کرونا در اروپا، از درخواست آلمان برای کشف منشاء ویروس تا تمدید حالت فوق العاده در فرانسه

به گزارش تور کانادا، وزیر امور خارجه آلمان از چین درخواست نموده که در فرایند شفاف سازی درباره منشاء ویروس کرونا همکاری کند و دولت فرانسه نیز تمدید شرایط فوق العاده تا دو ماه دیگر را در دستور کار قرار داده است.

کرونا در اروپا، از درخواست آلمان برای کشف منشاء ویروس تا تمدید حالت فوق العاده در فرانسه

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا در اروپا همچنان تیتر اول بسیاری رسانه ها است و نگرانی های زیادی را در بین شهفرایندان و سیاستمداران اروپایی ایجاد نموده است.

جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که ایتالیا با 474 مرگ کرونایی جدید در 24 ساعت گذشته بیشترین افزایش آمار قربانیان در 11 روز گذشته را تجربه کرد. بر اساس آمارهای منتشر شده تا به حال در مجموع 28710 نفر در ایتالیا در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

انجمن کشاورزان آلمان هم به وجود آمدن یک شرایط بازار ناامن را به دلیل شیوع ویروس کرونا انتظار دارد.

در بحبوبه شیوع کرونا وینفرید کرتشمن، نخست وزیر ایاللت بادن وورتمبرگ آلمان هم اعلام نموده که مسئله دگرگونی آب و هوا بسیار خطرناک تر از بحران کرونا است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم لغو هشدارهای سفر کرونایی را با توجه به شرایط فعلی رد نموده و گفت: زمانی که مردم نه تنها بتوانند به سفرهای خارجی بفرایند بلکه با امنیت کافی از آنجا برگردند در این صورت ما می توانیم هشدارهای سفر را به تدریج کاهش دهیم.

وی اقدام سریع و عجولانه در این راستا را رد نموده و گفت: ما نمی توانیم و نمی خواهیم در تابستان یک بار دیگر چند هزار نفر را از تعطیلات تابستانی برگردانیم.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم از ادامه فصل بوندس لیگا تحت شرایط سخت حمایت نموده و درباره آغاز مجدد آن در ماه می سخن گفت.

زیهوفر همچنین پیشنهاد اتریش برای باز کردن مرزهای بین آلمان و اتریش برای تردد گردشگر ها در تابستان را رد نموده و با این مسئله مخالفت نموده و گفت: تا زمانی که این ویروس به تعطیلات نرود ما باید برنامه های سفر خود را محدود کنیم. این مسئله برای شهفرایندان و صنعت گردشگری قابل درک است.

وی اینکه آیا و چه موقع دوباره می توان به سفرهای خارجی رفت را به فرایند شیوع این بیماری همه گیر مرتبط دانسته و گفت: هیچ کس نمی خواهد آزادی تردد شهفرایندان را طولانی تر از آنچه لازم است محدود کند. اما بازگشایی بی پروایانه که بعدها منجر به افزایش شیوع این بیماری گردد به هیچ کس کمکی نمی کند.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم در سخنانی محدودیت های ضد کرونایی را خطری برای دموکراسی ندانسته و در عین حال گفت: جامعه البته به آزادی های اساسی احتیاج دارد.

جمهوری چک هم می خواهد در ماه جولای مرزهای کشور خود را باز کند. وزیر امور خارجه چک اظهار داشت که گفتگوها در این باره با اتریش و اسلواکی در حال اجرا است. وی تاکید که اگر شرایط شیوع کرونا به خوبی جریان یابد امکان گگرددن مرزها زودتر از ماه جولای هم وجود دارد.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت چک حدود 7750 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 245 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

فرانسه هم می خواهد در بحران کرونا شرایط استثنائی را تا دو ماه دیگر و تا 24 جولای (3 مرداد ماه) تمدید کند.

وزیر بهداشت فرانسه اعلام نموده است که ما باید مدتی با این ویروس زندگی کنیم.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم از چین درخواست نموده که در فرایند شفاف سازی برای یافتن مبدا ویروس کرونا همکاری کند.

هایکو ماس تاکید نمود که همه جهان علاقمندند که منشاء دقیق این ویروس را معین نمایند. وی تاکید نمود که با این همه جهانی علم و نه سیاست باید به سؤالات در این باره پاسخ دهد.

سازمان بهداشت جهانی هم روز آدینه اظهار داشت که می خواهد در تحقیقات درباره پیدایش منشاء ویروس کرونا مشارکت کند.

کرونا همچنان در اروپا قربانی می گیرد

نتیجه جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا حدود 245567 نفر به کرونا مبتلا شده و 25264 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم 209328 نفر به کرونا مبتلا شده و 28710 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در انگلیس هم تا به حال 182260 نفر به کرونا مبتلا شده و 28131 نفر هم در اثر آن جان خود را از دست داده اند.

فرانسه هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 168396 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 44760 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که در آلمان هم تا به حال 164967 نفر به کرونا مبتلا شده و 6812 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 461

به "کرونا در اروپا، از درخواست آلمان برای کشف منشاء ویروس تا تمدید حالت فوق العاده در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از درخواست آلمان برای کشف منشاء ویروس تا تمدید حالت فوق العاده در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید