صنعاء: سازمان ملل به تعهدات خود در بازگرداندن شهروندان یمن عمل نکرد

به گزارش تور کانادا، مقام دولت نجات ملی یمن، تبادل افراد با واشنگتن را تأیید کرد و گفت که این تبادل بعد از آن صورت گرفت که سازمان ملل به تعهدات خود در ذیل توافق سوئد عمل نکرد.

صنعاء: سازمان ملل به تعهدات خود در بازگرداندن شهروندان یمن عمل نکرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دولت نجات ملی یمن گفت که 240 شهروند این کشور که با کارشکنی ائتلاف سعودی در بیرون از یمن بودند، بر اساس تبادل افراد با آمریکایی ها، توانسته اند به کشور خود بازگردند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده این کشور در مذاکرات با تأیید این خبر، در حساب توییتری خود نوشت که این افراد با دو فروند هواپیمای عمانی وارد فرودگاه بین المللی صنعاء شده اند.

به گفته او، این افراد که در حین مذاکرات سوئد بین طرف های یمنی (اکتبر 2019) به مسقط، پایتخت عمان منتقل شده بودند، به دلیل اینکه سازمان ملل بر اساس توافق اقدام پیروز به بازگرداندن این افراد نشده بود، در بیرون از مرز ها مانده بودند.

عبدالسلام از سلطنت عمان به دلیل کوشش های انسانی این کشور در قبال مردم یمن تقدیر و تشکر نموده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال عصر روز چهارشنبه با انتشار خبری نوشت که آمریکایی ها در برابر آزادی دو تن از شهروندان خود، به این 240 شهروند یمنی اجازه داده اند به یمن برگردند (جزئیات بیشتر).

محمد علی الحوثی، رئیس شورای عالی سیاسی انقلاب یمن نیز با حضور در فرودگاه بین المللی صنعاء که بیش از پنج سال است، به دلیل کارشکنی ائتلاف عربستان سعودی مسدود است، از یمنی ها استقبال کرد و این پیروزیت را به دولت نجات ملی که انصارالله نیز بخشی از آن است، تبریک و تهنیت گفت.

او با بیان اینکه مجروحان و افراد زیادی در یمن وجود دارند که به درمان و یاری های پزشکی احتیاج فوری دارند، تداوم بسته بودن فرودگاه صنعاء را محکوم کرد و از همه جامعه جهانی خواست در کنار مردم یمن بایستند؛ مردمی که سال ها از آسمان، دریا و خشکی در محاصره هستند و روزانه در معرض بمباران هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 761

به "صنعاء: سازمان ملل به تعهدات خود در بازگرداندن شهروندان یمن عمل نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعاء: سازمان ملل به تعهدات خود در بازگرداندن شهروندان یمن عمل نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید