تور استانبول ارزان: حمام سنتی چمبرلی تاش استانبول

به گزارش تور کانادا، حمام ترکی به علت نوع طراحی باستانی امروزه به یکی از معروف ترین مراکز گردشگری ترکیه تبدیل شده است. حمام سنتی چمبرلی تاش را می توان یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری استانبول دانست که بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می نماید. در این مقاله قصد داریم شما را با تاریخ حمام چمبرلی تاش در کشور ترکیه بیشتر آشنا کنیم و شما می توانید از ویژگی های این حمام سنتی اطلاعات بیشتری کسب کنید. در بازدید از استانبول، حمام های این شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و از این روی بسیاری از گردشگران را به خود جذب می نمایند.

تور استانبول ارزان: حمام سنتی چمبرلی تاش استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

برترین روش برای سفر به این شهر را می توان، تور دانست ولی در ادامه مقاله برترین روش های سفر به استانبول و خرید تور استانبول را مورد آنالیز قرار می دهیم. شهر استانبول امروزه به یکی از شهرهای گردشگری نمونه در کشور ترکیه تبدیل شده است و بسیاری از گردشگران از سراسر جهان را به خود جذب می نماید. از مهمترین جاذبه های این شهر می توان به حمام های سنتی ترکی اشاره کرد که نشان دهنده فرهنگ مردم در قدیم الایام کشور عثمانی بوده است.

حمام سنتی چمبرلی تاش چه ویژگی هایی دارد؟

حمام چمبرلی تاش استانبول در واقع یکی از نسخه های حمام ترکی است که در شهر استانبول واقع شده است و به علت اینکه طرح و بنای قدیمی دارد بسیار مورد توجه بوده است. حمام ترکی که از روی نسخه های رومی و یونانی حمام سنتی برداشته شده و به شیوه اسلامی پیاده شده است دارای معماری خاص و زیبایی می باشد. این حمام در سه اتاق تعریف می گردد، حمام سرد، حمام گرم و اتاق استراحت، سه قسمت اصلی از حمام ترکی به شمار می فرایند که مورد توجه بوده اند. تمامی قسمت های حمام با استفاده از سیستم شیلنگ و کوره مانند حمام های رومی گرم می شوند و تمامی این قسمت ها را می توانید در بازدید از حمام سنتی چمبرلی تاش استانبول تماشا کنید.

از دیگر ویژگی های این حمام که آن را از حمام های روسی متمایز ساخته است، اهمیت وجود آب در این نوع حمام است. در واقع حمام ترکی مانند توصیه های اسلامی از آب به عنوان پاک نماینده بدن استفاده می نمایند. این حمام ها به صورت فعال نیز در استانبول وجود دارند که در نزدیکی میدان تکسیم می توانید از آنها تماشا کنید. با حمام چمبرلی تاش در ادامه بیشتر آشنا خواهیم شد.

تاریخچه حمام سنتی چمبرلی تاش

این حمام به وسیله همسر سلطان سلیم دوم یعنی نوربانو سلطان در سال 1584 میلادی ساخته شد. این حمام هنوز هم در حالت آماده به کار بوده و می توانید برای استفاده به این حمام مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که ورودی زنان و مردان در گذشته از یکدیگر جدا بوده است ولی این ورودی امروزه برای بانوان و آقایان به صورت یکسان و از یک خیابان انجام می گردد. پس از ورود اما بانوان باید به قسمت مخصوصی که برایشان جداسازی شده است مراجعه نمایند تا بتوانند از خدمات حمام چمبرلی تاش استفاده نمایند. بعلاوه نکته حائز اهمیت در خصوص این حمام نزدیک بودن آن به مسجد ایاصوفیه و در بخش قدیمی شهر استانبول می باشد.

در صورتی که می خواهید وارد حمام سنتی چمبرلی تاش شوید به این علت که سطح خیابان در طول سال ها افزایش پیدا نموده است، باید حداقل ده پله را به سمت پایین حرکت نموده و سپس وارد این حمام زیبا شوید. معماری و هنر سنتی در تور ترکیه که به وسیله معماران این سازه پیاده سازی شده است می تواند برای شما بسیار الهام بخش باشد. بعلاوه وسایل قدیمی حمام داخل آن به نمایش گذاشته شده است.

چرا باید به حمام سنتی چمبرلی تاش برویم؟

حمام سنتی چمبرلی تاش در شهر استانبول را می توان به عنوان یکی از زیباترین حمام های تاریخی این شهر دانست که در طول سال ها از فعالیت باز نمانده است و هنوز هم پذیرای کسانی است که می خواهند از خدمات یک حمام سنتی ترکی تماشا نمایند. امروزه ثابت شده است که حمام های قدیمی و سنتی می توانند در درمان بسیاری از بیماری های مفصلی و حتی پوستی تاثیرگذار باشند و بعلاوه می توانید خستگی پیاده روی و گردش در شهر استانبول را در این حمام از تن خود به در کنید. از دیگر دلایلی که می تواند سبب گردد تا از خدمات این حمام بهره ببرید، می توان به وجود قسمت ماساژ برای آقایان و بانوان اشاره کرد. بعلاوه ورودی این حمام نسبت به سایر حمام های سنتی ترکی ارزان تر می باشد.

حمام چمبرلی تاش در نزدیکی مراکز گردشگری استانبول

حمام چمبرلی تاش را می توان به عنوان یکی از برترین مراکز گردشگری در شهر استانبول دانست که امروزه بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب می نماید. از مهم ترین ویژگی های بارزی که در خصوص این حمام می توان عنوان نمود، دسترسی راحت به این حمام از سایر مراکز گردشگری در شهر استانبول در تور ترکیه لحظه آخری است. در واقع سرویس های حمل و نقل عمومی به این حمام بسیار نزدیک هستند و سایر مراکز گردشگری که در شهر استانبول به عنوان جاذبه گردشگری شناخته می شوند به این حمام قدیمی بسیار نزدیک می باشند. در صورتی که قصد دارید از حمام سنتی چمبرلی تاش تماشا کنید توصیه می گردد که یک نیم روز را به استراحت در این حمام و استفاده از خدمات ارائه شده درون این حمام بپردازید. این کار به خستگی در کردن شما یاری شایانی می نماید.

معماری خاص درون حمام چمبرلی تاش

معماری سنتی استفاده شده در طراحی داخلی حمام سنتی چمبرلی تاش این حمام را به یکی از برترین انتخاب ها تبدیل نموده است و بسیاری از گردشگران از سراسر جهان را به خود جذب نموده است. این معماری که از روی معماری درون حمام های رومی و یونانی الهام گرفته شده است با حوض وسط محوطه اصلی می تواند گزینه ای مجذوب کننده برای استراحت به شمار رود که قطعا بازدید از آن می تواند ایده ای مناسب باشد. شاید درون این حمام نتوانید به راحتی عکسبرداری کنید و به خصوص بانوان در عکس برداری از داخل محوطه با محدودیت های زیادی روبرو هستند ولی نباید فراموش کنید که این حمام یکی از زیباترین حمام های ترکی به شمار می رود که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می نماید و می توانید با بازدید از این حمام، با معماری سنتی ترکی بیشتر آشنا شوید.

دسترسی به حمام چمبرلی تاش

برای اینکه بتوانید به راحتی به حمام سنتی چمبرلی تاش دسترسی داشته باشید باید از تراموا بهره ببرید و خودتان را به ایستگاهی به نام همین حمام قدیمی برسانید. بعلاوه در صورتی که می خواهید در بازدید از سایر مراکز قدیمی ترکیه سری هم به این حمام قدیمی بزنید، این حمام سنتی در نزدیکی میدانی به همین نام و در خیابان دیوان یولو قرار گرفته است. برای ورود خانم ها و آقایان از ورودی مشترک استفاده می گردد و شما می توانید با استفاده از این ورودی به راحتی به حمام چمبرلی تاش دسترسی داشته باشید.

برترین روش سفر برای بازدید از استانبول

برترین روشی که برای سفر و بازدید از استانبول به خصوص حمام سنتی چمبرلی تاش می توان گفت، خرید تور استانبول می باشد. چمبرلی تاش یکی از مهم ترین مراکز تاریخی استانبول به شمار می رود که همه ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می نماید و امروزه به یکی از مهم ترین جاذبه های زنده گردشگری این شهر تبدیل شده است. در این مقاله شما را با یکی از صد ها جاذبه گردشگری استانبول یعنی حمام سنتی چمبرلی تاش استانبول آشنا کردیم و به شما گفتیم که چرا باید از این مرکز تاریخی تماشا کنید.

جهت رزرو بلیط هواپیما استانبول، تور (تور استانبول ، دبی و …) و یا هتل می توانید به پنل رزرواسیون آنلاین خبرنگاران مراجعه نمایید و در کوتاه ترین زمان ممکن و به راحتی رزرو خود را انجام دهید.

منبع: دلتابان
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1534

به "تور استانبول ارزان: حمام سنتی چمبرلی تاش استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: حمام سنتی چمبرلی تاش استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید