9 مقصد داخلی مجذوب کننده برای سفر پاییزی که باید به آنجا بروید!

به گزارش تور کانادا، سفر داخلی در پاییز می تواند بسیار زیبا و خاطره انگیز باشد اگر تجهیزات لازم مثل لباس گرم را به همراه داشته باشید و مقصد درست و مناسبی را نیز برای سفرتان انتخاب کنید. کشور زیبای ایران کشوری 4 فصل محسوب می گردد و هر فصل زیبایی ها و هواداران خود را دارد. بسیاری از افراد فکر می نمایند که تنها فصل مناسب برای سفر و گردش در کشور فصل های بهار و تابستان هستند. اما اگر مقصد مناسب را پیدا کنید در فصل پاییز نیز می توانید به سفر بروید.

9 مقصد داخلی مجذوب کننده برای سفر پاییزی که باید به آنجا بروید!

چون بسیاری از منطقه ها ایران نه تنها برای سفر داخلی در پاییز مناسب هستند بلکه زیبایی های طبیعی شان در این فصل چندین برابر نیز می گردد. شما می توانید در فصل پاییز به منطقه ها جنوبی و گرم ایران رفته و از آب و هوای معتدل این منطقه ها در این دوران لذت ببرید. یا اگر سرما را دوست دارید می توانید با رعایت اصول ایمنی و به همراه داشتن وسایل مورد احتیاج برای سفر در آب و هوای سرد به منطقه های بروید که در فصل پاییز چشم انداز ها طبیعی بسیار زیبایی دارند.در هر صورت ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با چندین مقصد زیبا برای سفر در پاییز آشنا کنیم.

شیراز مقصدی مناسب برای سفر داخلی در پاییز

شهر زیبای شیراز به علت قدمت تاریخی و جاذبه های توریستی تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار زیادی که دارد تقریبا توریستی ترین شهر کشورمان به شمار می رود و سالانه تعداد بسیار زیادی توریست ایرانی و خارجی را پذیرا است. بسیاری از افراد بهار را برترین فصل برای سفر به شیراز می دانند اما فصل پاییز مخصوصا مهر ماه یکی از برترین زمان ها برای سفر به این شهر زیبا و دوست داشتنی است. شما با سفر به شیراز هم می توانید از جاذبه های تاریخی و باستانی فوق العاده شگفت انگیز و معروف مانند تخت جمشید و … تماشا نموده، هم از مراکز تاریخی فرهنگی و هم از چشم انداز ها و تماشای های طبیعی این شهر تماشا کنید. هوای ابری و معتدل و کمی خنک شیراز در پاییز حال و هوای خوبی به آن داده و این شهر را به مقصدی مناسب برای سفر داخلی در پاییز تبدیل نموده است.

یزد یکی از مقاصد مناسب برای سفر داخلی در پاییز

شهر زیبای یزد در قسمت مرکزی ایران به نام های دیگری مثل عروس کویر، سرزمین آفتاب، شهر بادگیرها نیز معروف است و بافت تاریخی آن در یونسکو نیز به ثبت رسیده است. یکی از نکات جالب این است که سیستم قنات های شهر یزد هنوز هم در دنیا معروفیت دارد. در واقع بعد از شهر ونیز در کشور ایتالیا، یزد دومین شهر تاریخی دنیا محسوب می گردد. اگر قصد انتخاب مقصدی برای سفر داخلی در پاییز را دارید ما سفر به شهر یزد را به شما پیشنهاد میکنیم. در واقع پاییز را می توان بهار یزد نامید چون آب و هوای این شهر مرکزی در فصل پاییز در برترین شرایط خود خواهد بود.

شما با سفر به یزد در فصل پاییز می توانید در آب و هوایی خنک و مطبوع از معماری بی نظیر و بافت تاریخی، بادگیرها و قنات ها، خانه های گنبدی شکل، کوچه های بسیار قدیمی و مسقف، مراکز توریستی تاریخی و طبیعی آن تماشا کنید و از آسمان پر ستاره این شهر زیبا در شب ها لذت ببرید.

جزیره کیش، برترین مقصد برای سفر داخلی در پاییز

به طور کلی باید بگوییم که به اگر در پی پیدا کردن یک مقصد زیبا و مناسب و خوش آب و هوا با جاذبه های توریستی مختلف هستید به هیچ عنوان سفر به کیش در فصل پاییز را از دست ندهید. آب و هوای جزیره کیش در فصل پاییز در برترین و مطبوع ترین حالت خود واقع شده است. گهگاهی ممکن است باران های تند رگباری آغاز به بارش نمایند اما نگران نباشید چون این باران ها زود به سرانجام می رسد و هوا مجددا خنک و صاف می گردد. علاوه بر آب و هوای بی نظیر کیش شما می توانید از تمام مراکز تفریحی و توریستی این جزیره زیبا در جنوب کشورمان تماشا نموده و سفری به یاد ماندنی داشته باشید.

کویر مرنجاب

کویرگردی به طور قطع یکی از زیباترین سفرهایی است که ممکن است تجربه کنید. کویر مرنجاب که در نزدیکی شهر کاشان و در شمال شهرستان آران و بیدگل واقع شده است یکی از برترین مقصدها برای سفر داخلی در پاییز است.آب و هوای مطبوع این کویر در فصل پاییز، آرامش منحصر به فرد آن و آسمان پر ستاره آن در هنگام شب از زیبایی هایی است که در کمتر جایی یافت می گردد. بعلاوه این کویر دریاچه نمک آران و بیدگل و دریاچه حوض سلطان را نیز در خود جای داده است. علاوه بر این اگر به جاذبه های تاریخی نیز علاقه دارید در راستا رسیدن به این کویر می توانید از کاروانسراهای مرنجاب و سفیدآب (مربوط به دوران صفویه) نیز تماشا کنید.

سفر به شمال کشور

شاید شما هم مانند بیشتر مردم باور داشته باشید که برترین فصل ها برای سفر به شمال کشور فصل های بهار و تابستان هستند اما اصلا اینطور نیست. در واقع آب و هوای خنک و بدون رطوبت شمال کشور در فصل پاییز و چشم انداز ها زیبا و خارق العاده ای که در این فصل در این سرزمین ها پدیدار می شوند به قدری زیباست که پیشنهاد میکنیم اگر به فکر پیدا کردن مقصدی مناسب برای سفر داخلی در پاییز هستید به هیچ وجه سفر به شمال کشور را از دست ندهید.

جنگل ها و پوشش گیاهی و طبیعت و مرداب ها و تالاب های این ناحیه زیبا چنان چشم انداز ها زیبا و خیره نماینده ای در این فصل پدید می آورند که نظیر آن ها را تنها در تابلوهای نقاشی دیده اید. پیشنهاد ما به شما این است که به وسیله جاده عباس آباد - کلاردشت به استان مازندران سفر کنید تا از طبیعت بسیار زیبای اطراف این جاده لذت ببرید.

جنگل النگدره در استان گلستان

جنگل النگدره را می توان یکی از زیباترین منطقه ها طبیع و مقاصد سفر داخلی در پاییز برشمرد. تقریبا تمام افرادی که به این جنگل سفر نموده اند هم عقیده هستند فصل پاییز برترین فصل برای سفر به این جنگل بسیار زیبا است. درختان زیبای جنگل النگدره جشنواره ای از رنگ های سبز و زرد و نارنجی و قهوه ای ایجاد می نمایند و با انبوه برگان خود چشم انداز ای خیره نماینده ایجاد مینمایند. هوای خنک و نم باران نیز بر زیبایی و دلچسبی این فضا اضافه میکند.

روستا نایبند طبس

روستای نایبند واقع در شهر طبس به علت داشتن خانه های پلکانی که دارد به ماسوله کویر معروف شده است. این روستای زیبا و بکر با این که در دل کویر قرار گرفته است اما بسیار سرسبز و خوش آب و هوا است و همین باعث معروفیت آن شده است. نخلستان ها، باغ های سرسبز میوه، کشتزارهای گندم و جو و آب و هوای مطبوع این روستا باعث شده تا به مقصدی بسیار مناسب برای سفر داخلی در پاییز تبدیل گردد.

آب گرم لاویج در استان مازندران

لاویج نام روستایی ییلاقی در نزدیکی شهر نور است که در دامنه های ارتفاعات البرز واقع شده است. این منطقه نیز مانند جنگل النگدره دارای طبیعتی زیبا و خیره نماینده است که در فصل پاییز با رنگ های متفاوت خود چشم انداز ها بسیار زیبا ایجاد می نمایند. این روستا در دامنه های البرز قرار گرفته به همین علت در اطراف آن چشمه های آب معدنی فراوانی وجود دارد. اگر احتیاج به یک مقصد زیبا و خیره نماینده برای سفر داخلی در پاییز دارید حتما سفر به روستای لاویج را در نظر داشته باید چون آب و هوای خنک و چشم انداز ها طبیعی و چشمه های آب معدنی این ناحیه می تواند تجربه ای زیبا برای شما ایجاد کند.

آشوراده، تنها جزیره دریای خزر

آشوراده تنها جزیره در دریای خزر است و زیست بوم جانوری بسیار متنوعی را در خود جای داده است. این جزیره دارای آب و هوای بسیار دلچسب و مطبوعی است و یکی از برترین گزینه های برای سفر داخلی در پاییز محسوب می گردد.

نتیجه گیری

بیشتر افراد این تصور را دارند که تنها فرصتشان برای سفر و بازدید از نقاط مختلف کشورمان ایران فصل های بهار و تابستان است. اما این تصور کاملا غلط است. ایران کشوری پهناور با منطقه های با اقلیم و آب و هوای بسیار فرق دارد و بعلاوه کشوری چهار فصل محسوب می گردد. بنابراین سفر به منطقه های که در فصل های بهار و تابستان آب و هوای بسیار گرمی دارند در فصل های خنک تر مانند پاییز و زمستان می تواند ایده بسیار خوبی باشد. ما در این مقاله سعی کردیم تا چند مورد از همین مقصدهای مناسب برای سفر داخلی در پاییز را به شما معرفی کنیم تا اگر در این فصل زیبا حال و هوای سفر کردن به سرتان زد با چند مقصد زیبا و مجذوب کننده آشنا باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1643

به "9 مقصد داخلی مجذوب کننده برای سفر پاییزی که باید به آنجا بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 مقصد داخلی مجذوب کننده برای سفر پاییزی که باید به آنجا بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید