خبرنگاران پرورش برگ انجیری

به گزارش تور کانادا، برگ انجیری، این گیاه با ابهت، از در و دیوار خانه تان بالا می رود و همه جا را حسابی سبز می نماید! اگر گیاهی برای شادی بخشیدن به روزهای زمستانی خانه می خواهید، برگ انجیری در خدمت شماست!

خبرنگاران پرورش برگ انجیری

این گیاه باشکوه گاهی به نام فیلودندرون در گلفروشی ها به فروش می رسد که البته برگ هایشان، بی شباهت به هم نیستند. این گیاه زینتی بومی منطقه ها استوایی است و ریشه های هوایی آن که در طول ساقه رشد می نمایند، باعث می شوند به راحتی از قیم یا ستون و … بالا برود و به صورت گیاهی فراینده در آید. همین ریشه ها اگر بر روی زمین قرار بگیرند، برگ انجیری را به گیاهای خزنده تبدیل می نمایند! نام انگلیسی این گیاه گیاه پنیر سویسی است که آن را به خاطر برگ های بزرگ و سبزش، که با افزایش سن، سوراخ هایی در آنها پدید می آید و ظاهری شبیه به پنیر به خود می گیرند، گرفته است!

شرایط رشد

- نور

گیاه برگ انجیری مکانی روشن و پر نور را دوست دارد اما از آفتاب مستقیم و شدید بیزار است. گیاه را در مکانی روشن با نور غیر مستقیم قرار دهید.

- آبیاری

این گیاه به خاکی همیشه مرطوب احتیاج دارد. در طول فصول بهار و تابستان که زمان رشد گیاه است، خاک را پیوسته مرطوب نگه دارید و در زمستان آبیاری را کاهش دهید.

- رطوبت

برگ انجیری رطوبت را دوست دارد. در فصول رشد گیاه را با آب بدون املاح و هم دمای محیط غبار پاشی کنید و یا برای تامین رطوبت، از زیر گلدانی حاوی سنگریزه بهره ببرید. زیر گلدانی گیاه را پر از سنگریزه کنید و نصف ارتفاع سنگ ریزه ها آب درون زیر گلدانی بریزید و بعد گلدان گیاه را روی سنگریزه ها قرار دهید. توجه کنید که کف گلدان با آب درون زیر گلدانی تماس نداشته باشد در غیر این صورت ریشه ها پوسیده می شوند و گیاه دچار خفگی می گردد. با این روش بدون اینکه هر روز احتیاج به غبار پاشی باشد رطوبت مورد احتیاج برگ انجیری تان تامین می گردد. در صورتی که هوای محیط نگهداری گیاه گرم است، غبار پاشی را نباید فراموش کنید.

- دما

این گیاه هوای گرم را دوست دارد. سعی کنید گیاه را در دمای کمتر از 13 درجه نگه ندارید. البته گیاه اندکی سرما را هم می تواند تحمل کند اما ممکن است سر شاخه هایش خشک شوند.

- خاک

به خاک یا مخلوط خاکی تقریبا غنی، با زهکشی خوب و حاوی میزان زیادی پرلایت احتیاج دارد.

- کود دهی

در طول فصول بهار و تابستان که فصول رشد گیاه هستند، برگ انجبری را با کودهای مایعی که حاوی تمامی عناصر مورد احتیاج گیاه هستند کود دهی کنید.

تکثیر

تکثیر برگ انجیری از طریق قلمه ساقه است. در فصول بهار و تابستان، از طریق چاقویی تیز قلمه ای از گیاه ببرید و آن را در هورمون ریشه زایی قرار دهید. گلدان های کوچکی تهیه کنید و با خاک مخصوص قلمه زنی پرشان کنید. قلمه ها را در گلدان بکارید و در مکان گرمی قرار دهید. به خاطر داشته باشید که مدتی طول می کشد تا قلمه ها ریشه بزنند. پس صبر داشته باشید، در محیطی گرم قرارشان دهید و خاکشان را همیشه مرطوب نگه دارید. بسیاری از باغبانان برای افزایش شانس گرفتن قلمه ها و نگه داشتن رطوبت، کیسه ای روی گلدان های حاوی قلمه می کشند.

تعویض گلدان

در طبیعت این گیاه، به صورت گیاهی فراینده در می آید و از درختان جنگل های بارانی بالا می فرایند. بسیاری از پرورش دهندگان، این گیاه را به عنوان گیاهی آویز پرورش می دهند و در این حالت گیاه، تعویض گلدان کمتری احتیاج دارد. تعویض گلدان را یک سال درمیان و یا هر وقت لازم بود، انجام دهید. اما خاک گلدان گیاه را هر سال عوض کنید. برای کنترل رشد گیاه می توانید گیاه را هرس کنید و یا همراه با هرس گلدان را هم تعویض نکنید تا رشد برگ انجیری تان محدود گردد. در هر بار تعویض گلدان، گیاه را در گلدانی تنها یک سایز بزرگ تر از گلدان قبلی اش بکارید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1627

به "خبرنگاران پرورش برگ انجیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پرورش برگ انجیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید