تگرگ به 1000 هکتار از باغات میاندوآب خسارت زد

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران/آذربایجان غربی رئیس جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تگرگ به 1000 هکتار از باغات میاندوآب خسارت زد.

تگرگ به 1000 هکتار از باغات میاندوآب خسارت زد

جهت دریافت خدمات ساخت ویلای کوچک در باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: بر اثر بارش تگرگ و باران رگباری ظهر امروز 23 فروردین بیش از 1000 هکتار از باغات این شهرستان خسارت 50 درصدی وارد شده است.

دیانتی گفت: برآوردهای اولیه نشان می دهد 10 هزار تن از میوه های تابستانی منطقه خسارت دیده اند با قیمت های این محصولات در سال 98 اگر بخواهیم محاسبه کنیم به صورت تقریبی بیش از 15 میلیارد تومان به کشاورزان منطقه خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان در حال ارزیابی دقیق خسارت وارده به باغات و زمین های زراعی شهرستان هستند، گفت: تا کنون گزارشی از خسارت به گلخانه ها ارائه نشده است.

میاندوآب با دارا بودن 82 هزار هکتار زمین کشاورزی شامل 52 هزار هکتار آبی و 30 هزار هکتار دیم یکی از قطب های مهم کشاورزی در آذربایجان غربی محسوب می گردد و گردش اقتصادی و اقتصاد این شهرستان به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم وابسته به بخش کشاورزی است.

لازم به ذکر است طبق اعلام اداره هواشناسی میاندوآب، ظهر امروز 12 میلیمتر بارش باران و تگرگ شدید در عرض 20 دقیقه رخ داده است که موجب آگرفتگی دید معابر و ایجاد خسارات به محصولات باغی شده است و این اداره تاکید نموده است بارش های رگباری تا دو شنبه این هفته ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 318

به "تگرگ به 1000 هکتار از باغات میاندوآب خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تگرگ به 1000 هکتار از باغات میاندوآب خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید