ترویج فرهنگ ایران ساخت، تهران جلوه گاه توانمندی شرکت های دانش بنیان و خلاق شد

به گزارش تور کانادا، در نشستی مشترک میان دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران زمینه معرفی محصولات ایران ساخت در فضای شهر فراهم شد.

ترویج فرهنگ ایران ساخت، تهران جلوه گاه توانمندی شرکت های دانش بنیان و خلاق شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طی تعامل چندجانبه میان این ستاد و سازمان زیباسازی شهرداری تهران و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همزمان با شروع هفته پژوهش به منظور ترویج فرهنگ و باور توانستن، بیش از 200 عرشه و 500 پرتابل میزبان 100 طرح از دستاوردها و توانمندی های علمی، پژوهشی و محصولات دانش بنیان و خلاق ایران ساخت کشورمان شده است.

پرویز کرمی سخنگوی معاونت علمی و فناوری ضمن تشریح برنامه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ترویج و فرهنگ سازی محصولات دانش بنیان و خلاق ایران ساخت گفـت: یکی از اولویت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از فرهنگ سازی و آشنایی جامعه با توانمندی بیش از 6هزار شرکت دانش بنیان و 1400 شرکت خلاق است و به همین دلیل هم زمان با هفته پژوهش بخش کوچکی از این دستاوردها در معرض دید شهروندان تهران نهاده شد.

سخنگوی معاونت علمی و فناوری و دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق، با بیان این که تهران نمایانگر توانمندی شرکت های دانش بنیان و خلاق شده است، از برنامه ها و همکاری مشترک این ستاد با سازمان زیباسازی شهر تهران برای معرفی دستاوردهای هایتک دانش بنیان ایران ساخت گفت و اضافه کرد: همزمان با هفته پژوهش و فناوری، دستاوردهای فناورانه شرکت های دانش بنیان و خلاق روی بیش از 700 فضای تبلیغات محیطی معرفی می گردد تا جامعه با توانمندی های اکوسیستم فناوری و نوآوری آشنا گردد و از ظرفیت های خارق العاده محصولات ایران ساخت آگاهی پیدا کند.

کرمی با اشاره به نهاده شدن دستاوردهای ایران ساخت در معرض دید عموم جامعه و در کلان شهر تهران هم زمان با برگزاری نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت ادامه داد: این دستاوردها شامل محصولات هایتک دانش بنیان و خلاق، طرح های کلان ملی فناوری و پروژه های فناورانه تجاری سازی شده و صادراتی ایران ساخت است که نیازی از کشور و جامعه را برطرف نموده و ایران را در جهت اعتلا و توانمندی پیش برده اند. این محصولات حوزه های گوناگونی اعم از فناوری های راهبردی، فناوری های همگرا، لیزر، فوتونیک، رباتیک، حمل و نقل پیشرفته، تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و سایر حوزه های فناورانه را در برمی گیرد.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با اشاره به نقش این کسب وکارها در فراوری ناخالص داخلی، اشتغال و توسعه پایدار کشور گفت: اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور روز به روز گسترده تر می گردد و نقش حمایت های ترویجی، تبلیغی و تسهیل گری در رشد و رونق این اکوسیستم اثرگذاری بالایی دارد. بر همین اساس، در کنار حمایت از توسعه محصول، تجاری سازی و صادرات، حمایت از معرفی، فرهنگ سازی و ترغیب جامعه به حمایت از محصولات و خدمات ایران ساخت یکی از مهم ترین اولویت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شمار می رود.

سخنگوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از توانمندی و شایستگی اکوسیستم فناوری و نوآوری کشورمان در راستای برطرف مهم ترین نیازهای کشور و معرفی ایران مقتدر و فناور گفت و ادامه داد: به همین دلیل و در اجرای برنامه های دولت سیزدهم در زمینه حضور در بازارهای بین المللی و معرفی محصولات دانش بنیان به بازارهای هدف صادراتی در دستور کار معاونت علمی و فناوری است. اما شناخت جامعه از توانمندی های این اکوسیستم، باور به توانستن و فراوری محصولات دانش بنیان و خلاق، از ضرورت هایی است که جایگاه این شرکت ها را دوصدچندان ارتقا می بخشد و این برنامه اخیر در این منظومه پیگیری و اقدام شد.

کرمی در ادامه به همراهی و حمایت ویژه شهردار تهران و مدیران سازمان زیباسازی شهر تهران اشاره و از کوشش آنها قدردانی کرد.

معرفی محصولات ایران ساخت در 700 سازه تبلیغاتی

رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران نیز با بیان اینکه 100 طرح فرهنگی از دستاوردهای و توانمندی های علمی، پژوهشی و فناوری کشور با عنوان ایران ساخت در سطح شهر تهران اکران شده است، گفت: با همکاری و مشارکت بین سازمان زیباسازی شهر تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری احصاء و به منظور گرامیداشت این هفته و معرفی پیشرفت ها و موفقیت های دانشمندان و اندیشمندان کشورمان روی بیش از 700 سازه تبلیغاتی اکران شد.

وی ادامه داد: قرار دادن این ظرفیت ها و دستاوردها در معرض دید شهروندان، می تواند روحیه خودباوری و غرور ملی هموطنانمان را تقویت کند.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، دستاوردهایی در حوزه هوش مصنوعی، پزشکی، فناوری اطلاعات، فناوری نظامی و .. مانند جراحی رباتیک سینا، ربات دستیار پزشک، ربات بازو، جراح هوشمند، بازرسی هوشمند، واکسن برکت، بند ناف رویان، پت حیوانات، واکسن آنفلوآنزا، ونتیلاتور، هواپیمای دونفره، همو دیالیز، میکروسکوپ، نای مصنوعی، رگ مصنوعی، میکروسیتی، جنگنده کوثر، بالگرد هما، ناو جماران، پنجه کربنی، بالگرد صبا، لیزر صنعتی، پرنده عمود پرواز، تبلت نابینایان، مترو، کیت کرونا، شتابدهنده پزشکی، سورنا، پروتز عصبی و .. از مواردی بودند که در این هفته روی سازه های تبلیغات محیطی اکران شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1466

به "ترویج فرهنگ ایران ساخت، تهران جلوه گاه توانمندی شرکت های دانش بنیان و خلاق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترویج فرهنگ ایران ساخت، تهران جلوه گاه توانمندی شرکت های دانش بنیان و خلاق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید