خبرنگاران ادامه کارشکنی آمریکا علیه لبنان

به گزارش تور کانادا، تهران - خبرنگاران- دورتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت آدینه شب خاطرنشان کرد که کشورش به فشار علیه حزب الله ادامه خواهد داد.

خبرنگاران ادامه کارشکنی آمریکا علیه لبنان

به گزارش خبرنگاران از شبکه تلویزیونی الحره، شیا در گفت وگو با موسسه آمریکایی مطالعات استراتژیک جهانی مدعی شد: جبران باسیل به وسیله روابطش با حزب الله، بر سلاح این حزب سرپوش می گذارد و این جنبش نیز بر فساد باسیل.

این ادعا درحالی مطرح می گردد که باسیل 18 آبان ماه در سخنانی با تاکید بر اینکه مزدور آمریکا نیستم، فاش کرد که آمریکایی ها از او خواسته بودند روابطش را با جنبش حزب الله قطع کند.

شیا بار دیگر به عدم همکاری با دولت حسان دیاب نخست وزیر پیشبرد امور لبنان گفت که واشنگتن از دولت وی حمایت نمی کند، چرا که به ادعای شیا این دولت را حزب الله تشکل داده است.

سفیر آمریکا در بیروت مدعی شد: با این وجود در کنار مردم لبنان هستیم و آمریکا شکل دولت آینده را برای مشخص موضع واشنگتن رصد خواهد نمود.

ادعای شیا در حالی مطرح می گردد که میشل عون رییس جمهوری لبنان پنجشنبه بیان کرد: تحریم های اعمال شده آمریکا بر سیاستمداران لبنانی، اوضاع کشور را پیچیده تر نموده است.

وی بار دیگر ادعا کرد: پیش از هرگونه یاری آمریکا، ما بر موضع خود که یاری برای مقابله با فساد در لبنان است، اصرار داریم، چرا که از امروز به بعد، هیچ چیز رایگانی وجود نخواهد داشت.

به ادعای شیا، آمریکا برای یاری به لبنان برای مقابله با ویروس کرونا از احمد حسن وزیر بهداشت لبنان به دلیلی نزدیکی اش با حزب الله فاصله می گیرد و به نهادهایی که وی آنها را نهادهای دوست و مورد اعتماد دانست متمایل خواهد شد.

وزارت خزانه داری آمریکا 16 آبان ماه، جبران باسیل رهبر حزب مسیحی جریان آزاد ملی لبنان و داماد رییس جمهوری این کشور را تحریم کرد.

این وزارتخانه 18 شهریور ماه نیز یوسف فنیانوس و علی حسن الخلیل به ترتیب وزیران پیشین حمل و نقل و دارایی لبنان را تحریم نموده بود.

در پی انصراف مصطفی ادیب از تشکیل کابینه، هنوز کابینه جدیدی برای اداره امور این کشور تشکیل نشده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 824

به "خبرنگاران ادامه کارشکنی آمریکا علیه لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادامه کارشکنی آمریکا علیه لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید