تور ارزان ترکیه: تونس سفیر آنکارا در این کشور را احضار کرد

به گزارش تور کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از العهد، عثمان الجرندی وزیر خارجه تونس گفت که کشورش سفیر ترکیه در تونس را احضار و مراتب اعتراض خود به اظهارات رجب طیب اردوغان را به وی اعلام نموده است.

تور ارزان ترکیه: تونس سفیر آنکارا در این کشور را احضار کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه تونس بعلاوه خاطرنشان کرد: در تماس تلفنی با مولود چاووش اغلو، همتای ترکیه ای خود صراحتاً گفتم که اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه مردود است.

این شخصیت تونسی اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه را دخالت آشکار در امور داخلی کشورش دانست و گفت: روابط دوجانبه میان ترکیه و تونس باید مبتنی بر احترام متقابل و نیز حفظ استقلال دو طرف باشد.

لازم به ذکر است، پیشتر وزارت خارجه تونس بیانیه ای را در مورد اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه منتشر کرد. این وزارتخانه در بیانیه خود اظهارات اخیر اردوغان را محکوم کرد.

وزارت خارجه تونس در بیانیه مذکور ضمن ابراز تعجب در مورد اظهارات اخیر اردوغان مبنی بر لزوم انحلال مجلس تونس، خاطرنشان کرد: این اظهارات دخالت آشکار در امور داخلی تونس به شمار می رود.

این وزارتخانه مطرح کرد: این اظهارنظرها پیرامون امور داخلی دیگر کشورها غیر قابل پذیرش است. اتخاذ مواضعی از این دست با روابط برادرانه و محبت آمیز میان دو کشور مغایرت دارد. روابط میان ترکیه و تونس باید مبتنی بر احترام متقابل باشد.

در بیانیه وزارت خارجه تونس بعلاوه تأکید شد: تونس دارای اصول سیاست خارجی ثابت است. ما بر مبنای همین اصول در پی برقراری روابط حسنه و تنگاتنگ با کشورهای دوست و برادر خود هستیم. لذا معتقدیم که اظهارنظر اخیر رئیس جمهور ترکیه در تضاد با کوشش ها برای برقراری چنین روابطی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1571

به "تور ارزان ترکیه: تونس سفیر آنکارا در این کشور را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: تونس سفیر آنکارا در این کشور را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید