تاثیر احیای برجام بر سهام پتروشیمی ها، چین دلال اوره ایران!

به گزارش تور کانادا، به گزارش خبرنگاران حمید حسینی با اشاره به صادرات سالانه حدود 20 میلیون تن محصولات پتروشیمی کشور به خبرنگاران گفت: محصولات پتروشیمی سهم زیادی در صادرات ایران دارد اما تحریم ها هزینه مبادلات این محصولات را بسیار بالا برده است.

تاثیر احیای برجام بر سهام پتروشیمی ها، چین دلال اوره ایران!

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی به محصولات دارای مزیت پتروشیمی اشاره نمود و گفت: اوره ایران بسیار پرمشتری است و بعضی کشورها نظیر هند از جمله متقاضیان پر و پاقرص اوره ایران هستند اما به دلیل تحریم، چینی ها این محصول را 100 دلار پایین تر از قیمت جهانی از ایران می خرند و پس از بسته بندی به هند می فروشند.

حسینی با ابراز تاسف از این که محصول صادراتی کشور را مجبوریم با تحقیر بفروشیم اضافه کرد: متانول و گاز مایع از دیگر محصولاتی است که جز صادرات عمده کشور به شمار می آیند و محصولات پتروشیمی ایران در بسیاری از کشورهای اروپایی و عظیم بازار دارد اما به دلیل تحریم ها به بازار یکی دو کشور منحصر شده است.

به گفته رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی ارزش اضافه کرده بخش پتروشیمی که به اقتصاد کشور برمی گردد با برداشتن تحریم ها حدود 20 تا 25 درصد خواهد بود که این موضوع به سودآوری و ارزش سهام شرکت ها یاری می نماید و باعث گسترش بازارهای صادراتی مواد پتروشیمی کشور خواهد شد .

او می گوید: در حالی که در جهان بیش از سه هزار قلم کالای پتروشیمی وجود دارد اما در کشور تنها 300 قلم محصول پتروشیمی فراوری می گردد . گاز ارزان، نیروی انسانی کافی ، دسترسی به آب و نزدیکی به بازارهای صادراتی از ویژگی های منحصر به فرد کشورمان برای تنوع فراوری محصولات پتروشیمی است و اگر به دانش فنی و تکنولوژی دسترسی داشته باشیم قطعا می توانیم در بازار جهانی سهم قابل توجهی را نصیب خود کنیم و در منطقه اول باشیم نه اینکه بعد از عربستانی که گاز ندارد و صنعت پتروشیمی آن برمبنای نفت است قرار بگیریم.

حسینی همچنین گفت: و اگر این توافق انجام گردد می توانیم از سرمایه های جهانی استفاده کنیم که به نفع صندوق های سرمایه گذاری، بازنشستگی و بانک ها است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1154

به "تاثیر احیای برجام بر سهام پتروشیمی ها، چین دلال اوره ایران!" امتیاز دهید

1 کاربر به "تاثیر احیای برجام بر سهام پتروشیمی ها، چین دلال اوره ایران!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر احیای برجام بر سهام پتروشیمی ها، چین دلال اوره ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید