در روزهای کرونایی چگونه خانه تکانی کنیم؟

به گزارش تور کانادا، با توجه به شیوع کرونا در کشور و همچنین نزدیک شدن به سال نو، بعضی خانواده ها درباره خانه تکانی سوالاتی دارند.

در روزهای کرونایی چگونه خانه تکانی کنیم؟

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

جمال میرزایی فوق تخصص عفونی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره خانه تکانی در روزهای کرونایی و اینکه می توان الکل یا محلول های ضدعفونی نماینده را با موادی مانند شیشه پاک کن ترکیب کرد، گفت: الکل یا محلول های ضدعفونی نماینده به هیچ عنوان نباید با موادی مانند شیشه پاک کن ترکیب شوند.

فوق تخصص عفونی اظهار کرد: الکل را باید به همان صورت یا با آب مقطر ترکیب نموده و سپس استفاده کرد.

بعضی کارشناسان بر این باورند که در شرایط فعلی خانه تکانی هیچ ایرادی ندارد، اما باید حتما یکسری از نکات را رعایت کرد. نکته نخستی که باید به آن توجه کرد این است که موقع شست و شو حتما در ها و پنجره ها را باز نمایند چراکه تصور غلطی مبنی بر این موضوع وجود دارد که اگر پنجره و در ها باز باشد آلودگی به منزل می آید در حالی که کارشناسان بهداشتی در تحقیقات اخیر خود به این موضوع پی برده اند که باز کردن در ها و پنجره ها هنگام استفاده از مواد شوینده بهترین کار ممکن است.

آن ها می گویند که ماده شوینده تنها در یک دقیقه آلودگی یا ویروس را از بین می برد. برای نظافت حتما از دستکش بهره ببرید چراکه مشاهده می گردد مصرف وایتکس بالا رفته که برخورد زیاد پوست با این ماده شوینده باعث بیماری پوستی می گردد. فاصله افراد باید با مواد شوینده حفظ گردد یعنی اگر در محلی از وایتکس استفاده کردند از آن دور شوند و در هوای ازاد بایستند.

بهتر است افراد خود خانه هایشان را تمیز نمایند. اگر وسیله را را برای شست و شو به خارج از خانه ارسال کردید حتما باید با کاور به خانه بیاورند سپس کاور را دور انداخته و اگر امکانش وجود داشت در معرض آفتاب قرار دهید.

ویروس کرونا؛ به وسیله بسته پستی منتقل می گردد؟

نسل جدیدی از ویروس کرونا در ووهان چین شیوع پیدا نموده که تا کنون جان بسیاری از افراد را گرفته است. در حال حاضر ابتلای ده ها هزار نفر به این ویروس گزارش شده است. به غیر از چین مواردی دیگری از ابتلا به این بیماری، که نام رسمی آن کُووید-19 است، در چندین کشور، از جمله تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا، ایران و آمریکا هم مشاهده شده است.

در حالت عادی ویروس کرونا باعث سرماخوردگی می گردد، اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس خواهد شد. نشانه های ابتلا به این ویروس در فرد تب، سرفه، نفس نفس زدن و تنگی نفس است.

واکسنی برای درمان ویروس کرونا تا به امروز کشف نشده است؛ بنابراین تنها راه جلوگیری از سرایت کرونا تشخیص زودهنگام و درمان بیمار در قرنطینه است. باید به دنبال افرادی بگردیم که با بیماران مبتلا به این ویروس خطرناک در تماس بوده اند و آن ها را زیر نظر گرفت تا دیگران را آلوده ننمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 261

به "در روزهای کرونایی چگونه خانه تکانی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در روزهای کرونایی چگونه خانه تکانی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید