خبرنگاران ادعای شرکت فرانسوی برای کشف داروی کرونا

به گزارش تور کانادا، تهران - خبرنگاران - شرکت داروسازی فرانسوی سانوفی که با همکاری شرکت آمریکایی ریجنرون به تازگی از آغاز آزمایش بالینی یک داروی آرتریت روماتوئید برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا خبر داده بودند، مدعی شده این دارو می تواند بیماران مبتلا به ویروس کرونا را با استفاده از نوعی داروی ضد مالاریا درمان کند.

خبرنگاران ادعای شرکت فرانسوی برای کشف داروی کرونا

به گزارش روز چهارشنبه رادیو اروپ 1 فرانسه، شرکت داروسازی سانوفی اعلام کرده که آماده است میلیون ها دوز از داروی (پلک نل Plaquenel را که تولید کند و در اختیارات نهادهای مسئول فرانسه قرار دهد که نتایج امیدوار کننده ای در معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا داشته است. گروه داروسازی فرانسوی خاطرنشان کرده که این مقدار فعلا برای درمان 300هزار مبتلا کافی است.

طبق مطالعات رائول روی 24 بیمار مبتلا به کرونا، این ویروس پس از مصرف داروی ضد مالاریا در مدت 6 روز ناپدید شد.

سخنگوی شرکت داروسازی سانوفی به خبرگزاری فرانسه گفته است با توجه به نتایج امیدوار کننده تحقیقاتی که بر روی این دارو اجرا شده، این شرکت متعهد شده که داروهای خود را در اختیار مقامات فرانسوی قرار داده و میلیون ها دوز از این دارو را تولید کند.

Plaquenel دارویی است که از ملکول های هیدروکسی کلروکین تشکیل شده و ده ها سال است در درمان بیماری های روماتیسم مفصلی، لوپوس اریتماتوس مورد استفاده قرار می گیرد.

پروفسور دیدیه رائول(Didier Raoul ،) مدیر انستیتوی بیمارستان دانشگاهی در مارسی روز دوشنبه گفته بود که نتایج آزمایش های بالینی او نشان می دهد که این دارو می تواند در ریشه کن کردن ویروس نوظهور کرونا کمک کند.

وزیر بهداشت فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی که به صورت تلفنی برگزار گشت گفته که نتایج این مطالعه را دیده و به او اجازه داده شده تا با کمک تیم های دیگری در سریع ترین زمان ممکن این مطالعه روی تعداد بیشتری از بیماران انجام شود.

در اروپا بیش از 2هزار نفر تا به امروز بر اثر کرونا جان باخته اند. تا به امروز، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه به ترتیب با 31هزار و 506، 11هزار و 826، 9هزار و 367و 7هزار و 730 نفر مبتلا به کرونا بیشترین میزان ابتلا به این بیماری در حوزه اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده اند.

در این کشورها تا به امروز به ترتیب 2 هزار و 503، 533، 26 و 175 نفر جان خود را از دست داده اند.

فرانسه در میزان ابتلا چهارمین و تعداد جان باختگان ناشی از کرونا سومین کشور در حوزه اروپاست.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 371

به "خبرنگاران ادعای شرکت فرانسوی برای کشف داروی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادعای شرکت فرانسوی برای کشف داروی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید