آخرین مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران: ثبت نام تسهیلات وام ودیعه مسکن که از شنبه 4 مرداد شروع شده امروز به اتمام می رسد و این مهلت تمدید نمی گردد.

آخرین مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن

جهت دریافت خدمات ساخت آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، امروز آخرین مهلت برای ثبت نام وام ودیعه مسکن است.

متقاضیان واجد شرایط می توانستند از روز شنبه 4 مرداد تا امروز 9 مرداد ثبت نام نمایند.

متقاضیانی که فرم ج آن ها قرمز نباشد، سرپرست خانوار، تازه عروس داماد ها و خانه اولی ها می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

داشتن کد رهگیری معتبر و با اصالت یکی از مهمترین شرایط دریافت این تسهیلات است و در صورتی که متقاضیان از چهارم مرداد ماه در قرارداد های خود کد رهگیری دریافت ننمایند، نمی توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

دلالان باز هم در این زمینه بیکار نبودند و سعی دارند با شیوه های جدید از جمله صدور کد رهگیری جعلی برای متقاضیان، بازار سیاه درست نمایند.

به طوری که بعضی از مشاوران املاک با دریافت مبالغ هنگفت از متقاضیان اقدام به صدور کد رهگیری می نمایند، این افراد با خرید و فروش کد های رهگیری جعلی توانسته اند بازار داغ سیاهی در این بخش ایجاد نمایند.

از سوی دیگر با توجه به آن که سود این تسهیلات 13 درصد است و مستاجران تنها اقساط سود این تسهیلات را پرداخت می نمایند بنابراین بعضی از فقها دریافت این تسهیلات را شبهناک دانسته و اعلام کردند که دریافت این تسهیلات مشکل دارد.

در همین زمینه محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی که متقاضیان برای دریافت این تسهیلات در آنجا ثبت نام می نمایند تمامی آنالیز ها و شرایط متقاضیان را با دقت انجام می دهد و با توجه به آنکه این سامانه با دستگاه های مختلف در ارتباط است بنابراین هیچ متقاضی که کد رهگیری با اصالت نداشته باشد نمی تواند از این تسهیلات استفاده کند.

محمود زاده همچنین درباره شبهناک بودن این تسهیلات هم گفت: تمامی تسهیلات از جمله تسهیلات خرید مسکن و تسهیلات ودیعه در شورای فقهی بانک مرکزی آنالیز می گردد.

او گفت: درباره رفع شبهه شرعی این تسهیلات، مدلی طراحی شده که این مشکل را رفع کرد و به زودی جلساتی با شورای فقهی بانک مرکزی برگزار و این مدل را ارائه خواهیم داد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 556

به "آخرین مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید