ایران خواستار برچیده شدن سریع تحریم ها شد

به گزارش تور کانادا، خبرگزاری خبرنگاران- سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه تحریم ها از دسترسی به محصولات پزشکی، فناوری و همکاری با موسسات مالی بین المللی جلوگیری می کند، خواستار برچیده شدن سریع تحریم ها شد.

ایران خواستار برچیده شدن سریع تحریم ها شد

به گزارش خبرنگاران،مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نشست عالیرتبه مجمع عمومی در خصوص ایدز به پیشرفت های اجرا شده در ایران در حوزه شرایط بهداشت و سلامت بیماران و افراد در معرض ایدز و اچ آی وی از جمله جلوگیری از انتقال بیماری از مادر به کودک و کاهش آسیب های ناشی از آن اشاره کرد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم پیشرفت قابل توجه در این زمینه، همچنان از تحریم های ظالمانه یکجانبه ایالات متحده که مغایر با اهداف و اصول منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی و هنجارهای اساسی روابط بین الملل است رنج می برد.

تخت روانچی توضیح داد: تحریم های غیرقانونی باعث کاهش منابع عمومی و خصوصی اختصاص یافته برای پیشگیری و درمان ایدز و اچ آی وی شده و تأثیری منفی بر سیستم های بهداشتی گذاشته و از دسترسی به محصولات پزشکی و همچنین فناوری و مشارکت های مقرون به صرفه از جمله با موسسات مالی بین المللی جلوگیری می کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اضافه کرد: در شرایط کنونی ناشی از همه گیری کرونا، تأثیرات منفی چنین اقداماتی بر سلامت عمومی در ایران به ویژه بر زنان، بچه ها، نوجوانان، سالخوردگان و افراد دارای معلولیت افزایش یافته است.

وی هشدار داد: به خطر انداختن سلامت و امنیت مردم برای اهداف سیاسی نه تنها غیرقانونی است، بلکه جنایت جنگی و جنایتی علیه بشریت محسوب می شود و مسئولیت بین المللی را در پی دارد.

وی تاکید کرد: مسئولیت اخلاقی ما حکم می کند تا با چنین تحریم هایی به شدت مخالفت کرده و خواستار برچیده شدن سریع آنها شویم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1231

به "ایران خواستار برچیده شدن سریع تحریم ها شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران خواستار برچیده شدن سریع تحریم ها شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید