جزئیات بازی Avowed ایکس باکس منتشر شد؛ نقش آفرینی محیط باز آبسیدین

به گزارش تور کانادا، سال گذشته در یکی از رویدادهای ویژه مایکروسافت که برای نمایش بازی های کنسول های نسل بعدی ایکس باکس سری ایکس و اس برگزار شده بود، بازی نقش آفرینی تازه استودیو آبسیدین یعنی Avowed معرفی گردید. اکنون منابع آگاهی درباره شرایط بازی و برخی از ویژگی های احتمالی آن سخن گفته اند.

جزئیات بازی Avowed ایکس باکس منتشر شد؛ نقش آفرینی محیط باز آبسیدین

چند روز پیش، جز کوردن (Jez Corden) از سایت Windows Central گزارش کاملی را از این بازی منتشر کرد و درباره آن سخن گفت. اگرچه نمی توانیم این سخنان را صد در صد واقعی بخوانیم اما او در گذشته نشان داده است که در رابطه با ایکس باکس منابع خوب و نسبتا معتبری دارد.

تا به امروز فقط یک نمایش رسمی از بازی Avowed مشاهده نموده ایم که یک تریلر از پیش رندر شده سی جی آی (CGI یا همان گرافیک رایانه ای) بود. این اثر در دنیا بازی Pillars of Eternity که با نام دنیای ابدیت (World of Eternity) شناخته می گردد، جریان دارد و زاویه دوربین اول شخص آن بسیار به بازی The Outer Worlds شبیه است.

طبق این گزارش، منابع مطلع بیان نموده اند که توسعه بازی از شرایط پیش فراوری به شرایط قابل بازی آلفا تغییر پیدا نموده است. به نظر می رسد که آبسیدین در حالی روی نسخه های اولیه بازی کار می نماید که میخواهد بسیاری از مکانیک ها و عناصر اصلی گیم پلی را در آن تعبیه کند.

با توجه به این اطلاعات، بازی Avowed با نسخه بهبودیافته موتور بازی سازی بازی The Outer Worlds ساخته شده است و مبارزات اول شخص و سیستم روایی و اکتشاف عمیق بازی های نقش آفرینی دارد. این منبع ادعا می نماید که کلاس های مختلفی در بازی وجود دارند که به نظر الهام هایی از سیستم مبارزه با دو دست در اسکایریم هم گرفته شده است. شما می توانید دو خنجر در دست داشته باشید یا از کمان استفاده کنید. بعلاوه می توانید از ترکیبی از شمشیر و جادو استفاده کنید یا با دو دست خود از جادو استفاده کنید که این برای استفاده از بعضی از طلسم ها و توانایی های قوی تر بازی ضروری است. بعلاوه اشاره هایی هم به وجود انیمیشن های زیاد برای حرکات دست برای اجرا طلسم ها اجرا شده است. چیزی که در نمایش رسمی بازی هم شاهد آن بودیم.

همان طور که انتظار داشتیم، بازی Avowed المان های زیادی را به خصوص در رابطه با جادو از بازی Pillars of Eternity قرض گرفته است و شما لیست زیادی از جادوهای قدرتمند و مختلف را خواهید داشت. طبیعی است که کلاس جنگجو از حملات فیزیکی قدرتمندتری برخوردار است در حالی که در مقابل جادوگران طیف زیادی از طلسم ها را در اختیار دارند که می توانند شیوه مبارزات خود را به این طریق ترسیم نمایند.

بعلاوه المان های بازی های نقش آفرینی کامپیوتری کلاسیک هم در Avowed نقش زیادی دارند و این در شرایطی است که مبارزات اکشن محوری را هم شاهد هستیم. جز کوردن بیان می نماید که فکر می نماید هواداران The Outer Worlds هم به صورت ویژه از این بازی هیجان زده شوند.

با این حال، او می گوید که اگر The Outer Worlds یک بازی نقش آفرینی در سبک و سیاق فال اوت است، Avowed بدون شک برداشتی از الدر اسکرولز به شمار میرود. مبارزات با دو دست و دوربین اول شخص از شباهت های غیرقابل انکار آن ها است اما تفاوت های آشکاری هم در اسناد و نسخه های اولیه بازی وجود دارد.

کوردن ادعا می نماید که در مقایسه با اسکایریم و آبلیوین بازی Avowed یک بازی بسیار رنگارنگ تر است و او را بیشتر به یاد محیط بازی The Outer Worlds می اندازد. قارچ های درخشان درون غار، جنگل های سرسبز مملو از گیاهان غول پیکر و معابد پرنور که مقبره های آلوده به اسکلت در آن فراوان دیده می گردد، همگی در این بازی وجود دارند. البته این هم در نوع خود جالب است چراکه تریلر رسمی بازی لحنی بسیار تیره تر داشته است و کمتر این جنبه های دنیای بازی را نشان داده بود.

بازی Pillars of Eternity با توجه به قابلیتی مثل شنا کردن تعامل با محیط جدی تر The Outer Worlds بود. طبق این گزارش به نظر می رسد که Avowed هم همین راستا را دنبال نموده است. تخریب پذیری جنبه هایی از محیط با استفاده از مشعل ها یا جادوهای متکی بر آتش در این اثر وجود خواهد داشت. طلسم های آتش هم می توانند زبانه بکشند و به سقف و دیوارها هم برسند.

جز کوردن می گوید که چیزی که از بازی دیده است متعلق به شرایط پیش از آلفا این اثر بوده و جنبه هایی مثل نورپردازی و بافت های گرافیکی در آن به صورت کامل تعبیه نشده بود. اگرچه هنوز بازی در این مرحله از توسعه خود قرار گرفته است اما طبق ادعای او به خوبی قابل بازی بوده و وضع خوبی داشته است.

او در ادامه صحبت هایش اشاره می نماید که به شکل دقیق نمی داند داستان و طرح های آن چه راستای را دنبال خواهند کرد و فقط می تواند حدس کند. او مطمئن نیست که دنیای بازی محیطی کاملا دنیا آزاد همانند سری الدر اسکرولز خواهد داشت یا مثل The Outer Worlds از محیطی با مرکزیت یک هاب که به منطقه ها بزرگ تر و دخمه های مختلف ارتباط دارد، پشتیبانی خواهد نمود. با این حال، او حدس می نماید که دومی احتمال بیشتری داشته باشد. با این حال، بعضی از آگهی های شغلی هم به محیط کاملا دنیا آزاد اشاره نموده اند که خلاف این حدس است. به صورت کلی او با توجه به چیزی که از بازی Avowed دیده است، آن را بیشتر شبیه یک نقش آفرینی کلاسیک با المان های The Outer Worlds و البته دنیا فانتزی قرون وسطایی دانسته است.

در نهایت کوردن حدس می زند که بازی Avowed در زمان رویداد E3 سال آینده به شرایط کاملا قابل بازی دست پیدا کند. با توجه با این اطلاعات، ممکن است حتی تریلر جدیدی را از این اثر در مراسم گیم اواردز سال جاری ببینیم. با در نظر گرفتن این اطلاعات و بعلاوه تریلر رسمی بازی که سال گذشته منتشر شد، بسیار برای این اثر هیجان زده هستیم.

بازی Avowed قرار است به صورت انحصاری برای پلتفرم های ایکس باکس سری ایکس/ اس و البته کامپیوترهای شخصی منتشر گردد. تاریخ عرضه بازی تعیین نشده است اما این احتمال وجود دارد که در سال 2023 بتوانیم آن را تجربه کنیم.

منبع: Windows Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1602

به "جزئیات بازی Avowed ایکس باکس منتشر شد؛ نقش آفرینی محیط باز آبسیدین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بازی Avowed ایکس باکس منتشر شد؛ نقش آفرینی محیط باز آبسیدین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید