تغذیه نوجوانان روزه دار چگونه باشد؟

به گزارش تور کانادا، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درباره تغذیه نوجوانان روزه دار در ماه مبارک رمضان نکاتی را متذکر شد.

تغذیه نوجوانان روزه دار چگونه باشد؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، خانم زهرا عبداللهی با اشاره به توصیه های تغذیه ای روزه داری در شرایط خاص و گروه های ویژه، اضافه نمود: نوجوانانی که به سن تکلیف رسیده اند و توان جسمی کامل دارند و به عبارت دیگر وزن و قد متناسب با سن خود را دارند، بر اساس تکلیف دینی باید با رعایت نکاتی روزه کامل بگیرند.

وی با بیان اینکه نوجوانان هنگام روزه داری از مصرف زیاد مواد قندی و شیرین در وعده سحری اجتناب نمایند، چون مصرف این مواد سبب افت قند خون شده و توانایی یادگیری آن ها را در طول روز کاهش می دهد، گفت: نوجوانانی که سال نخست روزه داری را شروع می نمایند به علت گذراندن دوران رشد به توجهات بیشتری احتیاج دارند. رعایت تنوع و تعادل در استفاده از تمامی گروه های غذایی بسیار مهم و لازم است؛ منابع خوب پروتئینی (انواع گوشت، ماهی، تخم مرغ و حبوبات) باید در برنامه غذایی آن ها گنجانده گردد.

دکتر عبداللهی ادامه داد: همچنین والدین باید از دریافت کافی گروه شیر و لبنیات در این افراد مطمئن شوند؛ نوجوانان علاقه خاصی به خوردن انواع هله هوله ها و مواد غذایی کم ارزش دارند که فقط پر نماینده معده هستند که در ایام روزه داری نباید مصرف شوند.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید نمود: این گروه سنی از منابع غذایی آهن و روی، ویتامین A و ویتامین B12 از جمله انواع گوشت، حبوبات، تخم مرغ، شیر و لبنیات، انواع خشکبار و مغز ها که در رشد و خونسازی نقش دارند، در ایام روزه داری به مقدار کافی مصرف نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1109

به "تغذیه نوجوانان روزه دار چگونه باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه نوجوانان روزه دار چگونه باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید