تامین رایگان سیمان، کاشی و سرامیک برای پروژه مسکن محرومان توسط بنیاد مستضعفان

به گزارش تور کانادا، رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از 2 کارخانه کاشی سازی وابسته به بنیاد، با اشاره به سهم 5 درصدی این شرکت ها در تامین احتیاج کاشی و سرامیک کشور گفت: در نظر داریم همانطور که سیمان را به صورت رایگان برای ساخت مسکن محرومان اختصاص می دهیم، کاشی و سرامیک مورد احتیاج برای پروژه مسکن محرومان را نیز به صورت رایگان تامین کنیم.

تامین رایگان سیمان، کاشی و سرامیک برای پروژه مسکن محرومان توسط بنیاد مستضعفان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید پرویز فتاح روز گذشته از 2 کارخانه کاشی پارس و کاشی و سرامیک سینا از زیرمجموعه های هلدینگ گسترش پایا صنعت سینا وابسته به بنیاد مستضعفان بازدید کرد.

در این بازدید رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به میزان فراوریات این صنعت در کشور اظهار کرد: کشور ایران در صندلی هشتم فراوری این صنعت در دنیا قرار گرفته است و با توجه به فراوانی انواع خاک به عنوان مواد اولیه مورد احتیاج فراوری کاشی و سرامیک، تمرکز بر روی این صنعت توانسته، مانع خام فروشی مواد اولیه در کشور گردد.

فتاح با بیان اینکه هم اکنون 2 کارخانه در زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، در این صنعت حضور دارند، گفت: این دو شرکت که از جمله شرکت های فعال در بازار سرمایه نیز هستند و مردم، بخشی از سهام این شرکت ها را در اختیار دارند، سالانه بالغ بر 13 میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک و همچنین 3 هزار تن چینی بهداشتی فراوری می نمایند و فراوریات این 2 کارخانه توانسته 5 درصد احتیاج کشور را در این حوزه تامین کند.

وی با تاکید بر ارزآوری این صنعت برای کشور گفت: این صنعت علاوه بر جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه، ارزآوری خوبی برای کشور دارد و کارخانجات کاشی بنیاد مستضعفان سالانه نزدیک به 60 درصد فراوریات خود را به بازارهای کشورهای دیگر صادر می نمایند که ارزش این صادرات معادل 20 میلیون دلار است.

فتاح در ادامه اضافه نمود: علاوه بر این موارد، فعالیت 2 شرکت کاشی و سرامیک سازی وابسته بنیاد مستضعفان، اشتغالزایی برای بیش از 1050 نیروی متخصص و کارگر را به صورت مستقیم فراهم نموده و این شرکت ها با طرح های توسعه ای خود، این قابلیت را دارند که اشتغالزایی بیشتری را برای متخصصان و کارگران ایجاد نمایند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به طرح های توسعه ای این 2 کارخانه گفت: با بهر برداری از پروژه های توسعه ای این 2 کارخانه که در امسال و سال آینده به اتمام می رسد، 5 میلیون متر مربع به ظرفیت فراوری کشور در این صنعت اضافه خواهد شد و اشتغال زایی بیشتری برای متخصصان و کارگران فراهم می گردد.

وی در انتها با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم گفت: بنیاد مستضعفان با استفاده از ظرفیت های فراوریی خود، بدنبال خدمت رسانی به محرومان و مردم است و در نظر داریم برای ساخت مسکن محرومان در اقصی نقاط کشور، همانطور که از ظرفیت های کارخانجات فراوری سیمان این بنیاد برای تامین سیمان رایگان در ساخت مسکن محرومان استفاده می کنیم، از ظرفیت فراوریاتمان در صنعت کاشی و سرامیک نیز استفاده کنیم تا علاوه بر سیمان، کاشی و سرامیک نیز به طور رایگان در اختیار پروژه عظیم ساخت مسکن محرومان و ساخت و ساز ارزان و مقاوم، استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 822

به "تامین رایگان سیمان، کاشی و سرامیک برای پروژه مسکن محرومان توسط بنیاد مستضعفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین رایگان سیمان، کاشی و سرامیک برای پروژه مسکن محرومان توسط بنیاد مستضعفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید