این غذاها موجب افزایش بیماری های قلبی و عروقی می شوند

به گزارش تور کانادا، کارشناس آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تغییر سبک زندگی و مصرف زیاد غذاهای آماده موجب افزایش بیماری هایی نظیر چاقی، قلبی و عروقی، سرطان و دیابت می گردد.

این غذاها موجب افزایش بیماری های قلبی و عروقی می شوند

به گزارش خبرنگاران، انسیه رحیمی اضافه نمود: غذاهای آماده (فست فود) شامل پیتزا، همبرگر، چیز برگر، انواع ساندویچ، مرغ سوخاری، ناگت مرغ و سیب زمینی سوخاری است که از رستوران های عرضه کننده تهیه و جزو جدای ناپذیری از برنامه غذایی روزانه ما شده است.

وی گفت: این غذاهای آماده که در ظاهر شیک، متنوع و خوشمزه هستند در اصل بیماری زا بوده و استفاده چندین وعده از آنها در هفته سلامتی ما را به خطر می اندازد.

این کارشناس مواد غذایی گفت: براساس آخرین اعلام سازمان بهداشت جهانی، غذاهای آماده به علت اینکه حاوی اندازه زیادی چربی و مواد اضافه نمودنی هستند، حجم زیادی از کالری را وارد بدن می نماید که موجب بیماریهایی نظیر چاقی و دیابت می گردد.

وی با بیان اینکه مصرف فست فودها تهدیدی برای سلامت قلب، گفت: غذاهای آماده چون حاوی روغن و چربی ناسالم و نمک زیاد هستند حداکثر پنج تا هفت برابر غذاهای سالم، انرژی دارند.

رحیمی تاکید نمود: مصرف مداوم و زیاد این نوع غذاها به این علت که حاوی چربی های اشباع شده و کالری زیاد است می تواند خطر چربی خون بالا و بیماری های قلبی و عروقی را افزایش دهد.

وی اضافه نمود: در مراحل تهیه غذاهای آماده و کنسروی چون حرارت قابل کنترل نیست به علت حرارت بالا ویتامین های موجود در آن از بین می رود.

روغن به کار رفته در پخت این غذاها سرطانزا است

این کارشناس مواد غذایی گفت: برای پخت فست فودها، معمولا از روغن هایی که اسید چرب اشباع دارند، چندین بار برای سرخ کردن استفاده می گردد و حرارت زیاد باعث سوختن روغن و ایجاد ترکیباتی در آن می گردد که می تواند سرطان زا باشد.

وی اضافه نمود: بعلاوه در سوسیس و کالباس ها از نیتریت به اسم رنگ دهنده استفاده می گردد که افزایش مصرف این نوع خوراکی موجب بیماری سرطان در سیستم گوارشی بدن می گردد.

رحیمی اسم کرد: مصرف فست فودها در طول زمان سیستم ایمنی بدن را بیشتر مورد حمله قرار داده و خطر ابتلا و پیشرفت بیماری های حاد را افزایش می دهد.

کارشناس آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این اثرات تا زمان تغییر رژیم غذایی و جایگزین کردن غذاهای سالم در برنامه غذایی روزانه و مصرف میوه و سبزیجات به جای مواد غذایی غیر مغذی و مضر برای سلامت عمومی بدن، ادامه خواهد یافت.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1253

به "این غذاها موجب افزایش بیماری های قلبی و عروقی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این غذاها موجب افزایش بیماری های قلبی و عروقی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید