خانه فرهنگ ایران دخت ویژه دانشجویان دختر راه اندازی می شود

به گزارش تور کانادا، خانه فرهنگ ایران دخت دانشگاه علامه طباطبائی با هدف افزایش سرمایه های فرهنگی و اجتماعی و ایجاد فضای ایمن و اختصاصی برای دختران دانشجو به بهره برداری می رسد.

خانه فرهنگ ایران دخت ویژه دانشجویان دختر راه اندازی می شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، با حضور بیش از 50 درصدی دختران دانشجو در سال های اخیر در دانشگاه علامه طباطبائی، کمبود فضای اختصاصی برای انجام فعالیت های علمی و فرهنگی آن ها احساس شد. به همین منظور کار ساخت و تجهیز این خانه فرهنگ برای تامین نیاز های فرهنگی و فراغتی دختران دانشجو در سال 1399 با اعتبار پیش بینی شده 1 میلیارد و 700 میلیون تومان از محل درآمد های اختصاصی دانشگاه با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و همچنین حمایت های بنیاد علمی و فرهنگی مصلی نژاد شروع شد که کارکرد های مختلفی دارد.

ایجاد فضای ایمن و اختصاصی برای دختران دانشجو، افزایش نشاط اجتماعی، ارائه خدمات آموزشی متناسب با نیاز های دختران، ایجاد فضا های فرهنگی و هنری به صورت فردی و گروهی، ارائه خدمات رفاهی و تغذیه ای و همچنین ایجاد فضای مناسب و آرام برای مطالعه از جمله کارکرد های این خانه فرهنگ است.

در این مرکز فرهنگی با زیربنای 350 مترمربع، فضا های مختلفی برای برگزاری کارگاه ها، تمرین و اجرای نمایش، برگزاری همایش ها، سمینار ها و دورهمی های علمی در نظر گرفته شده است و ظرفیت آن بر اساس نوع استفاده قابل تغییر است.

خانه فرهنگ ایران دخت در حال حاضر با اتمام مراحل ساخت و تجهیز به مرحله بهره برداری رسیده است تا دختران دانشجو بتوانند با شروع سال تحصیلی تازه در فضایی اختصاصی به انجام فعالیت های فرهنگی، علمی و اجتماعی بپردازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1339

به "خانه فرهنگ ایران دخت ویژه دانشجویان دختر راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه فرهنگ ایران دخت ویژه دانشجویان دختر راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید