5 نکته کاربردی برای سفر مقرون به صرفه به اروپا

به گزارش تور کانادا، مقرون به صرفه سفر کردن به اروپا، کار آسانی نیست زیرا هزینه ی اقامت در هتل، تهیه غذا و حمل ونقل در اروپا نسبتا گران است اما با در نظر گرفتن بعضی نکات و با برنامه ریزی درست می توانید هزینه های سفر را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید. برای آشنایی با این نکات کاربردی با خبرنگاران همراه باشید.

5 نکته کاربردی برای سفر مقرون به صرفه به اروپا

اگر در حال برنامه ریزی کردن برای سفر به اروپا هستید نباید فقط به خاطر هزینه های بالا از سفر کردن منصرف شوید، بلکه با کمی واقع بینی و برنامه ریزی از قبل، می توانید سفری کم هزینه به اروپا داشته باشید و در عین حال از سفر خود لذت ببرید.

به سبک پیک نیک غذا بخورید

در این مورد، هیچ شک و تردیدی به خود راه ندهید. این روش بسیار کارساز خواهد بود زیرا در اروپا و مخصوصا در شهرهای بزرگ و منطقه ها گردشگری، غذاهای رستوران ها بسیار گران هستند. در این رستوران ها آشپزهای ماهر و درجه یک مشغول به کار هستند، به علت بالا بودن اجاره بها صاحبان رستورا ن ها مجبورند مبالغ زیادی را پرداخت کنند و در آخر اینکه استفاده از مواد اولیه تازه و با کیفیت یکی از ویژگی های عادی و مرسوم رستوران ها در شهرهای اروپایی است؛ همه این عوامل باعث می شوند که هزینه صرف یک وعده غذایی در این رستوران ها بسیار بالا باشد .

اما برای آنهایی که مایل اند از غذا خوردن در رستوران ها چشم پوشی کنند، گزینه های مناسب تر و کم هزینه تر وجود دارد. خرید کردن از بازارهای محلی یکی از این راه ها است که به شما یاری می نماید تا هزینه های سفرتان را به خوبی مدیریت کنید. در کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا گوشت کنسرو شده، پنیر نمک سود شده و زیتون تازه بخرید و در کشورهای اسکاندیناوی نان تازه و ترشی ماهی بخرید. سفر، فرصت مناسبی است که می توانید مزه بعضی از غذاهای خاص این کشورها را نیز امتحان کنید. شاید مزه این غذا ها را دوست داشته باشید، در سفرتان به کشور فنلاند نوعی دلمه کلم به نام Sour Cabbage rolls و در کشور نروژ مزه ترشی ماهی سالمون را امتحان کنید .

زمانی که غذای خود را خریداری کردید، در نزدیکی بازار شهر یا در یکی از پارک ها و در مکانی که منظره ها تماشایی پیش روی تان باشد، سریع بساط پیک نیک خود را پهن کنید و غذای تان را میل کنید. اگر در محل اقامت شما آشپزخانه وجود داشته باشد و شما نیز مایل باشید که برای آشپزی و تهیه غذای خود وقت صرف کنید، در این صورت گزینه های بیشتری دارید و هر غذایی را که دوست داشته باشید، می توانید طبخ کنید .

از وسایل حمل ونقل عمومی بهره ببرید

در اروپا هزینه حمل ونقل با تاکسی بسیار بالا است و ضرورتی هم ندارد که حتما از تاکسی بهره ببرید زیرا استفاده از وسایل نقلیه عمومی و اجاره کردن دوچرخه بسیار کم هزینه تر خواهد بود. اگرچه در سرتاسر اروپا این هزینه ها با هم تفاوت دارد، ولی در هر صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی هزینه کمتری خواهد داشت و ارزان خواهد بود. در شهرهای کوچک تر مانند کپنهاگ، پیاده طی کردن مسافت ها و گردش در شهر برترین روش ممکن است. پیاده رویی در شهر کپنهاگ بسیار لذت بخش است زیرا این منطقه زمین همواری دارد و شما به راحتی می توانید جهت خود را محله های شهر پیدا کنید. در شهرهایی مانند آمستردام که دوچرخه سواری بسیار مرسوم است و جهتهای زیادی برای دوچرخه سواری وجود دارد، استفاده از دوچرخه های اجاره ای برترین روش برای گشت وگذار در شهر است. اما در شهرهای بزرگ مانند پاریس استفاده از مترو برترین راه ممکن است. در شهرهای بزرگ، سوار اتوبوس شدن چندان ایده خوبی نیست به علت خیابان های پر ترافیک ، اتوبوس ها خیلی آهسته تر حرکت می کنند اما برای حمل ونقل بین شهری تا فرودگاه، وسیله نقلیه مناسبی هستند.

در هتل های کوچک اقامت کنید

قبل از سفرتان، به وسیله سایت های گردشگری، هزینه اقامت در هتل ها را در طی فصل تابستان، در شهرهای بزرگ مانند پاریس، لندن و رم آنالیز کنید. حتما حتم تعجب خواهید کرد زیرا هزینه یک شب اقامت در این هتل ها بسیار بالا است. زمانی که در هتل های کوچک اقامت می کنید در اتاق تان فضای زیادی نخواهید داشت و خدمات چندان زیادی به شما ارائه نخواهد شد اما در بین همین هتل های کوچک که اصطلاحا فقط جای خواب و صبحانه به مشتریان خود ارائه می کنند موارد مناسبی نیز وجود دارد که با کمی جستجو و تحقیق می توانید هتل های کوچک یا هاستل های مناسبی را برای اقامت تان پیدا کنید . هاستل ها علاوه بر اینکه ارزان خواهند بود مزیت دیگری نیز دارند و آن امکان آشنایی شما با سایر گردشگر ها است .

رایگان از موزه ها بازدید کنید

در کشورهای اروپایی، معمولا فقط یک روز در هر ماه، بازدید از موزه ها رایگان است و بازدیدکنندگان بدون پرداخت ورودی می توانند از موزه ها بازدید کنند. اما گاهی اوقات، در ماه تعداد این روز ها بیشتر می گردد و چندین روز بازدید از موزه ها به صورت رایگان امکان پذیر است. در طی سفرتان قبل از اینکه به سمت موزه حرکت کنید، آنلاین برنامه ماهانه موزه ها را آنالیز کنید و ببینید که آیا می توانید آن روز رایگان از موزه ها بازدید کنید یا نه.

خارج از فصل، سفر کنید

کسانی که زیاد سفر می کنند تجربیات با ارزشی را کسب می کنند که برای سایر افراد بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. یکی از این تجربیات ارزشمند، زمان مناسب برای سفر کردن است. یکی از جهانگردانی که یک سال تمام را صرف سفر به دور جهان نموده است توصیه می نماید که خارج از فصل سفر کنید. فصل تابستان زمان اوج مسافرت ها است بنابراین سفر کردن در طی فصل بهار و پاییز زمان مناسبی است که می توانید سفر ارزان تری داشته باشید زیرا در این مواقع از سال هوا هنوز آفتابی است ولی از سوی دیگر مقدار گردشگر ها در این زمان از سال به کمترین مقدار خود می رسد و قیمت ها نیز نسبتا پایین تر است. اما در فصل تابستان، شرایط کاملا بر عکس می گردد؛ تعداد گردشگر ها به حداکثر خود می رسد و قیمت ها نیز افزایش پیدا می نماید.

منبع: کجارو / businessinsider
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1578

به "5 نکته کاربردی برای سفر مقرون به صرفه به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته کاربردی برای سفر مقرون به صرفه به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید