رد تاثیرگذاری داروی MS بر درمان کرونا

به گزارش تور کانادا، تهران (پانا) - یک مطالعه نو نشان می دهد که داروی مولتیپل اسکلروزیس (داروی مخصوص بیماران ام اس) همراه با داروی ضد ویروسی رمدسیویر شرایط بیماران کووید -19 را بهبود نمی بخشد.

رد تاثیرگذاری داروی MS بر درمان کرونا

به گزارش جام جم آنلاین، موسسه ملی بهداشت انگلیس (NIH) نتایج یک آزمایش بالینی را در روز دوشنبه منتشر کرد که در آن داروی موسوم به اینترفرون بتا -1a به عنوان درمانی برای ویروس کرونا مورد آنالیز نهاده شد.

محققان دریافتند که این ترکیب با داروی رمدسیویر در مقایسه با رمدسیویر که به تنهایی در بیماران بستری در کووید استفاده می گردد موثرتر نیست.

علاوه بر این در بین گروهی از بیماران که به سطوح بالای اکسیژن احتیاج داشتند اینترفرون بتا -1 با پیامدهای بدتری مرتبط بود.

اینترفرون بتا -1a متعلق به گروهی از داروها است که به عنوان تنظیم نماینده سیستم ایمنی شناخته می شوند. این دارو التهاب را کاهش داده و از آسیب عصبی جلوگیری می نماید.

این دارو در حال حاضر به وسیله سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای درمان انواع مختلف بیماری ام اس تایید شده است.

در آگوست 2020 این دارو به عنوان بخشی از آزمایش تطبیقی برای درمان بیماری کرونا به کار برده شد.

آزمایشات تطبیقی ، درمان ها را در برابر یکدیگر آزمایش می نماید و هر کدام که عملکرد بهتری داشته باشد در آزمایش تازه به کار برده می گردد.

در همین آزمایشات تطبیقی اینترفرون بتا 1a با رمدسیویر آزمایش شد. پیش از این رمدسیویر به عنوان دارویی شناخته می شد که در درمان کرونا موثر عمل می نماید.

مطالعات اولیه نشان داده بود که اینترفرون بتا -1a تکثیر ویروس هایی مانند سارس و مرس را که پسر عموی ویروس تازه هستند، متوقف می نماید.

بعلاوه به عنوان درمان بیماری ناشی از عفونت ویروس کووید-19 به تنهایی مورد آزمایش نهاده شد و نتایج امیدوار نماینده ای داشت.

بعلاوه در تحقیقی که در ساوتهمپتون انگلستان انجام شد، تعیین شد که بیماران بستری سئخ که داروی استنشاقی این دارو را دریافت نموده اند، احتمال ابتلا به بیماری های شدید را تا 79 درصد در خود کاهش داده اند.

باز هم دارو در برابر دارونما

مطالعه دیگری در هنگ کنگ به یک گروه از بیماران بتا اینترفرون و دو داروی ضد ویروسی و به گروه دوم دارونما داد.

افرادی که این ترکیب را دریافت کردند در مقایسه با گروه کنترل که در حدود 12 روزه بهبود یافتند در حدود هفت روز زودتر سلامتی خود را به دست آوردند.

نیمی از شرکت نمایندگان ترکیبی از اینترفرون بتا 1a و رمدسیویر و نیمی دیگر دارونما به همراه رمدسیویر دریافت کردند.محققان زمان بهبودی را آزمایش کردند و متوجه شدند که میانگین زمان بهبودی پنج روز است ، خواه به بیمار اینترفرون بتا به همراه رمدسیویر یا رمدسیویر به تنهایی داده گردد.

علاوه بر این، شانس بهبود در روز 15 برای شرکت نمایندگان در هر دو گروه یکسان بود.

علاوه بر این، این آزمایش در سپتامبر 2020 اصلاح شد تا از ثبت نام بیماران مبتلا به بیماری شدید که به سطوح بالای اکسیژن یا تهویه مکانیکی احتیاج دارند ، جلوگیری گردد.

این امر پس از آن صورت گرفت که تعیین شد بیمارانی که از اینترفرون بتا 1a و رمدسیویر استفاده می نمایند در مقایسه با بیمارانی که اینترفرون بتا 1a به آنها داده نشده است ، شرایط تنفسی بدتری دارند.

این تیم معتقد است که این دارو باعث افزایش التهاب در بیماران مبتلا به بیماری تنفسی شدیدتر شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1375

به "رد تاثیرگذاری داروی MS بر درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد تاثیرگذاری داروی MS بر درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید