ظریف: ایران آماده است تا ادامه گفتگوهای بین الافغانی را تسهیل کند

به گزارش تور کانادا، وزیر امور خارجه ایران در انتها دور نخست گفتگوهای بین الافغانی با حضور روسای هیات های جمهوریت و طالبان به ایراد سخنرانی پرداخت.

ظریف: ایران آماده است تا ادامه گفتگوهای بین الافغانی را تسهیل کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اولین دور گفتگوهای بین الافغانی تهران با سخنرانی وزیر امورخارجه، روسای هیات های طرفین جمهوریت و طالبان و صدور یک اعلامیه 6 ماده ای انتها یافت .

ظریف در سخنرانی خود در نشست انتهای گفتگوهای بین الافغانی تهران که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزار امورخارجه برگزار گردید با تشکر از هر دو هیات که در این گفتگوها صلح و راحتی و آسودگی مردم افغانستان را اولویت گفتگوهای خود قرار دادند گفت: شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است زیرا برای صلح باید ایثار و گذشت داشت و از خواسته های حداکثری چشم پوشید و به خواسته های طرف دیگر توجه کرد خصوصا در این گفتگوها که طرف دیگری وجود ندارد و هر دو طرف برادران هم و در جستجوی صلح و آرامش برای ملت افغانستان هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه اضافه نمود: ملتی که 40 سال است در رنج و زحمت است حق دارد که مخالف جنگ باشد. آن چه از شما می خواهم این است که از این فرصت بهره ببرید و هرچه زودتر جنگ را در افغانستان انتها دهید و برای مردم افغانستان فرصت توسعه فراهم آورید.

ظریف تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده است تا به هر صورت که مایل باشید ادامه گفتگوهای شما را تسهیل کند.

خاطر نشان می سازد در نشست انتهای گفتگوها قبل از سخنرانی وزیر خارجه قانونی به نمایندگی از هیات جمهوریت و استانکزی به نمایندگی از هیات طالبان نظرات خود را درباره نشست تهران بیان داشتند که در اظهارات خود از جمع بندی طرف مقابل از گفتگوهای صلح حمایت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1243

به "ظریف: ایران آماده است تا ادامه گفتگوهای بین الافغانی را تسهیل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ایران آماده است تا ادامه گفتگوهای بین الافغانی را تسهیل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید