بازپرس قضایی انفجار بیروت خواهان تحقیق درباره چند وزیر شد

به گزارش تور کانادا، بازپرس قضایی انفجار بندر بیروت خواهان تحقیقات پارلمانی درباره وزرای فعلی و سابق به دلیل کم کاری و مقصر بودن در این انفجار شد.

بازپرس قضایی انفجار بیروت خواهان تحقیق درباره چند وزیر شد

به نوشته روزنامه القدس العربی، یک منبع قضایی لبنانی گفت که قاضی فادی صوان، بازپرس قضایی انفجار بندر بیروت در نامه ای به مجلس گفت که تحقیقات وی درباره چند وزیر کنونی و سابق شبهاتی را درباره مسئولیت آنها و کم کاریشان در زمینه وجود نیترات آمونیوم در بندر بیروت ایجاد نموده است.

طبق گفته این منبع، فادی صوان از مجلس خواسته است که تحقیقاتی را درباره میشال نجار، وزیر اشتغال و حمل و نقل لبنان، یوسف فنیانوس، غازی العریضی و غازی زعیتر، وزرای اشتغال و حمل و نقل سابق، غازی وزنه، وزیر دارایی فعلی و علی حسن خلیل، وزیر دارایی سابق، ماری کلود نجم، وزیر دادگستری فعلی و اشرف ریفی، سلیم جریصاتی و البیرت سرحان، وزرای دادگستری سابق لبنان انجام دهد؛ چراکه محاکمه وزرا از اختیارات شورای عالی محاکمه وزیران و رئیس جمهورها است و مقر این شورا در پرلمان قرار گرفته است.

بیروت چهارم اوت شاهد انفجاری بزرگ بود که در اثر آن علاوه بر خسارت مادی، صدها تن کشته و زخمی شدند.

علت انفجار ذخیره 2750 تن نیترات آمونیوم بود که به مدت شش سال در گمرک بندر بیروت بدون ایمنی کافی نگهداری شده بود.

شورای عالی قضائی لبنان اخیراً در بیانیه ای گفت که مجموع افرادی که حکم بازداشت در حق آنها در پرونده انفجار بندر بیروت صادر شده است، 28 نفر هستند که حکم بازداشت سه تن از آنها به دلیل عدم حضورشان در کشور غیابی است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 848

به "بازپرس قضایی انفجار بیروت خواهان تحقیق درباره چند وزیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازپرس قضایی انفجار بیروت خواهان تحقیق درباره چند وزیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید