قرص زینک با بدن چه می نماید؟

به گزارش تور کانادا، زینک یک ماده معدنی لازم است که به عملکرد مناسب بدن؛ از تقویت سیستم ایمنی گرفته تا متعادل نگه داشتن سطح سوخت و ساز یاری می نماید.

قرص زینک با بدن چه می نماید؟

برخی افراد برای دریافت اندازه مورد احتیاج زینک از مکمل آن استفاده مینمایند، اما قبل از مصرف باید بدانند با خوردن روزانه قرص زینک چه اتفاقی در بدن می افتد.

زینک یک ماده معدنی لازم است که به عملکرد مناسب بدن؛ از تقویت سیستم ایمنی گرفته تا متعادل نگه داشتن سطح سوخت و ساز یاری می نماید.

خوشبختانه بدن انسان به اندازه زیادی زینک احتیاج ندارد و بیشتر ما زینک مورد احتیاج را به وسیله غذا دریافت می کنیم؛ اما در برخی از موارد مکمل زینک برای فردی ضروری می شود که در این قسمت قصد داریم به شما بگوییم که فواید مصرف زینک در طول روز چیست.

تقویت سیستم ایمنی

زینک یک ماده معدنی است که در بدن یافت می شود، به سیستم ایمنی و عملکرد بهتر سوخت و ساز یاری می نماید. تحقیقات نشان می دهند که اگر قرص یا شربت زینک؛ ظرفِ مدتِ 24 ساعت پس از آغاز علائم سرماخوردگی مصرف شود، می تواند طول مدت سرماخوردگی را کاهش دهد.

نکته: استفاده از اسپری های بینی حاوی زینک دیگر توصیه نمی شود؛ چرا که این کار باعث شده تا برخی از افراد حس بویایی خود را به طور موقت یا حتی دائم از دست بدهند.

کاهش فشارخون

طبق اطلاعات موجود؛ مصرف بیش از حد مکمل زینک باعث کاهش فشار خون سیستولیک می شود و کمبود زینک هم می تواند عاملی برای افزایش فشار خون باشد؛ بنابراین باید زینک بدن را در حد تعادل نگه داشت.

یاری به بهبود زخم ها

افرادی که زخم های پوستی دارند و سطح زینک بدن آن ها پایین است، می توانند با استفاده از مکمل زینک یا استفاده از پماد زینک به صورت موضعی زخم ها را بهبود ببخشند، زیرا کلاژن سازی را تا حد زیادی تقویت نموده و باعث فراوری سلول های تازه می شود.

جوان شدن پوست

استفاده از مرطوب نماینده و ضد آفتاب حاوی زینک اکساید از آسیب آفتاب جلوگیری می نماید. در واقع آفتاب ممکن است عاملی برای بیماری های پوستی و تغییرات سلولی روی پوست و حتی سرطان باشد؛ به خاطر همین توصیه می نمایند که حتما از مرطوب نماینده روزانه حاوی مواد معدنی و ضد آفتاب بهره ببرید که ترجیحا بهتر است داخل آن زینک یا تیتانیوم اکساید هم وجود داشته باشد.

کند کردن روند تباهی لکه زرد

پزشکان پیشنهاد می نمایند که برای کاهش سرعت بیماری چشمی به نام تباهی لکه زرد از زینک بهره ببرید؛ چرا که در طول این بیماری، بینایی ضعیف می شود و با مصرف 80 میلی گرم زینک در طول روز همراه با ویتامین سی، ویتامین ای، بتاکاروتن و مس می توان روند بیماری را تا حد زیادی کند کرد.

منبع: بهترین ها

منبع: فرادید
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1651

به "قرص زینک با بدن چه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرص زینک با بدن چه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید