت با 108 دوره مختلف

اسماعیل پور به راه اندازی مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان هم اشاره نمود و به خبرنگاران گفت: در راستای شعار هر دانشجو، یک مهارت، یک تخصص توسط دکتر طهرانچی، مدرسه عالی مهارت را با 108 دوره مختلف آموزشی راه اندازی کردیم؛ به عنوان مثال به داوطلبان اعلام کردیم که برای گذراندن دوره تعمیرکاری خودرو به چه چیزی احتیاج دارند.

وی بیان کرد: با مراجعه به شرکت های مختلف، افراد مستعد را برای گذراندن دوره های مختلف شناسایی کردیم تا در رشته های مورد علاقه شان به تحصیل بپردازند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان دغدغه پژوهشی سازمان مرکزی را ستود و بیان نمود: اشتغال بحث نخست کشور و همه همّ و غمّ ما برطرف مشکل اشتغال کشور است.

4078/4062/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 605

به "11 هزار قطعه خودرو در دانشگاه آزاد اسلامی همدان فراوری شد، راه اندازی مدرسه عالی مهارت با 108 دوره آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 هزار قطعه خودرو در دانشگاه آزاد اسلامی همدان فراوری شد، راه اندازی مدرسه عالی مهارت با 108 دوره آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید