داتسون برای دومین بار با دنیای خودرو خداحافظی کرد

به گزارش تور کانادا، راه اندازی و مدیریت یک شرکت خودروسازی به هیچ وجه کار راحتی نیست. طراحی، مهندسی، ساخت، فروش و ارائه خدمات پس از فروش به هزاران نفر نیروی کار و میلیون ها دلار سرمایه در کل یک کشور یا حتی در سطح دنیا احتیاج دارد. در کل مدیریت یک کمپانی خودروسازی عملیات لجستیکی بسیار بزرگی محسوب می گردد و بستگی به اندازه محبوبیت یک مدل می تواند بر زندگی میلیون ها نفر تأثیر بگذارد. از این رو زمانی که خبری مبنی بر تعطیلی یک شرکت خودروسازی می شنویم، آن هم شرکتی که زمانی بسیار محبوب بود و خودروهای بسیار پرفروشی داشت، بسیار تعجب می کنیم.

داتسون برای دومین بار با دنیای خودرو خداحافظی کرد

برند داتسون اوایل دهه 30 میلادی روانه میدان شد و تا سال 1981 حضور داشت، اما پس از آن بود که جای خود را به نیسان داد. این خودروساز ژاپنی در سال 2013 دوباره داتسون را به عنوان جایگزین ارزان قیمت محصولات خود در بازارهایی همانند هند، اندونزی، روسیه و آفریقای جنوبی احیا کرد.

نیسان توقف فراوری داتسون را در هند اظهار داشت و برای دومین بار به فعالیت این برند اقتصادی و ارزان سرانجام داد. قبل تر کارخانه های داتسون در روسیه و اندونزی تعطیل شده بودند و آخرین خط فراوری این شرکت در هند نیز به سرانجام راه رسید. در سال 2019 و پس از رسوایی اقتصادی کارلوس گوسن، استراتژی نیسان در جهت حذف این برند نهاده شد.

با وجود توقف فراوری و عرضه محصولات برند داتسون، نیسان متعهد است تا به دارندگان خودروهای داتسون خدمات ارائه کند. بعلاوه وب سایت داتسون در هند همچنان فعال است و مشخصات فنی مدل های این شرکت همچنان قابل مشاهده است. اولین خودرو داتسون در قرن بیست و یکم داتسون گو بود. این شرکت آنها را در روسیه، هند، آفریقای جنوبی و اندونزی به فروش رساند. این مدل برای نسل جوان ساخته شده است.

نوترین آگهی های خودرو

برند داتسون در سال 1939 به عنوان یکی از زیرمجموعه های نیسان تأسیس شد. هدف این برند در آن موقع بازارهای صادراتی نیسان بود، به این معنا که خودروها با برند نیسان در خاک ژاپن به فروش می رسید و سایر مصرف کنندگان در دنیا محصولات نیسان را با برند داتسون تحویل می گرفتند.

نیسان در سال 1986 سرانجام کار داتسون را اظهار داشت و این برند را کنار گذاشت، اما پس از حدود 3 دهه سکوت برند داتسون در سال 2013 یک بار دیگر احیا شد. در 3 ژوئن 2013 بار دیگر داتسون به صنعت خودرو بازگشت. البته نقش آن نسبت به گذشته کاملاً تغییر نموده و دیگر داتسون صرفاً یک لوگو روی خودروهای نیسان نیست، بلکه با شخصیت کاملاً مستقل تحت مالکیت گروه نیسان در کنار برندهایی همانند نیسان و اینفینیتی به عرضه خودروهای اختصاصی خود می پردازد. خودروهایی که در بازه قیمتی بسیار ارزان قرار گرفته است و کاملاً اقتصادی است.

شاسی بلند کوچک نیسان مگنایت که در سال 2020 معرفی گردید به عنوان خودروی نو داتسون پیشرفته بود، اما پس از تصمیم حذف داتسون با لوگوی نیسان عرضه شد. این موضوع را می توان از روی بعضی جزئیات ظاهری همانند شکل جلوپنجره و سپرها تشخیص داد، جزئیاتی که مشابه محصولات داتسون است. مگنایت شاید می توانست برند داتسون را نجات دهد، اما خب برای این کار دیر شده بود.

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

نوترین آگهی های خودرو
منبع: دیوار
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1587

به "داتسون برای دومین بار با دنیای خودرو خداحافظی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داتسون برای دومین بار با دنیای خودرو خداحافظی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید