یمن، نبرد سنگین در شمال شهر مأرب، اعتراضات گسترده علیه دولت دست نشانده سعودی در عدن

به گزارش تور کانادا، پیشروی نیروهای صنعا در همه محورها در جبهه مأرب و درگیری سنگین در شمال شهر مأرب، بمباران الحدیده از سوی جنگنده های سعودی و بازدید فرماندهان ارشد ارتش یمن از خطوط مقدم جبهه تعز از مهمترین اخبار یمن است.

یمن، نبرد سنگین در شمال شهر مأرب، اعتراضات گسترده علیه دولت دست نشانده سعودی در عدن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، جنگنده های سعودی منطقه الصلیف در استان الحدیده را بمباران کردند.

جنگنده های سعودی همچنین سه بار مدغل و 14 بار منطقه صرواح در استان مأرب را بمباران کردند.

همزمان متجاوزان سعودی و عوامل آنها 106 بار آتش بس در الحدیده را طی 24 ساعت گذشته نقض کردند که شامل پروازهای جاسوسی، کوشش برای پیشروی و حملات با توپخانه و آتشبارهای دیگر بوده است.

متجاوزان با مبادله اسیران مجروح هم مخالفت می نمایند

عبدالقادر المرتضی رییس کمیته امور اسرا در توئیتی نوشت: نماینده حزب الاصلاح در مارب انجام فرایند مربوط به تبادل اسرای مجروح و بیمار دو طرف را به رغم ضرورت انجام آن به عنوان یک اقدام انسانی، رد نموده است.

وی اضافه نمود: ما در حال حاضر ده ها اسیر مجروح و بیمار در اختیار داریم که حالشان وخیم است، همچنین ده ها تن از اسرای ما در مارب زخمی ها و بیمارانی هستند که در شرایط طاقت فرسا بسر می برند.

عبدالقادر همچنین ادامه داد که به طرف مقابل در مارب به وسیله بعضی میانجی ها پیشنهاد مبادله اسرا را داده ایم، اما آنها پیشنهاد مزبور را رد کردند.

وی از نماینده حزب الاصلاح در مارب خواست با توجه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان در تصمیم خود در این باره تجدید نظر کند.

پوشالی بودن ادعای آمریکا درباره صلح در یمن

از سوی دیگر محمد عبدالسلام مذاکره نماینده ارشد دولت نجات ملی یمن گفت که وارد کردن امور بشردوستانه در امور نظامی و سیاسی با ادعاهای نگرانی از اوضاع انسانی واشنگتن درست در نمی آید.

وی در توییتی گفت: در امور انسانی آمریکا نمی تواند که دم از شعار حقوق بشر بزند و ابراز نگرانی در قبال اوضاع انسانی در یمن به علت جنگ و محاصره آن کند و سپس آنرا در امور نظامی و سیاسی دخیل کند.

عبدالسلام گفت: موفقیت هر فرایند سیاسی منوط به عدم باج خواهی است. آمریکا می داند که صلح در یمن چگونه محقق می گردد، اما به دنبال آن نیست و موضع گیری آن گمراه نماینده است.

وی گفت: موضع ما دفاعی است و آمریکا در وهله اول باید متجاوزان را به توقف جنگ و برطرف محاصره وادار کند.

مجلس یمن: طرح آمریکا مبهم و با دیکته سعودی است

همزمان مجلس یمن از طرح مبهم و با دیکته سعودی آمریکا ابراز تعجب و گفت: هر طرحی که رنج یمنی ها را کم نکند و جنگ را متوقف نکند و محاصره زمینی، دریایی و هوایی را سرانجام ندهد، بی فایده است.

مجلس یمن گفت: هر طرحی که به بازگشایی بنادر و فرودگاه های یمنی به روی مسافران و بیماران منجر نگردد و ورود فرآورده های نفتی و مواد غذایی و دارویی را میسر نسازد، و همچنین هویت، وحدت، امنیت، ثبات حاکمیت یمن را مورد توجه قرار ندهد؛ ترجمان عملی و واقعی صلح نخواهد بود.

مجلس یمن به شدت از دوگانگی مواضع جامعه بین المللی در قبال نادیده انگاشتن یمنی ها و عدم حمایت از آنها در قبال متجاوزان و محاصره، انتقاد کرد.

مجلس یمن گفت: هرگاه که یمنی ها از خود و حاکمیت شان دفاع می نمایند سرو صداها بلند می گردد و محکومیت و ابزار انزجار زیاد می گردد، اما در قبال کشتار و جنایات برنامه ریزی شده علیه ملت یمن طی شش سال جنگ، هیچ واکنشی وجود ندارد.

مجلس یمن ضمن تمجید از جانفشانی نیروهای صنعا در همه جبهه ها بر ضرورت ادامه این فرایند تا پیروزی نهایی و آزادسازی همه اراضی، جزایر و مناطق اشغال شده یمن و بازگردانیدن حاکمیت کامل یمن، تاکید نمود.

افزایش شمار آوارگان در یمن

شورای عالی اداره هماهنگی مسائل انسانی و همکاری بین المللی یمن در گزارشی از افزایش شمار آوارگان در یمن به 4 میلیون و 495 هزار و 558 نفر تا سرانجام فوریه 2021 اطلاع داد.

در این گزارش آمده است: شمار آوارگان در 15 استان یمن به 670 هزار 343 خانواده رسیده است و اوضاع انسانی که بدترین در دنیاست، وجود دارد و این در سایه راهزنی دریایی ائتلاف سعودی و توقیف محموله های سوخت یمن است.

در این گزارش آمده است: شمار آوارگان در استان حجه به 794 هزار 147، الحدیده 804 هزار 461 آواره رسیده است.

در استان عمران شمار آوارگان به 285 هزار و 999، الضالع 47 هزار 271 و مأرب به 49 هزار 291 آواره رسیده است.

در این گزارش تاکید شده است: در استان البیضاء شمار آوارگان به 114 هزار و 226 و در استان ریمه 62 هزار و 29، ذمار 268 هزار و 674، الجوف 154 هزار 119، استان إب 226 هزار و 65، استان المحویت 54 هزار 894، استان صنعا 208 هزار و 705، استان صعده 504 هزار و 18 و استان تعز به 342 هزار و 804 آواره رسیده است.

بازدید از خطوط مقدم جبهه تعز

سرتیپ محمد یحیی الخالد جانشین فرمانده چهارم نظامی نیروهای صنعا به همراه سرتیپ طلال الشمیری فرمانده تیپ 33 زرهی از نیروهای ارتش یمن در خطوط مقدم جبهه الکدحه تعز بازدیده به عمل آوردند و در جریان پیروزی های ارتش و کمیته های مردمی یمن در این جبهه قرار گرفتند.

سرتیب الخالد روحیه بالای نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در خطوط مقدم و اصرار آنها در پایداری در برابر متجاوزان و مزدوران و شکست طرح های ویرانگر آنها را مورد تمجید قرار داد.

وی گفت: نیروهای ائتلاف سعودی متحمل شکست سنگین طی روزهای گذشته هنگام پیشروی به سوی مواضع نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن شده اند.

سرتیپ الخالد بر لزوم هوشیاری و حفظ آمادگی در جبهه ها برای دفاع از کشور تا پیروزی نهایی و بازگردانیدن همه اراضی اشغال شده از لوث متجاوزان و مزدوران تاکید نمود.

نیروهای خط مقدم جبهه الکدحه هم ضمن تشکر از این بازدید بر پایداری و مقاومت علیه متجاوزان و جیره خواران آنها تاکید نمودند.

پیشروی نیروهای صنعا در همه محورها در جبهه مأرب

منابع یمنی در استان مأرب از نبرد سنگینی که در شمال شهر مأرب میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف سعودی و عناصر القاعده وجود دارد و پیشروی سریع نیروهای صنعا در همه محورها اطلاع دادند.

این منابع گفتند: نیروهای صنعا بر مهمترین کوههای مشرف به پادگان نیروهای ائتلاف سعودی در صحن الجن مسلط شده اند.

منابع یمنی گفتند: نیروهای صنعا بر کوه الخشب و کوههای راهبردی العطیف پس از نبردی سنگین با تروریست های القاعده و نیروهای ائتلاف سعودی مسلط شدند.

این منابع به تسلط نیروهای صنعا بر کوههای راهبردی مشرف به پادگان صحن الجن اشاره کردند.

منابع یمنی در استان مأرب از پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به سوی تپه السفلیین آخرین تپه مشرف به پادگان صحن الجن از شمال غربی پادگان اطلاع دادند که نیروهای صنعا در صورت تسلط بر آن این پادگان را تحت سیطره آتشباری خواهند داشت.

اعتراضات گسترده در عدن

دهها تظاهرات نماینده عصر و شب گذشته در عدن علیه دولت دست نشانده سعودی دست به تظاهرات زدند و شعارهایی علیه آن سر دادند.

معترضان ائتلاف سعودی را مسئول فروپاشی مالی و بالا رفتن قیمت مواد غذایی و نبود سوخت دانستند.

شهر سیئون در استان حضرموت هم شاهد درگیری شدید نیروهای وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن و تظاهرات نمایندگان بود که بر اثر یورش این نیروها به معترضان شماری از آنها زخمی شدند.

نیروهای دولت دست نشانده سعودی در یمن به سوی تظاهرات نمایندگان تیراندازی کردند.

تظاهرات نمایندگان علیه دولت هادی شعار سر دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1043

به "یمن، نبرد سنگین در شمال شهر مأرب، اعتراضات گسترده علیه دولت دست نشانده سعودی در عدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، نبرد سنگین در شمال شهر مأرب، اعتراضات گسترده علیه دولت دست نشانده سعودی در عدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید