افزایش خرید سلاح گرم در میان سیاهپوستان آمریکا

به گزارش تور کانادا، بر اساس گزارش بنیاد ملی ورزشهای تیراندازی آمریکا (NSSF)، در سال 2020 فروش سلاح گرم در میان مردان و زنان سیاهپوست افزایش حدودا 60 درصدی پیدا نموده که شامل بیش از هشت میلیون فردی که اولین بار خرید تفنگ را تجربه نموده اند و تعداد فزاینده ای از زنان می گردد.

افزایش خرید سلاح گرم در میان سیاهپوستان آمریکا

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپ اسمیت، بنیانگذار و رئیس انجمن ملی آفریقایی-آمریکایی سلاح، (NAAGA)، گفت: زمانی که بیماری کووید ضربه زد این خط آخر بود. شما مجبورید نشسته و بگویید، آیا با فروپاشی کامل نظم اجتماعی مواجهیم؟ آیا غذا برای خانواده من وجود خواهد داشت؟ آیا ما بنزین خواهیم داشت؟ آیا همه چیز در کلیت جامعه ما فرو خواهد ریخت و ما عملا مجبور به درگیر شدن با مردم خواهیم شد؟

انجمن NAAGA یک سازمان فعال در حوزه حقوق مربوط به اسلحه است که به ارائه حمایت، آموزش و تشکیل گروه برای مالکان جدید تفنگ می پردازد. این انجمن در سال 2015 تاسیس شده و دارای 45000 عضو در سراسر کشور است که به داشتن حق انکارناپذیر دفاع شخصی معتقد هستند. این سازمان حامی متمم دوم قانون اساسی بوده و هدفش تضمین این است که هر آفریقایی-آمریکایی دوره های آموزشی مربوط به کار با سلاح گرم از بابت محافظت از خانه، تیراندازی رقابتی و فعالیتهای تفریحی بیرون از خانه را بگذراند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از مالکان جدید سلاح گرم دلایلی شامل دانش کار با سلاح گرم، اطمینان شخصی و احساس امنیت را به عنوان دلیل خود برای خرید سلاح گرم ذکر می نمایند.

جنیس دالتون در مصاحبه با سی بی اس درباره دلیلش برای خرید سلاح گرم و ثبت نام در دوره های آموزشی گفت: من میخواستم درباره سلاح های گرم اطلاعات داشته باشم. من میخواستم درباره راهنمایی زندگی شخصی، زندگی حرفه ای و امنیت خودم اطمینان پیدا کنم. این احساس امنیت واقعا مهم است.

مالکیت سلاح از سوی سیاهپوستان در آمریکا بعد از جنگ داخلی این کشور یک سنت بوده چرا که سیاهپوستان جدیدا آزاد شده گروه های شبه نظامی به جهت دفاع شخصی ساختند. بسیاری از گروه های حامی مالکیت سلاح از سوی سیاهپوستان در اعتراضات به راهپیمایی صلح آمیز ضمناً به دست دریافت تفنگ هایشان پرداخته اند.

رونمایی از این آمارها در جریان یک بحث سفت و سخت درباره قوانین مربوط به سلاح در آمریکا و در پی وقوع 147 مورد تیراندازی دسته جمعی و بالغ بر 200 مورد تیراندازی از سوی پلیس از شروع امسال میلادی تا کنون اجرا شده است. همچنین میتوان انگیزه های مربوط به افزایش خرید سلاح گرم از سوی سیاهپوستان را به احتیاج برای دفاع شخصی بعد از وقوع یک سری موارد سطح بالای قتل مردان سیاهپوست از جمله مورد مربوط به قتل احمد آربری در سال 2002 مرتبط دانست.

ماه جاری میلادی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستورات اجرایی جدید در مورد کنترل مالکیت اسلحه در پاسخ به تیراندازی های دسته جمعی اعلام نمود، از جمله یک طرح پیشنهادی در قبال قوانین پرچم قرمز که اجازه به ممنوع کردن موقت دسترسی یک شخص به سلاح گرم در صورتی که آنها به عنوان خطری برای خودشان یا کسی دیگر تشخیص داده شوند می دهد.

مالکان اسلحه همچون دالتون به سبب تیراندازی های دسته جمعی جلوی خود را نمی گیرند و همچنان معتقد به داشتن حق حمله سلاح به رغم مقاومتهای مخالفان مالکیت اسلحه هستند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1168

به "افزایش خرید سلاح گرم در میان سیاهپوستان آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش خرید سلاح گرم در میان سیاهپوستان آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید