آشنایی با 18 نمونه از هنر های دستی درآمدزا در ایران

به گزارش تور کانادا، ایران، قطب هنر های دستی دنیا است. محصولات این هنر ها نه تنها در ایران بلکه در دنیا هم از محبوبیت زیادی برخودار است؛ به همین علت، با علاقه و کمی پیشرفت در این زمینه می توان به عایدی مطلوبی دست پیدا کرد و حتی بعضی هنر های دستی را می توان به عنوان شغل دوم انجام داد. با ما همراه باشید تا در این مقاله با 18 نمونه از هنر های دستی عایدیزا آشنا شوید.

آشنایی با 18 نمونه از هنر های دستی درآمدزا در ایران

معرفی هنر های دستی عایدیزا

همان طور که اشاره کردیم، محصولات هنر های دستی در ایران و حتی بعضی کشور های جهان از محبوبیت زیادی برخوردار است و با گذراندن دوره های مربوطه و کسب مهارت های لازم، به راحتی می توان به وسیله آنها در خانه کسب عایدی نمود.

مزایای عایدی زایی به وسیله هنر های دستی

  • بعضی هنر ها مانند نمد دوزی به سرمایه زیادی احتیاج ندارد؛
  • امکان انجام آنها به عنوان شغل دوم وجود دارد؛
  • فعالیت در این حوزه به معرفی هرچه بیشتر صنایع ایرانی می انجامد؛
  • امکان کار و عایدیزایی به وسیله صنایع دستی در خانه وجود دارد.

در ادامه به معرفی لیستی از هنر های دستی عایدیزا می پردازیم:

1. نمد دوزی

نمد دوزی یکی از هنر های دستی کم هزینه است که با استفاده از آن می توان به عایدی زیادی دست پیدا کرد. مزیت یادگیری این هنر این است که می توان آن را به عنوان شغل دوم در خانه انجام داد و یادگیری آن احتیاج به گذراندن دوره و کلاس ندارد.

2. چرم دوزی

چرم دوزی مانند نمد دوزی از هنر های کم هزینه ولی پرعایدی است. برای حرفه ای شدن و کسب عایدی زیاد در این هنر، احتیاج به تمرین فراوان خواهید داشت.

3. عروسک سازی

با کمی ذوق و آشنایی با جهانی بچه ها می توان به عایدی زیادی از این هنر دست پیدا کرد. بعلاوه می توانید عروسک های خود را در صفحات اجتماعی با قیمت خوبی به فروش برسانید.

4. طراحی لباس و پوشاک

یکی دیگر از هنر های دستی عایدیزا طراحی لباس است. اگر به صنعت مد و پوشاک و علاقه مند هستید، می توانید با گذراندن دوره های مرتبط به وسیله این هنر به کسب عایدی زیادی دست پیدا کنید. برای فعالیت در این شغل احتیاج به داشتن چرخ خیاطی خواهید داشت.

جدیدترین آگهی های استخدام طراح لباس را ببینید

5. لحاف دوزی

لحاف دوزی یکی از هنر های دستی عایدیزا است که در سال های گذشته طرف داران زیادی پیدا نموده. با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید تصاویر کارها خود را به اشتراک بگذارید، سفارش دریافت کنید و به عایدی زیادی از این شغل دست پیدا کنید.

6. ساخت کیف

ساخت کیف با چرم یا پارچه یکی دیگر از هنر های دستی عایدیزا و مجذوب کننده است که با دریافت سفارش و فروش آن می توانید به عایدی خوبی از آن دست پیدا کنید.

7. شمع سازی

شمع یکی از محصولات پرطرفدار درمیان ایرانیان است که در مراسم های گوناگون کاربرد بسیاری دارد، به همین خاطر می توان گفت بازار این هنر هیچگاه اشباع نخواهد شد. با کمی آموزش و خلاقیت می توان به وسیله این هنر مجذوب کننده به کسب عایدی پرداخت. مزیت شمع سازی این است که به سرمایه زیادی احتیاج ندارد و قیمت ابزار آن نسبتاً مالی است.

8. طراحی روی پارچه

اگر به جهانی هنر نقاشی علاقه مند هستید، می توانید با کشیدن طرح های مختلف بر روی پارچه کسب عایدی کنید. ممکن است طراحان لباس زیادی در پی ایده های خلاقانه شما باشند.

9. کاور تبلت پارچه ای

باتوجه به احتیاج گسترده مردم به محافظت از لوازم دیجیتال، با کمی خلاقیت و با یاری این هنر می توان به عایدی زیادی دست پیدا کرد. برای این کار فقط احتیاج به مقداری پارچه، نخ، سوزن و زیپ احتیاج خواهید داشت.

10. چاپ روی تیشرت

طراحی چاپ روی تیشرت به یکی از هنر های دستی محبوب در سال های گذشته تبدیل شده است. می توانید با طراحی و چاپ تصاویر گرافیکی بر روی تیشرت، به وسیله این هنر عایدی خوبی کسب کرد.

11. مجسمه سازی

مجسه سازی یکی دیگر از هنر های دستی عایدیزا و پرطرف دار است. با گذراندن دوره های مربوط و با استفاده از گچ و خاک رس می توانید ایده های خلاقانه خود را بسازید و به عایدی بالا در این زمینه دست پیدا کنید.

12. گُل سازی

گل سازی یکی دیگر از هنر های عایدیزا و پرطرفدار است. می توانید با ایده های خود در ساخت گل های کاغذی، پارچه ای، فومی و چینی از این هنر کسب عایدی کنید.

13. خوش نویسی و خطاطی

اگر در زمینه خوش نویسی و خطاطی دارای مهارت هستید و از انجام آن لذت می برید، می توانید با دریافت سفارش تابلو از این هنر کسب عایدی کنید.

14. سفالگری

سفالگری یکی از هنرهای محبوب و پرطرف دار است که با داشتن کمی سرمایه در آن، می توان به عایدی خوبی دست پیدا کرد. برای آغاز فعالیت در این هنر احتیاج به کمی سرمایه، ظروف چینی و گل سفال خواهید داشت.

15. فراوری محصولات تزئینی با برنج

می توانید با استفاده از برنج، اقدام به فراوری محصولات تزئینی کنید. البته به دلیل قیمت زیاد برنج برای آغاز فعالیت در این حرفه، احتیاج به سرمایه به نسبت زیادی خواهید داشت.

16. صابون سازی

این هنر تقریباً مشابه شمع سازی است و نه تنها در ایران بلکه در کشور های دیگر هم بسیار پرطرف دار دارد. با فراوری صابون های عطری و دست ساز می توانید اقدام به فروش محصولات خود در شبکه های اجتماعی نمایید.

17. ساخت اسباب بازی

ساخت اسباب بازی های دست ساز چوبی و فلزی یکی از هنر های دستی عایدیزا برای هنرمندان است، زیرا اسباب بازی های دست ساز نسبت به اسباب بازی های معمولی از کیفیت بهتری برخوردار است؛ به همین خاطر طرف داران زیادی را به خود جذب می نماید.

18. قالی بافی

فرش بافی یکی از هنر های اصیل ایرانی است و می توان آن را از هنر های دستی عایدیزا دانست. به طور کلی به دو صورت همکاری در پروژه ها به صورت بافنده یا انجام صفر تا صد کار به وسیله خود فرد، می توان از این هنر کسب عایدی کرد. کسب مهارت در این هنر و حرفه ای شدن در آن به زحمت و صبر زیادی احتیاج دارد.

جمع بندی

هنر های دستی از مشاغل پر طرف داری است که می توان در خانه و به راحتی به وسیله آنها به کسب عایدی پرداخت. در این مقاله به معرفی لیستی از هنر های دستی عایدیزا مانند نمد دوزی، چرم دوزی، عروسک سازی، طراحی پوشاک و لباس، لحاف دوزی، ساخت کیف و … پرداختیم.

شما کدام یک از هنرهای لیست بالا را دارید؟ آیا به فکر کسب عایدی از آنها بوده اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

جدیدترین آگهی های استخدام را ببینید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1668

به "آشنایی با 18 نمونه از هنر های دستی درآمدزا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 18 نمونه از هنر های دستی درآمدزا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید