تداوم عرضه مرغ به نرخ 28 هزار تومان

به گزارش تور کانادا، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: عرضه مرغ به نرخ 27 هزار تا 31 هزار تومان (به طور میانگین 28 هزار تومان) ادامه دارد و افزایش قیمتی در این محصول نخواهیم داشت.

تداوم عرضه مرغ به نرخ 28 هزار تومان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه اکنون با مازاد فراوری گوشت مرغ روبرو هستیم، افزود: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بین 18 هزار و 500 تا 19 هزار و 700 تومان، قیمت گوشت مرغ تازه بین 27 هزار تا 31 هزار تومان به فروش می رسد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزود: در ماه های گذشته با کاهش جوجه ریزی و افزایش تقاضا روبرو بودیم، اما در دوره قبلی فراوری حدود 131 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد که همین اندازه فراوری منجر به تنظیم بازار این محصول شده است.

اسدالله نژاد توضیح داد: با توجه به فرایند جوجه ریزی در دوره بعدی دی و بهمن ماه نیز فرایند فراوری مناسب خواهد بود و نه تنها کمبودی در بازار این محصول نخواهیم داشت بلکه ممکن است در مقاطعی با مازاد فراوری روبرو شویم.

وی افزود: براساس شرایط فراوری گوشت مرغ، در ماه های آینده نیز افزایش قیمتی در گوشت مرغ نخواهیم داشت.

افزایش سرانه مصرف گوشت مرغ.

اسدالله نژاد درباره سرانه مصرف گفت: طی یک تا دو سال اخیر سرانه مصرف گوشت مرغ افزایش یافته است به طوری که سرانه این محصول در کشور به حدود 33 کیلوگرم برای هر ایرانی رسیده است، در حالی که دو سال گذشته سرانه مصرف این محصول حدود 24 کیلوگرم بود.

وی با اشاره به ممنوعیت صادرات گوشت مرغ ادامه داد: دولت به علت اینکه ارز رسمی 4200 تومانی به نهاده ها تخصیص می دهد صادرات این محصول را ممنوع نموده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی افزود: اکنون به منظور حمایت از مرغداران شرکت پشتیبانی امور دام کشور در استان های مختلف هر کیلوگرم گوشت مرغ را با نرخ 30 هزارتومان از فراوریکنندگان خریداری و ذخیره سازی می نماید.

وی افزود: این ذخیره سازی به منظور تنظیم بازار شب عید و ایام پیک مصرف انجام می گردد تا مصرف کنندگان با نوسان قیمت ها روبرو نشوند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1465

به "تداوم عرضه مرغ به نرخ 28 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم عرضه مرغ به نرخ 28 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید