قلعه خاندان بهادری استان مرکزی بازسازی شد

به گزارش تور کانادا، ایرنا/ براساس سخنان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کمیجان، قلعه خاندان بهادری استان مرکزی بازسازی شد.

قلعه خاندان بهادری استان مرکزی بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

سعید نیک نام اضافه نمود: عملیات بازسازی اضطراری و پاکسازی این بنای ارزشمند تاریخی با اعتباری بالغ بر 650 میلیون ریال از اول دی شروع شده بود. وی بیان نمود: در این بازسازی دیوار ضلع شمال غربی ساختمان شاه نشین قلعه و فضای مطبخ غربی و بخش های دیگری از آن مورد بازسازی نهاده شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کمیجان گفت: دیوار ضلع شمالی و در ورودی اصلی و دو طاق آخرین بار در 2 سال گذشته از سوی این اداره مورد بازسازی و بازسازی نهاده شده بود. نیک نام یادآور شد: قلعه خاندان بهادری یکی از بناهای به جا مانده از دوره قاجار است که در وسعت تقریبی 11 هزار مترمربع زمین و سه هزار مترمربع بنا احداث شد.

وی اضافه نمود: این قلعه با ویژگی های خاص معماری و دارای بخش شاه نشین، باغ، قلمستان و برج های بلند بوده و بدلیل گذر زمان، آسیب های بسیاری به برج ها وارد شده و ارتفاع آنها امروز به حدود شش متر رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کمیجان ادامه داد: وسیع ترین و بزرگترین ساختمان های قلعه در بخش شمالی بنا نهاده شده که به بخش اعیان نشین اختصاص داشت و مصالح بکار رفته در ساخت این بنا شامل خشت، سنگ، آجر، چوب، آهک و گچ است. نیکنام گفت: قلعه خاندان بهادری در کنار یکی از راه های مهم ارتباطی استان مرکزی به سوی غرب کشور نهاده شده که از دیرباز محل اتصال راه های تهران، همدان، قم، کرمانشاه و کردستان بود.

منبع: همگردی
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1007

به "قلعه خاندان بهادری استان مرکزی بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه خاندان بهادری استان مرکزی بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید