سرمایه گذاری کشاورزی عربستان در عراق منتفی شد

به گزارش تور کانادا، وزیر کشاورزی عراق گفت که عربستان از تصمیم خود مبنی بر سرمایه گذاری در صحرای جنوب و جنوب غربی عراق منصرف شد.

سرمایه گذاری کشاورزی عربستان در عراق منتفی شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخلیج آنلاین، محمد کریم وزیر کشاورزی عراق اظهار داشت که عربستان قصد سرمایه گذاری در صحرای جنوب و جنوب غربی عراق را داشت که به دلیل کمبود آب از تصمیم خود منصرف شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طی هفته های گذشته هیئت های کنندگی عراق و عربستان سعودی دیدارهای متقابل انجام دادند که منجر به امضای توافق نامه همکاری در زمینه های نظامی ، امنیتی ، اقتصادی ، کشاورزی و سرمایه گذاری شد.

وی اضافه نمود: عربستان قصد سرمایه گذاری در صحرای غربی، المثنی و نجف اشرف را داشت و در تلاش بود تا در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کند که نیازمند به تامین مداوم آب برای یک دوره 50 ساله بود.

کریم در ادامه گفت: ما حدود 400 هزار دونم (2500 متر مربع) در المثنی ، 600هزار دونم در نجف اشرف و 700 هزار دونم در الانبار داریم که برای سرمایه گذاری سعودی ها آماده کرده ایم.

به گفته وزیر کشاورزی عراق سعودی ها می خواستند اقدام به کاشت و دامپروری در مساحت 50 تا 60 هزار دونم (هر دونم برابر با 2500 متر مربع) کنند که نیازمند به تامین پایدار آب برای یک دوره 50 ساله بود؛ زیرا می خواستند برای هریک از پروژه ها بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند اما وزارت منابع آبی عراق تامین این میزان آب را غیرممکن اظهار داشت.

عربستان سعودی پس از 25 سال قطع رابطه با عراق ، روابط دیپلماتیک خود را با بغداد از دسامبر 2015 از سر گرفت.

این درحالی است که هزاران تروریست وابسته به سعودی طی عملیاتی در طول سال های بعد از جنگ آمریکا از سال 2003 با ورود به عراق دست به کشتار ملت عراق زدند.

برخی کارشناسان امنیتی عراق معتقدند که حداقل 15 هزار تروریست سعودی انواع جنایت تروریستی را در عراق مرتکب شدند و 5 هزار نفر از آنها خود را در عملیات انتحاری در این کشور منفجر کردند. به گفته این کارشناسان، عربستان سعودی تروریست ها را به عراق اعزام کرد.

همین کارنامه سیاه عربستان درخصوص رفتار خشونت آمیز با ملت عراق باعث شده که محافل امنیتی این کشور نسبت به هرگونه حضور عربستان در کشورشان در قالب سرمایه گذاری در عراق واکنش نشان دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 829

به "سرمایه گذاری کشاورزی عربستان در عراق منتفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری کشاورزی عربستان در عراق منتفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید