ام. ای.تی واکسن کرونا می سازد

به گزارش تور کانادا، تیمی از محققان ام.آی.تی در حال فراوری و آزمایش مواد بالینی برای توسعه واکسن بیماری کووید-19 هستند تا بتوانند آن را به مرحله انجام آزمایشات انسانی برسانند.

ام. ای.تی واکسن کرونا می سازد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ام ای تی نیوز، تیمی از محققان ام.آی.تی در حال فراوری و آزمایش مواد بالینی برای توسعه واکسن بیماری کووید-19 هستند تا بتوانند هر چه سریع تر آن را توسعه داده و به مرحله انجام آزمایشات انسانی برسانند.

سال هاست که فراوری واکسن به طور معمول طول می کشد؛ با این حال محققان با توجه به شیوع ویروس کرونا، از راه دور و هماهنگ با یکدیگر از خانه به وسیله زوم، تلفن و ایمیل درتلاش هستند تا به توسعه واکسن این ویروس دست یابند.

محققان طی یک ماه مواد بالینی را ایجاد نموده اند و اکنون با همکاری دو آزمایشگاه در حال آزمایش توانایی مواد در تحریک پاسخ ایمنی در مدل های حیوانی هستند و بنابر گفته ها این فرایند 6 هفته به طول می انجامد.

با توجه به احتیاج تخمین زده شده برای میلیاردها دوز واکسن کووید 19 محققان همچنین فراوری مقرون به صرفه را در هر تصمیمی برای ساخت و ساز آن قرار داده اند.

آنها با استفاده از راهبردی که قبلاً تحت عنوان Grand Challenge برای فراوری واکسن هایی با هزینه بسیار پایین انجام داده اند، سرعت بخشیدن به آمادگی مواد بالینی را برای فراوری به عنوان اولین کاندید واکسن نسبت به آزمایشات حیوانات و انسان ها تسریع نموده اند.

محققان MIT در حال فراوری واکسن زیر واحد هستند که با استفاده از تنها بخش کوچکی از پروتئین از ویروس برای آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناخت کل ویروس و جلوگیری از عفونت سلول ها کار می نماید.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 482

به "ام. ای.تی واکسن کرونا می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ام. ای.تی واکسن کرونا می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید