ثبت بین المللی اختراع در کشور فرایند صعودی داشته است

به گزارش تور کانادا، درخواست برای ثبت بین المللی اختراع در کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال 98 افزایش یافت.

ثبت بین المللی اختراع در کشور فرایند صعودی داشته است

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درخواست برای ثبت بین المللی اختراع در کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال 98 افزایش یافت. اتفاقی که صندلی کشور در این حوزه را بهبود می دهد. پس می توان گفت که فعالیت های ترویجی برای آشنایی با مالکیت فکری در مراکز علمی به خوبی راهنمایی و ساماندهی شده است.

تعداد درخواست های ثبت شده در سامانه کانون در 10 ماهه نخست امسال نشان می دهد که نسبت به سال گذشته این درخواست ها افزایش یافته است. بیش از 320 درخواست در 10 ماه نخست امسال ارسال شد. همچنین تعداد پتنت های گرنت شده در دفاتر ثبت اختراع خارجی نیز امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیش از 90 درصد از ثبت اختراع خارجی در دفاتر بین المللی حمایت می نماید. از مزایای ثبت اختراع، عدم افشای نتایج با ارزش حاصل از تحقیقات شرکت های دانش بنیان و یا خاتمه نامه های دانشجویی در قالب مقاله؛ و یاری به تجاری سازی دستاورد های پژوهشی پژوهشگران و نخبگان علمی و صنعتی است.

همچنین تا کنون 86 اختراع در دفاتر ثبت اختراع خارجی با حمایت کانون ثبت شده است. گسترش مباحث مالکیت فکری توسعه و حرکت شتابان در حوزه نوآوری را به همراه دارد.

البته فعالیت های ترویجی کانون در این زمینه بی تاثیر نبوده است. دفاتر همکار کانون در مرکز علمی کشور با برگزاری دوره های آموزشی اطلاعات درباره حوزه مالکیت فکری و آشنایی با آن را انجام دادند. همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی و مدرسه های زمستانه اقدامات دیگر کانون در این راستا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 289

به "ثبت بین المللی اختراع در کشور فرایند صعودی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بین المللی اختراع در کشور فرایند صعودی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید