تور استانبول ارزان: 6 توصیه برای فرار از ازدحام گردشگران در استانبول

به گزارش تور کانادا، استانبول، بزرگترین شهر ترکیه، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در دنیا است و سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این شهر سفر می نمایند. اما در استانبول چگونه از ازدحام گردشگران در امان بمانیم و با آرامش بیشتری از این شهر تماشا کنیم؟

تور استانبول ارزان: 6 توصیه برای فرار از ازدحام گردشگران در استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول با تاریخ پرفراز و نشیبی که داشته، حرف های زیادی در صنعت توریستی برای گفتن دارد؛ خوشبختانه بناهای تاریخی زیادی از ادوار مختلف در این شهر به جا مانده و امروزه توریستان برای تماشای تاریخ مصور این خطه راهی استانبول می شوند. بسیاری از مسافران با خیال اینکه در آرامش و محیطی آرام از جاهای تماشای استانبول تماشا می نمایند، سفر به استانبول را در برنامه های خود قرار می دهند؛ اما در بیشتر ساعات روز که به این بناها بروید، با خیل عظیمی از توریستان روبرو می شوید و این حقیقت ناخوشایندی است.

استانبول با بیش از 14 میلیون نفر جمعیت، شهری بسیار شلوغ و پرجمعیت محسوب می گردد. ترافیک، خیابان های شلوغ و حمل و نقل عمومی پرازدحام تنها بعضی از عواملی است که باعث می گردد استانبول پرهرج و مرج به نظر برسد. با این حال در این شهر هنوز جاهای پنهانی پیدا می گردد که توریستان بتوانند از تنهایی خود لذت ببرند. در ادامه می خواهیم نکاتی را در خصوص اینکه چطور از ازدحام توریستان در استانبول دوری کنیم، مرور می کنیم.

در روزهای کاری و صبح زود به بازدید جاهای تماشای بروید

اگر اولین بار است که به استانبول سفر می کنید و باید از تمامی جاهای تماشای مهم و برجسته شهر، مثل ایاصوفیه یا کاخ توپکاپی تماشا کنید، برای اجتناب از رویارویی با ازدحام جمعیت، صبح زود و بعلاوه در ایام غیرتعطیل هفته به بازدید این بناها بروید؛ چنین جاهایی معمولا بعدازظهرها پر از توریست هستند.

اگر در ساعات اولیه صبح آنجا باشید، قطعا توریستان خارجی کمتری را خواهید دید، چون آن ها در آن ساعات در هتل در حال صرف صبحانه هستند؛ آخر هفته ها نیز توریستان داخلی این کشور به سمت جاهای تماشای استانبول سرازیر می شوند و به همین علت بهتر است در ایام غیرتعطیل به این بناها سر بزنید.

در محله های دورتر و کمترشناخته شده میان توریستان، پرسه بزنید

محله سلطان احمد جایی است که بیشتر جاذبه های توریستی در آن واقع شده است؛ با این حال استانبول محله های زیاد دیگری با سازه های تاریخی یا رستوران های خوب دارد که هنوز بین توریستان شناخته نشده است. یکی از برترین جاها برای گشت و گذار، محله بالات (Balat) است، چون در برترین حالت فقط چند توریست را خواهید دید که در محله پرسه می زنند و از خانه های ارتدوکس یونانی زیبا، کلیسای جامع ارتدوکس Ecumenical Patriarchate استانبول و بعلاوه دبیرستان باشکوه بالات عکس می گیرند.

از محله های دیگری که بدون مزاحمت توریستان می توانید از آن ها بازدید کنید، شامل ینیکوی (Yenikoy)، تشویکیه (Tesvikiye)، مودا (Moda)، آکارتلر (Akaretler)، آرناووت کوی (Arnavutkoy) و امیرگان (Emirgan) می گردد.

بناهای تماشای جایگزین را کشف کنید

تاریخ استانبول گسترده و متنوع است و این بدین معنا است که مکان های تاریخی در هر گوشه این شهر پیدا می گردد. شما مجبور نیستید که تمام توجه خود را بر جاهای تماشای مهم و برجسته تمرکز کنید، چون در سراسر شهر جاهای زیادی برای بازدید وجود دارد، به خصوص در مناطقی که احتمالا خبری از ازدحام توریستان نیست.

در استانبول جاهای زیادی وجود دارد که می توانید خودتان آن ها را پیدا کنید، از خانه سابق لئون تروتسکی (Leon Trotsky) در بویوک آدا (Buyukada) گرفته تا کلیسای پاماکاریستوس (Pammakaristos Church).

به بازدید بخش آسیایی شهر بروید

بسیاری از توریستان هرگز به تماشا بخش آسیایی استانبول نمی فرایند، چون فکر می نمایند بخش بزرگی از آن مسکونی است. با این حال، این دقیقا همان علتی است که باید از آن تماشا کنید؛ چون برترین جا بدون حضور انبوه توریستان است. در این بخش می توانید در حین تماشای زندگی روتین روزانه مردم محلی، در محله های قدیمی قدم بزنید.

به محله مودا بروید که با کافه ها، رستوران ها و فروشگاه هایی که تازه افتتاح شده اند، جوی جوان دارد. با کشتی مسافرتی به اوکسودار (Uskudar) بروید و سپس با اتوبوس راهی ساحل تنگه بسفر شوید (یا اینکه می توانید پیاده بروید) تا در محله های زیبا و خلوت Kuzguncuk، Cengelkoy و کاندیلی (Kandilli) به گشت و گذار بپردازید.

به جزایر سفر کنید

توصیه بزرگ برای سفر به جزایر استانبول این است که آخر هفته ها به این جاها نروید؛ اگر نمی خواهید در کشتی های مسافربری به همراه انبوهی از توریستان راهی این جزایر نشوید، سعی کنید صبح زود سفرتان را شروع کنید.

یکی از جزایر کمترشناخته شده مثل Heybeliada یا Burgazada را انتخاب کنید و در منظره ها طبیعی بی نظیری که عمارت های دوران عثمانی در آن ساخته شده و بعلاوه کافه ها و رستوران هایی که به تازگی باز شده اند، به گشت و گذار بپردازید. اگر تصمیم گرفتید به بویوک آدا بروید، یک دوچرخه کرایه کنید و از شلوغی مرکز شهر دور شوید تا گوشه و کنار دورتر جزیره را کشف کنید.

در فصل های پرتوریست از سفر به این شهر پرهیز کنید

بین ماه های ژوئن و سپتامبر به استانبول سفر نکنید؛ این ماه ها اوج سفر توریستان به این شهر است (به خصوص ماه ژوئیه که بیشترین تعداد توریست به استانبول سفر می نمایند). سفر نکردن به استانبول در طول تابستان نیز بسیار عاقلانه است، چون دما می تواند به شکل غیرقابل تحملی بالا باشد و رطوبت هوا نیز بسیار اذیت نماینده است.

در فصل بهار یا پاییز از زیبایی های استانبول لذت ببرید، زمانی که هوا معتدل است و خبری از ازدحام توریستان نیست.

منبع: کجارو / wallpaperup.com / theculturetrip.com
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1538

به "تور استانبول ارزان: 6 توصیه برای فرار از ازدحام گردشگران در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: 6 توصیه برای فرار از ازدحام گردشگران در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید