سفر فرستاده آمریکا به کره جنوبی برای گفت وگو درباره مذاکرات هسته ای کره شمالی

به گزارش تور کانادا، فرستاده ویژه ایالات متحده در امور شبه جزیره کره میخواهد هفته آینده به کره جنوبی سفر کند.

سفر فرستاده آمریکا به کره جنوبی برای گفت وگو درباره مذاکرات هسته ای کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام رسمی دولت آمریکا که نامش فاش نشده است، گفت: استفن بیگن فرستاده ویژه ایالات متحده برای کره شمالی میخواهد هفته آینده به کره جنوبی سفر کند. هدف اصلی از این سفر کوشش برای از سرگیری مذاکرات هسته ای متوقف شده با کره شمالی است.

بر اساس این گزارش آمریکا کوشش زیادی را شروع نموده است تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر مذاکرات هسته ای با کره شمالی را از سربگیرد. مذاکرات قبلی درباره برنامه هسته ای کره شمالی پیشرفت چندانی نداشته است.

این مقام دولت آمریکا اضافه کرد: بایگن ریاست یک هیئت متشکل از مقام های وزارت خارجه آمریکا را بر عهده خواهد داشت که قصد دارند با همتایان کره ای خود دیدار و مصاحبه نمایند.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی گفته است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی باید قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، با یکدیگر دیدار نمایند.

روز پنجشنبه نیز وزیر خارجه کره جنوبی گفته است که سئول برای از سرگیری مذاکرات آمریکا و کره شمالی کوشش می نماید.

بایگن نیز گفته است که هنوز برای از سرگیری مذاکرات فرصت باقی است و دو طرف می توانند به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا نمایند ولی شیوع ویروس کرونا برگزاری هرگونه دیدار دوجانبه بین رهبران آمریکا و کره شمالی را پیش از انتخابات نوامبر سخت و سخت نموده است.

ماه گذشته کره شمالی دفتر ارتباطی مشترک با کره جنوبی را منفجر کرد و این اقدام موجب تشدید مجدد تنش در روابط دو کشور شده است.

کره شمالی بارها اعلام نموده است که حاضر به بازگشت به مذاکرات نیست آن هم تا زمانی که ایالات متحده سیاست های خصمانه اش را متوقف نکند.

ترامپ و کیم نخستین بار در سال 2018 میلادی در سنگاپور دیدار کردند و این دیدار موجب افزایش امیدواری ها برای دستیابی به توافقی با هدف سرانجام دادن به برنامه هسته ای پیونگ یانگ شد.

ولی دیدار دوم آنها در اوایل 2019 در ویتنام با شکست روبرو شد. ترامپ و کیم بار دیگر در ژوئن 2019 در منطقه غیرنظامی بین دو کره دیدار نموده و توافق نمودند تا مذاکرات دوجانبه را از سربگیرند ولی نشست کارگروه مشترک دو کشور در سوئد در ماه اکتبر با بن بست روبرو شد.

جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جنجالی اش نوشته است که ترامپ به دنبال برگزاری این دیدار با رهبر کره شمالی در ماه اکتبر 2020 پیش از انتخابات است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 614

به "سفر فرستاده آمریکا به کره جنوبی برای گفت وگو درباره مذاکرات هسته ای کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر فرستاده آمریکا به کره جنوبی برای گفت وگو درباره مذاکرات هسته ای کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید